Muutama muukin threadi asiaan liittyen, mutta aloitan kuitenkin uuden koska tilanne on vähän eri. Eli otsikon mukaisesta koneesta meni korkeapainepumppu joka vaihdettiin. Tämä poisti samantein käynnistyvyysongelman sekä "Reduced engine power" herjan iDrivesta.
Pumppua vaihdettaessa piti tietty imusarja käyttää irti ja nyt kasauksen jälkeen kelatainen moottorivalo palaa edelleen. Bonuksena on että joskus käynnistyksen yhteydessä se vilkkuu mitä ei ole tehnyt koskaan aiemmin. Tyhjäkäynti kylmänä on tosi ontuva, jonka seurauksena kone myös tärisee kunnolla. Jahka auto lämpeää yhtään, ongelma poistuu, ja normiajossa ei huomaa ongelmia. Myös tyhjäkäynti alkaa toimia lämpimänä nätisti.
Vikakoodeja ollaan menossa lukemaan, eli saanee jotain osviittaa, mutta lähinnä olisin itedustellut onko heti vinkkiä mikä olisi esim. imusarjan asennuksessa voinut mennä vikaan? Imuvuotojahan on näissä aika paljon, mutta tuo N53:sen imusarja ei käsittääkseni niitä kumitulppia takaosassa esim. sisällä mitkä tuntuvat olevan yleinen vikapaikka?
Kylmänä tyhjäkäyntioireiden lisäksi on semmoinen ominaisuus ilmennyt, että kone "huokaisee" aika kovasti sammutuksen yhteydessä, eli niinkuin ilmaa jonnekin puhahtaisi. Kokemukset ja vinkit otetaan lämmöllä vastaan...
Pumppua vaihdettaessa piti tietty imusarja käyttää irti ja nyt kasauksen jälkeen kelatainen moottorivalo palaa edelleen. Bonuksena on että joskus käynnistyksen yhteydessä se vilkkuu mitä ei ole tehnyt koskaan aiemmin. Tyhjäkäynti kylmänä on tosi ontuva, jonka seurauksena kone myös tärisee kunnolla. Jahka auto lämpeää yhtään, ongelma poistuu, ja normiajossa ei huomaa ongelmia. Myös tyhjäkäynti alkaa toimia lämpimänä nätisti.
Vikakoodeja ollaan menossa lukemaan, eli saanee jotain osviittaa, mutta lähinnä olisin itedustellut onko heti vinkkiä mikä olisi esim. imusarjan asennuksessa voinut mennä vikaan? Imuvuotojahan on näissä aika paljon, mutta tuo N53:sen imusarja ei käsittääkseni niitä kumitulppia takaosassa esim. sisällä mitkä tuntuvat olevan yleinen vikapaikka?
Kylmänä tyhjäkäyntioireiden lisäksi on semmoinen ominaisuus ilmennyt, että kone "huokaisee" aika kovasti sammutuksen yhteydessä, eli niinkuin ilmaa jonnekin puhahtaisi. Kokemukset ja vinkit otetaan lämmöllä vastaan...
Comment