e60 530xda: Throttle Valve Actuator (Particle Filter Failure)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    e60 530xda: Throttle Valve Actuator (Particle Filter Failure)?

    Pim, Particle Filter Failure! Vikakoodeista löytyi myös otsikon mukainen 43E2 joten ongelmanratkaisu lähtenee oikeaoppisesti liikkeelle tuosta kyseisestä läpästä. Onko se kenties tämä (osa 3): http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=40&hl=16?

    Siltä varalta että tuon ohjausyksiköstä on päässyt maaginen sininen savu karkuun, mistä moinen kannattaa uutena tilata?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    #2
    Tuo osa on OEM-lähtöisesti Pierburgin valmistama, ja sitä saa suoraan Pierburgin osanumerolla melkein mistä tahansa varaosaliikkeestä. Tosin tuskin hyllystä löytyy, mutta tilaamalla (Pierburg 7.00376.04.0). Säästää 50-100 euroa, jos pärjää ilman BMW-logolla varustettua laatikkoa.

    Löytyy myös eBaystä "edullisesti".

    Tuo osa hajoaa tyypillisesti siten, että läppää käyttävä akseli alkaa päästämään huohotusöljyä läpän elektroniikkaosaan, ja se on sitten sitä myötän selvä. Jouduin saman osan uusimaan edelliseen 535d:heni. Ja sama osa meni myös edellisestä TDi-Audistani juuri kun auto siirtyi seuraavalle omistajalleen. Elektroniikkaosan putsaamalla voi joskus saada sen hetkellisesti elvytettyä.

    Tuo läppäyksikkö jos on viallinen, ei DPF:n regenerointi toimi, koska prosessi käyttää tuota läppää hyödykseen.
    Last edited by JKK; 23-05-2014, 13:00.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • racediesel
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 248
      • porvoo

      #3
      moi
      mulla olisi tuollainen ylimääräinen 530da 2009 mallista,ajettu 120tkm.
      laitoin itselleni egr delete kitin tilalle.
      T:Pasi
      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
      BMW 330D-05 vakio 2005
      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Tässä loppuratkaisuna toimi tuon JKK:n mainitseman Pierburgin valmistaman läpän vaihto (eBay, ~225e). Samalla oli näppärä heittää imusarjan läpillä kuikkaa, uusia hehkut ja niiden ohjausyksikkö (Beru, Ebaystä ~130e koko kasa). Läppien tilalle tilasin laiskana miehenä eBayn kautta "tulpat" joiden mukana tuli uudet imusarjan tiivisteet (65e tulpat+tiivisteet).

        Askastelutuokion jälkeen motaria edestakaisin tunnin verran samalla nollaten filtterin vikakoodeja varmaan kymmeniä kertoja. Lopputuloksena pidempi polttojakso jonka jäljiltä katosi vikakoodit ja auto muuttui persdynolla pykälän verran äkäisemmäksi.
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • vene67
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 29
          • Seinäjoki

          #5
          Sama vikakoodi ja sama ratkaisu.
          Tuolta osan hankin

          Kulutus laski ja alavääntöä tuli liikkeellelähdössä reilusti lisää.
          BMW 525dA E60 M57/TU -05
          BMW 525i E39 M54 Touring -01

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

            #6
            Mulla tuli kanssa toi homma eteen keväällä. Kaasuläpän vikakoodit aiheuttavat sen että dpf ei tee polttoja.
            Toihan on helposti saatavilla oleva osa kun on käytetty hyvinkin laajasti bemarin 2000-luvun diisseleissä.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            Working...
            X