525 i / E61 vm -04 kone M54 ajettu 215 tkm ilmoitti, etää tulpat pitää vaihtaa, ostin motonetistä väärät (halvimmat Denso 5 e /kpl), resetoin tulppien vaihtovalon. Parin sadan km:n jälkeen syttyi moottorivalo, kylmänä röpötti. Selvisi jälkeen päin, ettei kyseiseen autoon sovi em. tulpat. Vaihdoin NGK platinatulpat BKR6EQUP:t ja sen jälkeen vikakooditesterillä katsottiin koodi = käy liian laihalla seoksella, resetoitiin> moottorivalo sammui, maksoi 10 e > OK sitten parisata kilsaa, syttyi uudestaan. Kysyin merkkiliikkeeltä neuvoja: koodin luku 85e ja auto ainakin päivän korjattavana ja ettei muka kannata ajaa. En taatusti vie bemuhuoltoon. Olisiko kellään vinkkejä mitä seuraavaksi voisin tehdä tai missä vika voisi olla ja onko tosiaan niin ettei kannata ajaa. Kone käy hyvin, eikä röpötä ja tehot ovat tallessa. Olen koko ajan käyttänyt E98 bensaa, koska edellinen omistaja on käyttänyt sitä ja hänen mukaan kulutus olisi pienempi kuin95E:llä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keltainen moottorivalo
Collapse
X
-
Oiskohan perinteinen imuvuoto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266 Seoskorjauksia tutkailemalla varmistunee. Omassa oli sekä putkia että DISA-venttiili rikki.Last edited by Petri.Kekkonen; 21-10-2013, 11:43.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOiskohan perinteinen imuvuoto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266 Seoskorjauksia tutkailemalla varmistunee. Omassa oli sekä putkia että DISA-venttiili rikki.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOiskohan perinteinen imuvuoto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266 Seoskorjauksia tutkailemalla varmistunee. Omassa oli sekä putkia että DISA-venttiili rikki.Kiitos Petri löysin vihjeestäsi ja linkistä kumitulpat ja isompi oli pahasti halki, huomenna hakemaan uudet ja ilmeisimmin joudun tietenkin? resetoimaan merkkivalon
tää foorumi on erinomainen. Mulla on ollut bemari vasta muutaman kuukauden, mutta auto on paras mitä tähän asti on ollut, esim entinen audi a6 jää ajoltaan selkeästi kakkoseksi
Otin Disan irti ja ainakin mekaanisesti näytti toimivan, sekä mittasin resistanssin = 41,5 ohmia, olisko ok vai onko tällä mittauksella käytännössä mitään merkitystä?
Comment
-
Comment