Fuel pump fault pesun jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • monsteri
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 45
    • Kuopio

    Fuel pump fault pesun jälkeen

    pesin eilen auton normaalisti ulkoa päin ja sitten kun yritin käynnistää niin ei lähde käyntii ja näyttöön tulee fuel pump fault. osaako joku kertoa että mistä kannattaa vikaa etsiä? en usko että polttoainepumppu olisi rikkoontunut. auto starttaa todella hyvin mutta ei merkkiäkään käyntiin lähtemisestä? autona e60 535d -05 175tkm
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by monsteri View Post
    pesin eilen auton normaalisti ulkoa päin ja sitten kun yritin käynnistää niin ei lähde käyntii ja näyttöön tulee fuel pump fault. osaako joku kertoa että mistä kannattaa vikaa etsiä? en usko että polttoainepumppu olisi rikkoontunut. auto starttaa todella hyvin mutta ei merkkiäkään käyntiin lähtemisestä? autona e60 535d -05 175tkm
    Vaihda polttoainesuodatin. Sama homma oli mun entisessä 535d:ssä, kun ensimmäisillä pakkasilla jostain syystä jäätyi koko suodatin, vaikka oli uusittu puoli vuotta aikaisemmin. Oli muuten sattumalta samanikäinen ja saman verran ajettukin kun ko. vika ilmeini

    Piiiitkän hinkuttamisen jälkeen lähti käyntiin, koska suodattimen juuressahan on se polttoaineen esilämmitin, joka lopulta sulattaa kikkareen läpivirtaavaksi. "Fuel pump fault" tulee, koska E60:ssä on paineentunnistin myös matalapainelinjastossa. Eli ennen ruskupumppua.
    Last edited by JKK; 25-11-2013, 19:37.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • monsteri
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 45
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by JKK View Post
      Vaihda polttoainesuodatin. Sama homma oli mun entisessä 535d:ssä, kun ensimmäisillä pakkasilla jostain syystä jäätyi koko suodatin, vaikka oli uusittu puoli vuotta aikaisemmin. Oli muuten sattumalta samanikäinen ja saman verran ajettukin kun ko. vika ilmeini

      Piiiitkän hinkuttamisen jälkeen lähti käyntiin, koska suodattimen juuressahan on se polttoaineen esilämmitin, joka lopulta sulattaa kikkareen läpivirtaavaksi. "Fuel pump fault" tulee, koska E60:ssä on paineentunnistin myös matalapainelinjastossa. Eli ennen ruskupumppua.
      kiitoksia neuvosta! auto on nyt laakkosen pihassa ja huomenan ottavat työn alle. tänään auton sain jo ensimmäiseltä pajalta ja sanovat että ottivat lämpimään talliin noin 5 minuutiksi ja olivat kädellä vähän jotain johoja liikutelleet niin oli lähtenty käyntiin eikä ilmoittanu mitään, sitten ku lähin siitä ajamaan niin 5minuutin ajon jälkeen sammui liikennevaloihin ja taas fuel pump fault ja ei lähteny käyntii siitä sitten hinattiin laakkosen pihaan. vika voi hyvinkin olla suodattimessa.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2335
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by monsteri View Post
        kiitoksia neuvosta! auto on nyt laakkosen pihassa ja huomenan ottavat työn alle. tänään auton sain jo ensimmäiseltä pajalta ja sanovat että ottivat lämpimään talliin noin 5 minuutiksi ja olivat kädellä vähän jotain johoja liikutelleet niin oli lähtenty käyntiin eikä ilmoittanu mitään, sitten ku lähin siitä ajamaan niin 5minuutin ajon jälkeen sammui liikennevaloihin ja taas fuel pump fault ja ei lähteny käyntii siitä sitten hinattiin laakkosen pihaan. vika voi hyvinkin olla suodattimessa.
        Varmaankin se 5min pajalla sulattelu riitti sulattamaan PA-sodatinta sen verran, että alkoi virtaamaan läpi. Se on varmaan jostain syystä kondensoinut itsensä täyteen vettä ja jäätyy hetkessä. Ihmeenä pidän, jos kysessä on esipainepumppu noilla kilometreillä.
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • monsteri
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 45
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by JKK View Post
          Varmaankin se 5min pajalla sulattelu riitti sulattamaan PA-sodatinta sen verran, että alkoi virtaamaan läpi. Se on varmaan jostain syystä kondensoinut itsensä täyteen vettä ja jäätyy hetkessä. Ihmeenä pidän, jos kysessä on esipainepumppu noilla kilometreillä.
          laakkoselta soittivat aamulla ja sanoivat että polttoainepumppu ei toimi, hinta töineen 680e.

          ostin auton viime helmikuussa sports car centeriltä, onkohan näissä mitenkä pitkää takuuta tai jotain? kesällä meni hihnapyörä ja scc maksois siitä puolet. kannattaakohan ottaa yhteyttä tämän asian kanssa?
          Last edited by monsteri; 26-11-2013, 12:40.

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #6
            Sanoisin että takuujun meni jo ja artisti maksaa.. valitettavasti.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2335
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Ceeray View Post
              Sanoisin että takuujun meni jo ja artisti maksaa.. valitettavasti.
              No jopas....epäilen myös että maksumieheksi joudut. Tosin saksasta saa uuden pumppuhässäkän paljon halvemmalla, eikä sen vaihto ole mikään ihmetyö. Moniin autoihin saa myös sitä pelkkää pumppua. Kannattaa katsoa Boschin katalogista. Ne on yleensä n.100 euroa maksimissaan. Ei väälttämättä tarvitse vaihtaa sitä koko hässäkkää kaikkine muoviosineen, jotka on täysin kunnossa. Merkkiliikkeessä ei tosin saata osaaminen riittää sen vaihtamiseen, koska siinä tarvitsee käyttää hieman aivojakin pumpun irrottamisessa.

              Itellä on vaan aina sellainen outo epäilys noita merkkiliikkeitä kohtaan etten oikein luota niihin, enkä heidän motavaatioonsa korjata vikoja muuten kuin vaihtamalla mahdollisimman kalliita ja kokonaisuudeltaan isoja komponentteja kerralla. Yleensä siellä joku 20v "kurssit" käynyt lippispää tuijottaa proseduurin mukaisesti läppäriä, joka kertoo että "vaihda pumppu". Tai sitten huoltopäällikkö on sanonut että "vaihdetaan varmuuden vuoksi se pumppukin ettei palaa aikakaan takaisin". Lippispää tekee työtä käskettyä, eikä kyseenalaista mitään... Sitten tiskin takana se paskantärkeä tyhjäpää toteaa silmääkään räpäyttämättä, että 700 euroa kiitos.... Ainiin, vaihdettiin samalla suodatinkin, jonka vaihto tekee 120 euroa lisää. Sitten kun pyydät pumppua nähtäväksi, on asentaja juuri lähtenyt kotiin ja varmaan vienyt sen roskikseen, jonka roska-auto taisi muuten juuri hakea....
              Last edited by JKK; 26-11-2013, 16:01.
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                Valitettavaa ja totta...

                Kysyhän jos ne ensin vaihtais sulle pa suodattimen kerta vika sinnepäin paikallistuu ja haet sen taas koeajoon kun itse eivät kerta niillä osaa edes koe-ajella..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2335
                  • Uusimaa

                  #9
                  Korjaus edelliseen viestiin... E60-dieseleissähän on siis Boschin pumput, joten oikeat Bosch-numerot pumpuille on:

                  0 580 207 323 (varmaankin pelkkä pumppu???)
                  0 580 303 134 (olisiko ilman webastoa koko hässäkkä) - KLIK!
                  0 580 303 136 (webaston kanssa koko hässäkkä - ehkä?)

                  Hinnat on ehkä n. puolet kun mukana tulevassa laatikossa lukee BMW:n sijasta Bosch.

                  Nuo löytyy siis TÄÄLTÄ.

                  Kannattaa kysyä myös kotimaisista Bosch huolloista.
                  Last edited by JKK; 26-11-2013, 16:02.
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • monsteri
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 45
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Valitettavaa ja totta...

                    Kysyhän jos ne ensin vaihtais sulle pa suodattimen kerta vika sinnepäin paikallistuu ja haet sen taas koeajoon kun itse eivät kerta niillä osaa edes koe-ajella..
                    sanovat että vikakoodia anto polttoainepumpusta ettei kuulemma pyöri ollenkaan ja sanovat että hehkutulpat pitäs vaihtaa, sanoin että vaihdan ite hehkutulpat. huomenissa vois kysästä että kokeiltas ensin pelkällä pa-suodattimella saaha bemu liikkumaan

                    Comment

                    • monsteri
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 45
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Sanoisin että takuujun meni jo ja artisti maksaa.. valitettavasti.
                      joo eivät korvaa mitään sports car centerin puolellta, sanoivat että kulutusosia ovat kuulemma nämä.

                      Comment

                      Working...
                      X