ei ole.
E60: 530xi vuotaa öljyä jännästi
Collapse
X
-
Originally posted by BeamR View Postei ole.
Ei ollut Herttoniemessä tiivistettä hyllyssä, vaan meni tilaukseen. Sen verran hukkas öljyä viime lenkillä, ettei viitti ajaa ennen vaihtotyötä.
Sata varmahan en voi olla, että öljyn syönti loppuu tähän, mutta kyllä sitä öljyä selkeesti on tullut pihalle niiltä nurkilta ja lampulla katottuna, näytti pohjamuovin päälläkin läikkä olevan...Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
Originally posted by Konu View PostKiitos vastauksesta.
Ei ollut Herttoniemessä tiivistettä hyllyssä, vaan meni tilaukseen. Sen verran hukkas öljyä viime lenkillä, ettei viitti ajaa ennen vaihtotyötä.
Sata varmahan en voi olla, että öljyn syönti loppuu tähän, mutta kyllä sitä öljyä selkeesti on tullut pihalle niiltä nurkilta ja lampulla katottuna, näytti pohjamuovin päälläkin läikkä olevan...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postsieltä ei montaa senttilitraa, tule, laitat vaan jonkun rätin hihnojen suojaksi. Hyvin onnistui.
Tulihan niitä nesteitä, jäähdyttimestä ja moottoriöljyä, enemmän kun osasin odottaa. Ajoin viel auton semmoseen 15 asteen kulmaan, ajatellen et vuoto vähenis. (siis lukien täältä aivoituksia).
Itsellä kun ei kuitenkaan ollu mitään ajatusta siitä, minkälainen toi kotelo on sisäpuolelta. Piru vie kun sen kannen rykäs auki ja öljyt ja vedet rupes siinä silmien edessä sekottuu (onko hyvä että vesikanava alempana ja vuoto mahdollisesti öljy-»muutama tippa -» glykoli? ) meinas hätä tulla.
Alkujärkytyksen jälkeen ja tiivisteen vaihdon ja kotelon uudelleenkiinnityksen jälkeen, armoton (vaimon) marimekko-käsipyyhkeiden kanssa turaamista, koska jos se öljy voi tiivisteen vuotaessa päästä hihnoille, niin nyt tuntu levinneen desi tai pari öljyä ja senttilitra vettä ihan joka puolelle. Esiasetelluista räteistä oli tosin hyötyä, muttei tarpeeks
Toivotaan et tämä tästä...
/AMATÖÖRIÄlä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
noi voi rotta. Olis varmaan pitänyt mainita, että se lämmönvaihdin on täynnä öljyä ja vettä, joten sitä irrotettaessa sitä pitää kallistaa eteenpäin, jotta sisällä olevat liemet ei pääse karkuun. Näin tehdessä karkailu on minimaalista ja tiivistepinnan kuivauksella pääsee jatkamaan matkaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postnoi voi rotta. Olis varmaan pitänyt mainita, että se lämmönvaihdin on täynnä öljyä ja vettä, joten sitä irrotettaessa sitä pitää kallistaa eteenpäin, jotta sisällä olevat liemet ei pääse karkuun. Näin tehdessä karkailu on minimaalista ja tiivistepinnan kuivauksella pääsee jatkamaan matkaa.
Kävin tänään heittää n. 60km maantieajoa ja huomenna jos kurkkis konepellin alle, että onko tiiviste asettunut vai vuoto pahentunut, hihnat puoliksi sulanut, tai jopa se laturi vaihtanut kuoren väriä...
Prkl näitten kanssa... ens kerralla annan taas jpnkun muun tehdä... I'm too old for this shit...Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
Comment