Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hyytyy kierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    E61 530d hyytyy kierroksilla

    Voipi tästä ollakin jossain täällä juttua, äkkiseltään en löydä.
    Autona E61 2005 530d.

    Ongelma: Kiihdyttäessä meno hyytyy kun seinään heti 3000 rpm jälkeen, välillä vetoja riittää melkein 4000 kierrokseen, mutta taas hyytyy, eli aina ei hyydy samoilla kierroksilla?? Ongelma tuli aivan yht'äkkiä ja alakierroksilla kone toimii täysin normaalisti. Yhtäkään varoitusvaloa ei kojetaulussa ole, vikakoodien lukuun aion viedä maanantaina.
    Viimeeksi koodeja tsekatessa katsottiin dpf:n vastapaineet jotka oli silloin jotain 216 kaasu pohjassa (ihan ok lukema kait?), autolla menty 165 tkm alkup.filtterillä.
    Hehkuille antoi jotain vikakoodeja viimeeksi, mutta tiedä sitten voiko antaa tällaisen ongelman. Lämmöt 90c, eli ok.
    Auttakee jos olis vinkkejä mistä lähtis purkamaan?!
    G26 i4 M50 Black Sapphire
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Onko polttoainesuodatin milloin vaihdettu?
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • yrd3
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 163
      • Ylistaro

      #3
      polttoainesuodattimen kannalla myös, voi olla hieman talinen pötkylä auton alla...

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #4
        Kiitos nopeista kommenteista. Olen ajanut autolla 30 tkm kahden vuoden aikana eikä ole vaihdettu minun aikana, voi siis hyvinkin olla siinä vika.
        Näkyy siis vikakoodeissakin jos suodatin on tukossa?
        Täytyy varmaan tuon vaihdolla aloittaa.

        Oireet lienee juuri em.kaltaisia?
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Ei taida näkyä. Esi/siirtopaineesta saattaa olla vikakoodi. Livedatalla saattaa nähdä siirtopaineen käyttäytymisen ajossa riippuen testeristä.
          Vaihtoväli suodattimelle taitaa olla joka kolmas öljynvaihto. kilometreinä luokkaa 90-100tkm. Voi olla ihan ok jos kilsat tulee nopeesti.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #6
            Tarkennetaanpas omaa, otsikon ongelmaa vielä.
            Eli ykkösellä ja kakkosella vetää mielestäni ihan normaalisti tappiin asti.
            Kolmosella (auto on manuaali) hyytyy 3500 rpm jälkenn, nelosella 3000 rpm:llä ja viitosella ja kuutosella alempana jossain 2500 tienoilla - eli mitä suurempi vaihde sen alempana hyytyy.
            Alaväännöt ihan normaalit.
            Voisko tämä pa-suodattimen tukkoisuus aiheuttaa tällaiset oireet?
            Toivottavasti selviää huomenna jahka pääsee vikakoodien lukuun.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • Vickers
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 13
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Mulla käyttäytyi 520d samalla tavalla. Pikkuvaihteilla rauhallisessa ajossa ei huomannut mitään erikoista, pelasi normaalisti mutta isommilla vaihteilla kun painoi kaasun pohjaan, kulutusmittari nousi tappiin ja välittömästi nollaan pudottaen tehot pois täysin. Taas kun otti kaasun normaaliin niin kaikki toimi oikein. Viaksi selvisi tukossa oleva hiukkassuodatin. Näytti lukema jotain 500 eli puoli baaria. Pöljä systeemi kun esim. Rikkinäinen hehku estää regeneroinnin kuljettajan tietämättä asiasta.. Ja siitä se DPF:n kans tappelu voi esim alkaa...

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #8
                ok. Selvistkö dpf puukotuksella tai pesulla ongelmasta. Tuossa 30d koneessa polton huomaa kyllä ja eipä siitä poltosta paljoa aikaa ole. Mulla on joskus hehkuista jäänyt vikakoodeja ja kyllä tuo silti on poltellut...
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Vickers
                  Newbiemmer
                  • May 2013
                  • 13
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #9
                  Tuossa en polttoa koskaan pistänyt merkille. Mutta kyllä se testerillä näky että toimii sillon ku kaikki oli ok. Pari kertaa sen pesin huolella ja meni sen pari kolme tonnia aina. Pesun jälkeen arvot oli hyvät ja poltto pelasikin, mutta kai se katalyytti oli jo parhaat päivänsä nähnyt ja tukkeutui silti pikkuhiljaa.. Kolmannella kerralla lähti suodatin.

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Originally posted by Vickers View Post
                    Mulla käyttäytyi 520d samalla tavalla. Pikkuvaihteilla rauhallisessa ajossa ei huomannut mitään erikoista, pelasi normaalisti mutta isommilla vaihteilla kun painoi kaasun pohjaan, kulutusmittari nousi tappiin ja välittömästi nollaan pudottaen tehot pois täysin. Taas kun otti kaasun normaaliin niin kaikki toimi oikein. Viaksi selvisi tukossa oleva hiukkassuodatin. Näytti lukema jotain 500 eli puoli baaria. Pöljä systeemi kun esim. Rikkinäinen hehku estää regeneroinnin kuljettajan tietämättä asiasta.. Ja siitä se DPF:n kans tappelu voi esim alkaa...
                    Rikkinäinen hehku/hehkut eivät estä polttotapahtumaa.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Fabsu View Post
                      Rikkinäinen hehku/hehkut eivät estä polttotapahtumaa.
                      No tätä itsekin meinasin.

                      Mutta joo, vikakoodit on luettu ja kaikkia hehkuja herjaa + hiukkassuodattimesta tuli myös joku herja, paineet jotain 50 tyhjäkäynnillä ja 350 mbar korkeilla kierroksilla.
                      Eli ovat nousseet puolen vuoden takaisesta.

                      Nyt yritetään ajossa polttoa ja myöhemmin 'pakkopolttoa' piuhan päässä. Hehkut myös vaihtoon. ja pa-suodin varmuudeksi, joka on vaihdettu 50 tkm ja reilu 3v sitten.

                      Lämmöt kyllä ovat nousseet sinne 90:een, että tiedä näistä prkl.
                      Last edited by BFI18; 16-12-2013, 11:47. Reason: lisäys
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #12
                        Vaihda myös hehkutuksen ohjauslaite samalla, ettei suotta mee uudet tulpat heti särki.
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #13
                          ennen ku vaihdat hehkujen ohjausyksikön niin tarkista sille menevän virtakaapelin liitin ettei ole sulanut.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎