memebuy23buy

Uuden BMW 518d optimointi ja takuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sulkis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 39
    • Helsinki

    Uuden BMW 518d optimointi ja takuu?

    Olen hankkimassa työsuhdeautoksi otsikon pelin. Valintaan vaikuttaa luonnolisesti verotusarvo ja päästöraja.

    Nyt kysynkin, että onko kyseistä 2.0 litraista konetta optimoida, että saisi vähän enemmän tehoa?

    Miten auton tehdastakuu suhtautuu tähän?
  • Chailou
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 369
    • Hki

    #2
    Originally posted by sulkis View Post
    Olen hankkimassa työsuhdeautoksi otsikon pelin. Valintaan vaikuttaa luonnolisesti verotusarvo ja päästöraja.

    Nyt kysynkin, että onko kyseistä 2.0 litraista konetta optimoida, että saisi vähän enemmän tehoa?

    Miten auton tehdastakuu suhtautuu tähän?
    Takuu varmasti raukeaa moottorin ja voimansiirron osalta. Jos tulee ongelmia ja auto on lastutettu niin maksaja löytyy peilistä.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Tuohan on selvä tapaus jos huolto saa tietää auton ohjelmoinnista, mutta ainakin meidän kautta tehtynä ei ohjelmaa näe testereillä, anturiarvojen perusteella varmasti näkee, mutta sitten pitää olla vakion anturiarvot mihin verrata jne jne, ei merkkihuolto tuohon lähde. Auto jos ohjelmoidaan 520d tasoon niin aivan varmasti kestää siinä missä vakio 520d kun ovat tekniikaltaan samoja.

      Tällä hetkellä uusia 4-sylinterisiä ei pysty kukaan ohjelmoimaan, joten ei huolta takuista
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • AKSU
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 402
        • Nivala

        #4
        [QUOTE=sulkis;3188546]Olen hankkimassa työsuhdeautoksi otsikon pelin. Valintaan vaikuttaa luonnolisesti verotusarvo ja päästöraja.

        Nyt kysynkin, että onko kyseistä 2.0 litraista konetta optimoida, että saisi vähän enemmän tehoa?
        Jotkut ovat laittaneet uusiin työsuhdeautoihin niitä pumpun huijaus mokkuloita. Senhän saa aina merkkihuoltoon viedessä pois. Tiedän yhden tapauksen, missä "hiukkaspönttö" tukkeentu 18tkm ajetussa accordista. Oisko tämä tukkeuma johtunut juurikin tuosta boxista? Tiijä sitte...

        Comment

        • bimmerjones
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2010
          • 1006
          • Nurmoo

          #5
          [QUOTE=AKSU;3189093]
          Originally posted by sulkis View Post
          Olen hankkimassa työsuhdeautoksi otsikon pelin. Valintaan vaikuttaa luonnolisesti verotusarvo ja päästöraja.

          Nyt kysynkin, että onko kyseistä 2.0 litraista konetta optimoida, että saisi vähän enemmän tehoa?
          Jotkut ovat laittaneet uusiin työsuhdeautoihin niitä pumpun huijaus mokkuloita. Senhän saa aina merkkihuoltoon viedessä pois. Tiedän yhden tapauksen, missä "hiukkaspönttö" tukkeentu 18tkm ajetussa accordista. Oisko tämä tukkeuma johtunut juurikin tuosta boxista? Tiijä sitte...
          Varmasti johtui tuosta boksista..... kunnon optimointia kehiin eikä mitään parin kympin pumpunhuijaajia niin saadaan puhdas ja tehokas palotapahtuma aikaan eikä mee autokaan rikki...
          Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
          E39 523i köyrinki
          _____________________________________________
          Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1374
            • Lempäälä

            #6
            kaiketi näihinkin on saatavissa valmistajan hyväksymiä ja maahantuojan asemtamia sarjoja millä takuu säilyy. 1k€ luokkaa oli pomomiehelle kuulemma maksanut "lastu + ic" marmorilla + takuu OK.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              #7
              Meinasin jo vastata notta *****hit mutta kappas vaan, BMW on tosiaan ottanut tuotepalettiin performance kitit: KLIK.

              Onpa se raportoitu foorumillakin: KLIK.

              Keskustelua BMWForumin sivuilla: KLIK.

              Autohullut mainitsee myös: KLIK.

              BMWForumin keskustelussa hinnaksi esitetään ~2k€, sisältäen muutoskatsastuksen. Autohullut raportoi ~1,7k€ hintalapun.

              Vaihtoon menee välijäähdytin, mukaan tulee sähköinen lisäflekti sekä moottorinohjauksen ohjelmointi. 5-sarjaan vain manuaaliversioon.

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Meinasin jo vastata notta *****hit mutta kappas vaan, BMW on tosiaan ottanut tuotepalettiin performance kitit: KLIK.

                Onpa se raportoitu foorumillakin: KLIK.

                Keskustelua BMWForumin sivuilla: KLIK.

                Autohullut mainitsee myös: KLIK.

                BMWForumin keskustelussa hinnaksi esitetään ~2k€, sisältäen muutoskatsastuksen. Autohullut raportoi ~1,7k€ hintalapun.

                Vaihtoon menee välijäähdytin, mukaan tulee sähköinen lisäflekti sekä moottorinohjauksen ohjelmointi. 5-sarjaan vain manuaaliversioon.
                Ketjun aloittajaa ei tuokaan lämmitä, kun sitä ei mielestäni saa 518d:hen vaan ainoastaan x20d moottoriin... niin no moottori on sama mutta epäilen etteivät asenna x18 mottiin.
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5478
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Ketjun aloittajaa ei tuokaan lämmitä, kun sitä ei mielestäni saa 518d:hen vaan ainoastaan x20d moottoriin... niin no moottori on sama mutta epäilen etteivät asenna x18 mottiin.
                  Eikä tuossa ole minun mielestäni mitään järkeä maksaa noin 1700€ 12 kW:n tehon lisäyksestä.
                  Tämä on siis köyhän mielipide...
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Eikä tuossa ole minun mielestäni mitään järkeä maksaa noin 1700€ 12 kW:n tehon lisäyksestä.
                    Tämä on siis köyhän mielipide...
                    Ei siinä järkeä olekkaan, mutta muita vaihtoehtoja ei ole. Ja tuo 1700€:n vaihtoehto ei ole edes mahdollinen x18d:n kanssa. Tuninkiboksia johtojen väliin --> saa voimaa lisää, halpa. Siinä kaikki...
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2335
                      • Uusimaa

                      #11
                      Täh, mä kun olen ollut käsityksessä että näihin ihan uusimpiin malleihin ei ole vielä ohjelmointityökalua olemassakan? Näin minulle kerrottiin ihan pari viikko asitten eräällä hyvinkin suositulla ohjelmointipajalla.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • sulkis
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 39
                        • Helsinki

                        #12
                        Eli siis ei löydy vielä ohjelmia...? Onko kenelläkään varmaa tietoa?

                        Tuota omaa performance kittiä ei saa tuohon 518d malliin mutt rahkeet ei riitä isompaan. Kokeilin kolmosarjaa ja ei se yltänyt lähellekkään 5 sarjan ajettavuutta eikä oikeeStaan muutenkaan.

                        Eli siis tuolla mopolla mennään ja muuta ei voida...

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3144
                          • Tampere

                          #13
                          Näin on vissiin näkyleivät tällä hetkellä. Eiköhän niitä ratkaisuja tule kuitenkin 18d:henkin ajan myötä.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #14
                            Originally posted by JKK View Post
                            Täh, mä kun olen ollut käsityksessä että näihin ihan uusimpiin malleihin ei ole vielä ohjelmointityökalua olemassakan? Näin minulle kerrottiin ihan pari viikko asitten eräällä hyvinkin suositulla ohjelmointipajalla.
                            Työkalut on ja kytkennät löytyy, koska ecu on 100% sama kuin viimisimmissä e90 tai e60 4-syl dieseleissä, jotka pystytään tekemään, mutta F-sarjan yhteydessä ecussa on uusin tuningprotection, jota ei vielä ole pystytty purkamaan. Jossain kohtaa purku varmasti onnistuu!!
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2335
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Työkalut on ja kytkennät löytyy, koska ecu on 100% sama kuin viimisimmissä e90 tai e60 4-syl dieseleissä, jotka pystytään tekemään, mutta F-sarjan yhteydessä ecussa on uusin tuningprotection, jota ei vielä ole pystytty purkamaan. Jossain kohtaa purku varmasti onnistuu!!
                              Niin, eli ohjelmointi ei siis onnistu vielä, koska sopivaa softanpurkutyökalua ei ole olemassakaan? Juuri käytin yhden 2010-mallisen E91:sen ohjelmoitavana, ja siinäkin oli jo sen verran suojausta, että softan luenta ei onnistunut portin kautta. Piti ottaa purkki pöydälle ja tinata joku härpäke sinne piirilevylle kiinni ohjelmoinnin ajaksi. 2009-malliseen E61:seen homma hoitui kuitenkin suoraan portista. Ilmeisesti on niin, että näistä uusista F-sarjalaisista ei onnistu luenta vielä millään menetelmällä?
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X