Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, käyntihäiriö ja epäonnistuneita korjauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tahtik
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 103
    • Odilampi, Espoo

    E60, käyntihäiriö ja epäonnistuneita korjauksia

    Hjälp

    Alko lokakuussa tulla ongelmia kylmäkäynnissä. Kone B25ae.

    Hetken aikaa käy hyvin, mutta pudottaessa kierrokset normitasolle rupeaa käymään vajaalla (4 pytyllä siis...). Jos pitää kierrokset yllä, niin ei ongelmia. EDIT: lämmettyään käy ja kukkuu kuten pitääkin.

    vein Konalan arvauskeskukseen 7.10.2013
    Tallentunut häiriöitä sytytyskatkoista 2 ja 3 pytyille.
    Uusittu kaikki puolat takaisinkutsuna (!)
    uusittu 2 ja 3 pytyn sytytystulpat
    ohjelmoitu uusiksi.

    viety takaisin konalaan 16.10.
    samat viat...
    Taas vikaraportti suosittelee uusimaan puolat ja tulpat samoihin pyttyihin.
    uusittu suuttimet kyseisille pytyille.
    Myönsivät jo itsekin, että ei tullut kuntoon.

    takaisin 22.10.
    Vikamuistissa ainoastaan herja nox-anturilta.
    Uusittu. toiminta kuulemma kunnossa.

    kelien kylmennyttyä palattu takaisin alkupisteeseen...

    Hyviä ideoita? Anyone...
    sigpic
    Nykyinen auto F10 (2013)
    Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
    Volvot (2004, 2005, 2008)
    Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #2
    Seuraappa tuolta e9x korisien keskusteluista samoja vammoja ..

    Korkeapaine pumppu?Millä moottorilla tarkalleen ottaen varustettu?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • Tahtik
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 103
      • Odilampi, Espoo

      #3
      Originally posted by kemo81 View Post
      Seuraappa tuolta e9x korisien keskusteluista samoja vammoja ..

      Korkeapaine pumppu?Millä moottorilla tarkalleen ottaen varustettu?
      N52K B25ea koneella.

      Korkeapainepumppu voisi olla syyllinen noiden e9x keskustelujen perusteella. Kumma ettei Autokeskus osaa moista tarkistaa.

      Kyselin jo Bemarilta kohteliaasti suoraan, missä auton voisi kenties korjauttaa ihan kuntoon asti...
      sigpic
      Nykyinen auto F10 (2013)
      Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
      Volvot (2004, 2005, 2008)
      Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

      Comment

      • MazterI
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 312
        • Jyväskylä

        #4
        Jos kone on tuo N52 niin siinä ei korkeapainepumppua ole.

        Kun noiden kaikkien temppujen suhteen ollaan nyt alkupisteessä, niin onko tuon NOX sensorin vaihdon jälkeen enää luettua vikakoodeja kun oireilu on uudelleen alkanut? Entä syttyykö moottorivalo noissa tyhjäkäyntiongelmissa, vai ei?

        Comment

        • Tahtik
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 103
          • Odilampi, Espoo

          #5
          Originally posted by MazterI View Post
          Jos kone on tuo N52 niin siinä ei korkeapainepumppua ole.

          Kun noiden kaikkien temppujen suhteen ollaan nyt alkupisteessä, niin onko tuon NOX sensorin vaihdon jälkeen enää luettua vikakoodeja kun oireilu on uudelleen alkanut? Entä syttyykö moottorivalo noissa tyhjäkäyntiongelmissa, vai ei?
          Eipä ole tullut koodeja luettua, mutta moottorivalo syttyy kyllä.
          sigpic
          Nykyinen auto F10 (2013)
          Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
          Volvot (2004, 2005, 2008)
          Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

          Comment

          • MazterI
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 312
            • Jyväskylä

            #6
            Koodit kannattaa kyllä lukaista kun tuo valo syttyy sen miljoonasta asiasta. Vaikea lähteä spekuloimaan muuten missä vika olisi...

            Comment

            • Tahtik
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 103
              • Odilampi, Espoo

              #7
              Taas oltiin kierroksella. Päivän tutkivat ja tulivat siihen tulokseen, että vaihdetaan suuttimet ja korkeapainepumppu. Hinta-arvio karvan alle 2000€.
              Bmw ei osallistu, koska auto on kerran huollettu Atoy:ssa huoltohistoriassa.

              Totesin, että pumppu vaihtoon ja kiitos näkemiin. Suuttimista 2 on uusia ja loput jopa autokeskuksen mukaan kunnossa.

              Meni kyllä merkki vaihtoon. ..tuttaa kuin pientä oravaa, jolla on käpy jäässä.
              sigpic
              Nykyinen auto F10 (2013)
              Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
              Volvot (2004, 2005, 2008)
              Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Originally posted by Tahtik View Post
                Taas oltiin kierroksella. Päivän tutkivat ja tulivat siihen tulokseen, että vaihdetaan suuttimet ja korkeapainepumppu. Hinta-arvio karvan alle 2000€.
                Bmw ei osallistu, koska auto on kerran huollettu Atoy:ssa huoltohistoriassa.

                Totesin, että pumppu vaihtoon ja kiitos näkemiin. Suuttimista 2 on uusia ja loput jopa autokeskuksen mukaan kunnossa.

                Meni kyllä merkki vaihtoon. ..tuttaa kuin pientä oravaa, jolla on käpy jäässä.

                Hävyttömästi kopioin tekstin netistä:

                "Ryhmäpoikkeusasetus

                Huoltotoiminta vapautui kilpailulle vuonna 2003. Määräaikaishuoltoja ei tarvitse tehdä vain merkkiliikkeissä, vaan huollot voidaan suorittaa myös muissa korjaamoissa, auton takuun silti säilyessä. Edellytyksenä on, että korjaamolla on oltava asianmukaiset laitteet ja huolto tehdään valmistajan ohjeiden mukaisesti. Varsinaiset takuunalaiset viat on korjattava edelleen tehtaan valtuuttaman jälleenmyyjän/korjaamon toimesta takuusääntöjen mukaisesti."

                10 vuotta vanha juttu, niin kyllä pitäisi jo olla merkkihuollossakin hyvin tiedossa. Eli jos tuohon yhteen muualla tehtyyn huoltoon haluavat vedota, niin heidän pitäisi itse pystyä todistamaan, että ei ole silloin asianmukaisesti huollettu.

                Aiheesta lisää:



                Autossa nyt ei muutenkaan varmaan ole valmistajan takuu voimassa, niin en ymmärrä miksi tuo yksi huolto on vedetty keskusteluun mukaan.


                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Bullitt View Post
                  Autossa nyt ei muutenkaan varmaan ole valmistajan takuu voimassa, niin en ymmärrä miksi tuo yksi huolto on vedetty keskusteluun mukaan.

                  Eli goodwillistä tuossa kysymys. Aika kyrpiä ovat, jos tuohon yhteen huoltoon vetoavat ettei GW ole voimassa. Mitähän tuosta EU sanoo:think
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    N52 tai N52N koneissa ei ole korkeapainepumppua. Veikkaisin koneen olevan N53B25 ennemmin.

                    Arvaillaan: imuvenat todella reilusti karstassa eikä seoksenmuodostus pelitä vaikeimmissa olosuhteissa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Tahtik
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 103
                      • Odilampi, Espoo

                      #11
                      Pyysin tuon kirjallisena, että yksi huolto vaikutti niin paljon. Saa nähdä mitä huomenna tulostavat.
                      sigpic
                      Nykyinen auto F10 (2013)
                      Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
                      Volvot (2004, 2005, 2008)
                      Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

                      Comment

                      • Tahtik
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 103
                        • Odilampi, Espoo

                        #12
                        Touhutonni meni taas auto ulos lunastettaessa. Vaihdatin vanhat suuttimet takaisin (tai siis 4 vanhaa ja 2 uutta), kun en vaihtoon ollut antanut lupaa. Olivat biimeriltä kysyneet ohjeita ja niiden mukaan vaihtaneet, mutta se ketä maksaa kertoo mitä tehdään...

                        Tarkistivat katin, mittasivat puristukset, uusittu tulpat. Uusillakin suuttimilla paineet oli laskeneet, joten korkeapainepumppu oli uusittu. Vanhat suuttimet pesty ja asennettu takaisin.

                        BMW:n käsienpesu:
                        Autoa ei huollettu aina verkostossa ja ikää yli 5v ja ajettu 115tkm. (no ei ollut yli 5v vian löytyessä ja kerran Atoy:ssä käynyt..).

                        Totesin, että pitäkää tunkkinne. Schiedmannilta tilattu uudet suuttimet.

                        Ikävä homma. Auto on ollut viimeiset 2 vuotta hyvä ajaa ja just sopiva tarpeisiin (silloin kun toimii). Nyt pitäs löytää hyvä korvike eikä mitkään Audit sytytä pätkän vertaa. En aja hattu päässä (~50v), joten mesekään ei innosta.
                        sigpic
                        Nykyinen auto F10 (2013)
                        Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
                        Volvot (2004, 2005, 2008)
                        Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          #13
                          Siis onko nyt viimeksi vaihdettu uusi pumppu ja toimiiko auto nyt?

                          Comment

                          • Tahtik
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 103
                            • Odilampi, Espoo

                            #14
                            Originally posted by jake2710 View Post
                            Siis onko nyt viimeksi vaihdettu uusi pumppu ja toimiiko auto nyt?
                            Pumppu ja tulpat vaihdettiin viimeksi uusiin. Puolat, nox-tunnistin ja 2 suutinta oli vaihdettu jo aikaisemmin.

                            Toimii selkeästi paremmin, mutta ei täydellisesti kunnossa vieläkään. Väläyttelee moottorin varoitusvaloa kylmänä. Siksi uudet suuttimet on tilattu.
                            sigpic
                            Nykyinen auto F10 (2013)
                            Entisiä: E60 (2008), E90 (2008)
                            Volvot (2004, 2005, 2008)
                            Fiudet (1986, 1993, 1999, 2001)

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #15
                              Mitä matalapainepuoli (fuel low pressure) näyttää?

                              Pitääkö mitään vinkumista?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎