Olen ostamassa otsikon mukaista autoa, kohtuu halvalla syystä että, kuulemma ykkönen rykii ja on äkkipikainen ja takkuilee P/1 vaihde. Omistaja sanoo että olisi vaihteiston venttiilivika. Voiko olla vaankiinni huonoista öljyistä vai onko noissa oikeasti venttiilivikaa, kn en ainakaan löytänyt kenenkään kirjoittamana että olisi? Ja mitä sellaisen korjaus maksaa jos on?
Bmw 535dA -05 vaihteistovika?
Collapse
X
-
E61 530d * * GA6HP26Z Mechatronic
venttiili remppa 1300e "www.autorepair.fi" ---->
päivän hommaa....+650nm....diesel....
Ex. E30 318 85'
E30 325 touring 91'
Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
husaberg fs 650
Ktm/polaris atv 525
Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
E61 530d 05' "voimasavu"
Comment
-
E61 530XD -07 LCI GA6HP26Z kytkentäpaineet
Auton vaihteisto toimii manuaalisesti vaihteita vaihtamalla normaalisti, mutta ajettaessa automaatilla 2. vaihde kytkeytyy päälle parin sekunnin ajan/luistaa, jonka jälkeen on kunnolla lukossa. Tämä siis myös lämpimällä vaihteistolla sekä ylös- että alaspäin vaihtaessa. Ovatko nuo kuvan mukaiset kytkentäpaineet normaalit? Autolla ajettu n.205tkm, josta n. 3tkm vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen (Ravenol 6HP kierrättämällä+ uusi öljypohja). Tämä vika/ominaisuus oli myös ennen öljynvaihtoa, vaihteet alkoivat muuten kytkeytyä huomattavasti paremmin öljynvaihdon jälkeen. Nollasin tänään adaptaatioarvot toistamiseen vaihdelaatikosta, mutta eipä sillä tuohon tuntunut olevan mitään vaikutusta. Voiko vikaa olla jossian ohjelmistopuolella? Muutenkin esim. ylämäkeen ajettaessa tasakaasulla vaihteisto saisi vaihtaa vaihteita aiemmin, nyt kierrokset laskevat turhan alas ennen vaihteen vaihtoa (n.1000-1500rpm). En tiedä johtuuko tämä sitten auton lastutuksesta, joka on tehty n. 40tkm sitten (n. 300hp/600Nm).
Comment
Comment