Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 (E60 LCI) tyhjäkäyntiongelma kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    N53 (E60 LCI) tyhjäkäyntiongelma kylmänä

    Muutama muukin threadi asiaan liittyen, mutta aloitan kuitenkin uuden koska tilanne on vähän eri. Eli otsikon mukaisesta koneesta meni korkeapainepumppu joka vaihdettiin. Tämä poisti samantein käynnistyvyysongelman sekä "Reduced engine power" herjan iDrivesta.

    Pumppua vaihdettaessa piti tietty imusarja käyttää irti ja nyt kasauksen jälkeen kelatainen moottorivalo palaa edelleen. Bonuksena on että joskus käynnistyksen yhteydessä se vilkkuu mitä ei ole tehnyt koskaan aiemmin. Tyhjäkäynti kylmänä on tosi ontuva, jonka seurauksena kone myös tärisee kunnolla. Jahka auto lämpeää yhtään, ongelma poistuu, ja normiajossa ei huomaa ongelmia. Myös tyhjäkäynti alkaa toimia lämpimänä nätisti.

    Vikakoodeja ollaan menossa lukemaan, eli saanee jotain osviittaa, mutta lähinnä olisin itedustellut onko heti vinkkiä mikä olisi esim. imusarjan asennuksessa voinut mennä vikaan? Imuvuotojahan on näissä aika paljon, mutta tuo N53:sen imusarja ei käsittääkseni niitä kumitulppia takaosassa esim. sisällä mitkä tuntuvat olevan yleinen vikapaikka?

    Kylmänä tyhjäkäyntioireiden lisäksi on semmoinen ominaisuus ilmennyt, että kone "huokaisee" aika kovasti sammutuksen yhteydessä, eli niinkuin ilmaa jonnekin puhahtaisi. Kokemukset ja vinkit otetaan lämmöllä vastaan...
  • arne525
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 97
    • 02600

    #2
    Itselläni oli vastaavaa kylmäkäyntivikaa joka johtui viallisesta rusikusuuttimesta. Kun suutin-puola-tulppa yhdistelmä,vaihdettiin uusiin, oli kaikki taas varhain päin. Itselläni syttyi samoina aikoina myös keltainen vikavalo, mutta se juonsi juurensa satunnaiseen vanos herjaan eikä siis ollut kuin kerran esillä.

    Näissä laitteissa suuttimet on niin usein vialla etten voi kuin suositella niiden tarkistamista ja 98:n tankkaamista.

    Comment

    • MazterI
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 312
      • Jyväskylä

      #3
      Suuttimet lienee kyllä listalla. Puolatntuoonkin vaihdettiin jo kertaalleen "takuuna" mutta niitähän menee noissa kllä ihan kulutustavarana. No, tänään näkee viakoodit niin pitää katsoa mitä sieltä löytyy...

      Lopputumio: vikakoodeista löytyi herjaa käytännössä vain lambdoista. Suojamuovi pois, ja piuhat toisinpäin niin homma alkoi rokkaamaan. Kiitos ja anteeksi.
      Last edited by MazterI; 27-10-2013, 20:36. Reason: Lisätty lopputulos

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        #4
        Originally posted by MazterI View Post
        Suuttimet lienee kyllä listalla. Puolatntuoonkin vaihdettiin jo kertaalleen "takuuna" mutta niitähän menee noissa kllä ihan kulutustavarana. No, tänään näkee viakoodit niin pitää katsoa mitä sieltä löytyy...

        Lopputumio: vikakoodeista löytyi herjaa käytännössä vain lambdoista. Suojamuovi pois, ja piuhat toisinpäin niin homma alkoi rokkaamaan. Kiitos ja anteeksi.
        Mitäs piuhoja siirreltiin?Lampdan johtoja?
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • MazterI
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 312
          • Jyväskylä

          #5
          Niitäpä. Olin tohkeissani riipaissut ne ristiin kiinni. Kiva kun johdot yltää hyvin, ni ei ollu tarvinnu eis väkivaltaa käyttää

          Comment

          • totakalo
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 4
            • pirkkala

            #6
            Originally posted by MazterI View Post
            Suuttimet lienee kyllä listalla. Puolatntuoonkin vaihdettiin jo kertaalleen "takuuna" mutta niitähän menee noissa kllä ihan kulutustavarana. No, tänään näkee viakoodit niin pitää katsoa mitä sieltä löytyy...

            Lopputumio: vikakoodeista löytyi herjaa käytännössä vain lambdoista. Suojamuovi pois, ja piuhat toisinpäin niin homma alkoi rokkaamaan. Kiitos ja anteeksi.

            523i LCI:ssä tuli samanlainen kylmätyhjäkäynnin Häiriö, kun alkuviikosta merkkihuolto vaihtoi DISA venttiilin. Voisiko olla, että asentamalla on mennyt samalla tavoin Labdojen piuhat ristiin?
            TP

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎