memebuy23buy

E60: 530xi vuotaa öljyä jännästi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    ei ole.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Konu
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 140
      • HELSINKI

      #17
      Originally posted by BeamR View Post
      ei ole.
      Kiitos vastauksesta.

      Ei ollut Herttoniemessä tiivistettä hyllyssä, vaan meni tilaukseen. Sen verran hukkas öljyä viime lenkillä, ettei viitti ajaa ennen vaihtotyötä.

      Sata varmahan en voi olla, että öljyn syönti loppuu tähän, mutta kyllä sitä öljyä selkeesti on tullut pihalle niiltä nurkilta ja lampulla katottuna, näytti pohjamuovin päälläkin läikkä olevan...
      Älä oo tommonen

      e61 525iA
      e36 320iA
      e39 540iA
      e34 518i

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Originally posted by Konu View Post
        Kiitos vastauksesta.

        Ei ollut Herttoniemessä tiivistettä hyllyssä, vaan meni tilaukseen. Sen verran hukkas öljyä viime lenkillä, ettei viitti ajaa ennen vaihtotyötä.

        Sata varmahan en voi olla, että öljyn syönti loppuu tähän, mutta kyllä sitä öljyä selkeesti on tullut pihalle niiltä nurkilta ja lampulla katottuna, näytti pohjamuovin päälläkin läikkä olevan...
        sitä öljyä on vähän joka paikassa koska se öljy pääsee siitä lauhduttimelta laturille, joka viskoo sen ympäri konehuonetta. Jos siinä lauhdittimen päällä on öljyä ja sen alla on öljynsekaista skeidaa, niin aika selkeesti siinä on silloin vuotoa. Aiheuttaa myös helposti erilisia ääniä remmeistä, koska öljyä pääsee melko vapaasti putoamaan myös hihnoille.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Konu
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 140
          • HELSINKI

          #19
          Originally posted by BeamR View Post
          sieltä ei montaa senttilitraa, tule, laitat vaan jonkun rätin hihnojen suojaksi. Hyvin onnistui.
          AMATÖÖRI

          Tulihan niitä nesteitä, jäähdyttimestä ja moottoriöljyä, enemmän kun osasin odottaa. Ajoin viel auton semmoseen 15 asteen kulmaan, ajatellen et vuoto vähenis. (siis lukien täältä aivoituksia).

          Itsellä kun ei kuitenkaan ollu mitään ajatusta siitä, minkälainen toi kotelo on sisäpuolelta. Piru vie kun sen kannen rykäs auki ja öljyt ja vedet rupes siinä silmien edessä sekottuu (onko hyvä että vesikanava alempana ja vuoto mahdollisesti öljy-»muutama tippa -» glykoli? ) meinas hätä tulla.

          Alkujärkytyksen jälkeen ja tiivisteen vaihdon ja kotelon uudelleenkiinnityksen jälkeen, armoton (vaimon) marimekko-käsipyyhkeiden kanssa turaamista, koska jos se öljy voi tiivisteen vuotaessa päästä hihnoille, niin nyt tuntu levinneen desi tai pari öljyä ja senttilitra vettä ihan joka puolelle. Esiasetelluista räteistä oli tosin hyötyä, muttei tarpeeks

          Toivotaan et tämä tästä...

          /AMATÖÖRI
          Älä oo tommonen

          e61 525iA
          e36 320iA
          e39 540iA
          e34 518i

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #20
            Eihän laturille roiskunut kovin paljoa? Jos ei ottanut itseensä, aina nesteiden kanssa turatessa laturin päälle paksu rätti suojaksi.

            Tekemällä oppii. Ehkä ensi kerralla yhdistät öljynvaihdon samaan duuniin.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #21
              noi voi rotta. Olis varmaan pitänyt mainita, että se lämmönvaihdin on täynnä öljyä ja vettä, joten sitä irrotettaessa sitä pitää kallistaa eteenpäin, jotta sisällä olevat liemet ei pääse karkuun. Näin tehdessä karkailu on minimaalista ja tiivistepinnan kuivauksella pääsee jatkamaan matkaa.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Konu
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 140
                • HELSINKI

                #22
                Originally posted by BeamR View Post
                noi voi rotta. Olis varmaan pitänyt mainita, että se lämmönvaihdin on täynnä öljyä ja vettä, joten sitä irrotettaessa sitä pitää kallistaa eteenpäin, jotta sisällä olevat liemet ei pääse karkuun. Näin tehdessä karkailu on minimaalista ja tiivistepinnan kuivauksella pääsee jatkamaan matkaa.
                Heh, heh. Toivotaan että tämä minunkin "työ" toimii opetuksena jollekin. Jälkikäteen ajateltuna, aivan järkyttävää paskaa, etten oivaltanut kuinka lämmönvaihtimessa tavaraa voi virrata.

                Kävin tänään heittää n. 60km maantieajoa ja huomenna jos kurkkis konepellin alle, että onko tiiviste asettunut vai vuoto pahentunut, hihnat puoliksi sulanut, tai jopa se laturi vaihtanut kuoren väriä...

                Prkl näitten kanssa... ens kerralla annan taas jpnkun muun tehdä... I'm too old for this shit...
                Älä oo tommonen

                e61 525iA
                e36 320iA
                e39 540iA
                e34 518i

                Comment

                Working...
                X