Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 523 LCI - huonosti käyntiin ja moottorivaloa pukkaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

E60 523 LCI - huonosti käyntiin ja moottorivaloa pukkaa

Tuntuu olevan vuoden välein aktiivinen asia tällä kulkineella tuo moottorivalon syttyminen. Eli kyseessä siis "Reduced engine power" varoitus joka ei ajoa estä.

Auto oli mulla taannoin normihuollossa, ja päivää ennen tätä tuo valo syttyi. Laakkosella ystävällisesti oli koodit kaivettu ja vaihdettu huollon ohessa viallinen NOX anturi. Virhe lähtikin pois, ja pysyi pois pari päivää.

Sitten errori tuli takaisin. Käytin kulkinetta Laakkosella taas ja ihmettely alkoi: ei selvää vikakoodia. Käytännössä epäily oli Low fuel pressure ja sen myötä matalapainepuolen polttoainesyötössä erroria. Vaihdoin lämpimikseni itse tankin sisällä olevan pumpun ja suodatinyksikön, mutta sama peli jatkuu.

Oireethan on seuraavat: etenkin kylmänä käynnistyvyys on tosi huono. Eli joutuu hinkuttaa useamman sekunnin, ja monesti ekan startin jälkeenkone jopa sammuu. Kun kone lähtee käyntiin ja etenkin lämpinä, homma toimii ok. Ajossa ei huomaa mitään eroa normaaliin.

Tänään olisi tarkoitus lukea koodeja iltapäivällä, mutta onko hyviä ajatuksia mitä voisi olla? Suutin, korkeapainepumppu? Kaikki puolat on vaihdettu vuosi sitten takuuseen. Pitäsikö korkepainepumpulta tulla selkeät vikakoodit? Entä osaatteko sanoa mitkä kaikki voisivat tuota low fuel pressure erroria aiheuttaa?

t.Pekka
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

Tuliko vika tästä sensorista? Veikkaisin että itse anturi on rikki.

Numero 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=13&fg=15

1) Old version of the HDP (component number ends with 30x):
    1.1) If, in addition, one of the following fault codes on the fuel system is stored:
    E60, E61, E63, E64, E71, E82, E88, E90, E91, E92, E93 / N53, N54, N54T (DME MSD80, MSD81):
    29F3 - fuel-pressure sensor, electric
    2A2D -fuel low pressure system, fuel pressure (type of fault: “pressure too high“ or “maximum value exceeded“
    .........

Comment

• MazterI
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 312
      • Jyväskylä

Koodit tosiaan luettiin, ja tuoltahan sitä vikaa pukkaa. Anturivikaan kai kuuluisi juuri tuo "Pressure too high" virhe, mutta mulla pukkaa low:ta. Välillä ihan järkeviä arvoja, mutta toistuvasti paine jää sitten reilusti alle sen mitä pitäisi olla ja siitä tulee tuota virhettä.

Kun niitä koodeja spekuloi, niin kyllä se vähän antautuvalta korkeapainepumpulta vaikuttaisi, ja niitähän noista N53 koneista on mennyt ihan huolella

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎