Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520i sisätilanlämmitys ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KLK
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 4

    E60 520i sisätilanlämmitys ongelma.

    Tarvis vinkkiä vähän ongelmaan:

    Eli auto on 520i e60 9/2003 150tkm ajettu suomi-auto.

    Sisätilan lämmitys ei toimi kunnolla, apukuskin puolelta ritilöistä puhaltaa kuumaa ilmaa, mutta kuskin puolelta ritilöistä ei tule kuin haaleaa ilmaa vaikka kuinka yrittää kikkailla lämmön säädön kanssa. Autossa ns. Puoliautomaatti ilmastointi eli se vakio mikä noissa on. Centre vent asentoa olen muuttanut ei apua. Mielestäni puhaltimen moottori toimii normaalisti, en tiedä monta eri puhallustehoa siinä on kun itse kytkin on ns. lineaarinen tossa. Jos jollain olis vinkkiä miten lähteä selvittämään vikaa.. Termari ja nesteet on vaihdettu tasan vuosi sitten suurinpiirtein ja moottori lämpiää normaalisti mutta mistä noita lämpötiloja pääsi katsomaan? Akku on vaihdettu viime keväänä autoon. En tiedä nyt että kun kuskin puolen matto on vähän kostea lattian tasolta, lieneekö siili hajonnut sitten vai mikä? Raitisilmasuodattimien kanavista olen lehtiä poistanut kun niitä oli aika iso määrä päässyt näin syksyllä tukkimaan kanavia niin liekö vettä päässyt kanavia pitkin sitten hytin puolelle sitä kautta vähän?

    Kiitoksia avusta etukäteen
  • Kosta87
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 178
    • Finland

    #2
    Samaal vikaa omassa 530d:ssä. Tuulilasille tulee lämmintä kyllä, mutta ei keskisuulakkeista kuin toiselle puolelle hieman lämpöstä ja toiselle viileetä.

    EGR termari sekä päätermari vaihdettu. Tuntuu olevan muillakin samaa ongelmaa..Drivestä venttiili punasella kyllä, mut ei vaikuta.

    Mulla siis tämä ilmastointi:



    Salavalikosta pääsee katsoman lämpöjä kohdasta 7. Onko sulla akku kunnossa muutes?
    Last edited by Kosta87; 06-11-2013, 07:25.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Lämppärinkenno tukossa.

      Comment

      • Kosta87
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 178
        • Finland

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Lämppärinkenno tukossa.
        Voisko olla muka jos tuulilasille kuitenkin tulee lämmintä? Pystyykö jollain aineella huuhtelemaan kennon? Tuskinpa lämmintä tulee tuulilasille normaalisti jos kenno on tukossa..en tiedä tuleeko lämmintä tuulilasille sitten postauksen aloittajalla..?
        Last edited by Kosta87; 06-11-2013, 09:21.

        Comment

        • KLK
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 4

          #5
          Originally posted by Kosta87 View Post
          Voisko olla muka jos tuulilasille kuitenkin tulee lämmintä? Pystyykö jollain aineella huuhtelemaan kennon? Tuskinpa lämmintä tulee tuulilasille normaalisti jos kenno on tukossa..en tiedä tuleeko lämmintä tuulilasille sitten postauksen aloittajalla..?
          Tuli kokeiltua, niin tuulilasin suulakkeista ei tule kovinkaan lämmintä, voisiko se olla sit kenno vaan tukossa? Luulisin että kenno toimii kun apparin puolelta tulee oikeasti todella kuumaa ilmaaa kun lämmöt täysillä..

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #6
            Tarkistukseen

            Tuosta osat 3 ja 9 tarkistukseen.



            Omassa E61 545:ssa oli tuo osaa 9 vastaava pumppu rikki, ei anna vikakoodia ja ei puhalla tarpeeksi lämpöistä hyttiin.

            Comment

            • Kosta87
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 178
              • Finland

              #7
              Miksiköhän puhaltaa kuitenkin lämpöistä jostain rööristä kuitenkin? Tuskin sieltä mikään venttiilikään on rikki jos hönkii lämmintäkin..

              Siis tuo osa 9 on kiertovesipumppu..

              Comment

              • Kosta87
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 178
                • Finland

                #8
                Tuolla samaa ongelmaa--> http://forums.5series.net/e60-discus...-vents-122618/

                Eli tuossahan joku puhuu juuri tuosta pumpusta että jos virtaus ei ole riittävä niin se ei riitä koko lämmittimelle. Tosin auto on 530XI.

                Toinen tapaus missä lämmitin yksikön kotelosta olisi mennyt jotain rikki jolloin kylmä ilma ohittaa lämmityslaitteen kennon?

                Että tämmöistä..Tuo pumppuhomma vois olla yks mahdollinen että virtaus ei ole riittävä ja näin ollen lämmin tulee vain tiettyyn paikkaan?

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by KLK View Post
                  apukuskin puolelta ritilöistä puhaltaa kuumaa ilmaa, mutta kuskin puolelta ritilöistä ei tule kuin haaleaa ilmaa vaikka kuinka yrittää kikkailla lämmön säädön kanssa.
                  Ymmärtäisin tuosta, että toinen puoli kennosta tukossa. Eikös näissäkin ole kuskille ja repsikalle oma lämmönsäätö? Voi tietysti olla vesiventtiilikin kaput, mutta kennoja on vaihdeltu saman vian takia.

                  Comment

                  • Kosta87
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 178
                    • Finland

                    #10
                    Mulla ei ainakaan ole omaa lämmönsäädintä kuskille ja repsikalle..

                    Comment

                    • Habaza
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 73
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Kosta87 View Post
                      Samaal vikaa omassa 530d:ssä. Tuulilasille tulee lämmintä kyllä, mutta ei keskisuulakkeista kuin toiselle puolelle hieman lämpöstä ja toiselle viileetä.

                      EGR termari sekä päätermari vaihdettu. Tuntuu olevan muillakin samaa ongelmaa..Drivestä venttiili punasella kyllä, mut ei vaikuta.

                      Mulla siis tämä ilmastointi:



                      Salavalikosta pääsee katsoman lämpöjä kohdasta 7. Onko sulla akku kunnossa muutes?
                      Aikalailla sama ongelma, tuulilasille ja jaloille jopa polttavan kuumaa, keskisuulakkeista haaleaa. Autossa sama ilmastinti eli yksialueinen automaatti.Vesipumppu tuntuu pelaavan koska laitoin letkulämmittimen ja ilmaillessa järjestelmää laitoin pumpun surraamaan kuulosti kyllä neste kiertävän.
                      Ainut minkä itse olen huomannut INPA:lla katsoessa niin vesiventtiilin täppä vaihtelee on/off muutaman sekunnin välein kun on puhallus keskisuulakkeille, tuulilasille on kokoajan off.
                      Luulisi että jos kenno tukossa niin ei puhaltais kuumaa minnekkään, saati kun vaihtaa puhallusta niin samalla sekunnilla muuttuu haaleaksi.

                      Comment

                      • Kosta87
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 178
                        • Finland

                        #12
                        Voiskos tässl venttiilissä olla jonkinlaista vikaa? Outo homma edelleen että jostain tulee kuitenkin lämmintä..en minäkään heti kennon syyksi laittaisi jos aivan samantapaiset toiminnat meillä.

                        Comment

                        • Habaza
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 73
                          • Suomi

                          #13
                          Käytin paikallisella Wetterillä että tutkivat, diagnoosi oli että kyllä ne erilämpöistä ilmaa puhaltaa, voidaan vaihtaa kenno mutta ei se varmaan kuntoon sillä tule. Tai lämpötila anturi. Mitä tehään?
                          No en ruvennu vaihattamaan kennoa
                          Vois kokeilla ottaa vesiventtilistä piuhan irti kun lämmin, eikö sen pitäis silloin olla täysin auki vai kuinka se toimii?

                          Comment

                          • KLK
                            Newbiemmer
                            • Jun 2007
                            • 4

                            #14
                            Ookkei, kiitos tiedoista kaikille, mutta auto lähtee pajalle niin katsotaan mikä todellisuudessa oli hajalla. Sen verran pitää kysyä kun salavalikoita kattoo niin miten pääsee liikkumaan siinä valikossa kun tripistä painaa niin sinne lämpötiloihin kun itse en ole kuin tiettyjä huoltoja nollannu tuolta silloin kun ei ole moottori käynnissä?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎