Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61: käynnistysongelma, vikakoodi '4A63 EWS Manipulation'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grave
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 2
    • EP

    E61: käynnistysongelma, vikakoodi '4A63 EWS Manipulation'

    2007 (525DA LCI) mallin bemu jätti käynnistymättä pari päivää sitten, starttausta kun yrittää niin ei pyöritä (kuuluu vain naks, naks). Päivää ennen sama "naks naks" ilmiö ilmeni ensimmäisen kerran, mutta auto kuitenkin sillä kerralla käynnistyi useamman yrityksen jälkeen.

    Päättelin että akku on lopussa ja hommasin uuden akun (BMW huollosta, vastaava kuin vanha akku) ja tänään kun sen paikalleen asensin, niin startti suostui yhdellä yrityksellä starttia pyörittämään (auto ei kuitenkaan käynnistynyt), mutta sitten sama "naks, naks" -ilmiö jatkui.

    No, sitten paikalle paikallisen korjaamon edustaja ja hän sai kaikki muut akunvaihdosta aiheutuneet virheet poistettua paitsi tuota 4A63 EWS virhettä ei. Tuo lienee jokin ajonestolaitteen virhe?

    Onko niin että ao. virhe estää startinkin pyörimisen ja vaatisi jonkinlaisen "resetin" BMW huollon toimesta vai onko autossa jotain vikaa startin puolella? Onko muuta vaihtoehtoa kuin hommata lavetti ja kuskata auto lähimmälle marmoritiskille? (jonne on kuitenkin matkaa n.70km)
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    #2
    Siltä se kuulostaa. Eli EWS ( Elektrische Weckfahr Sperre) on nimenomaan ajonesto. Eli veikkaan että se vaattii uudelleen koodausta ja se pystyy vaan merkkiliike tai joillakin kenellä on progman ohjelma tai vastaava, esim risto kangas täälä hyvinkään lähellä.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • ark28
      BTCF Member
      • Nov 2011
      • 98
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by grave View Post
      2007 (525DA LCI) mallin bemu jätti käynnistymättä pari päivää sitten, starttausta kun yrittää niin ei pyöritä (kuuluu vain naks, naks). Päivää ennen sama "naks naks" ilmiö ilmeni ensimmäisen kerran, mutta auto kuitenkin sillä kerralla käynnistyi useamman yrityksen jälkeen.

      Päättelin että akku on lopussa ja hommasin uuden akun (BMW huollosta, vastaava kuin vanha akku) ja tänään kun sen paikalleen asensin, niin startti suostui yhdellä yrityksellä starttia pyörittämään (auto ei kuitenkaan käynnistynyt), mutta sitten sama "naks, naks" -ilmiö jatkui.

      No, sitten paikalle paikallisen korjaamon edustaja ja hän sai kaikki muut akunvaihdosta aiheutuneet virheet poistettua paitsi tuota 4A63 EWS virhettä ei. Tuo lienee jokin ajonestolaitteen virhe?


      Onko niin että ao. virhe estää startinkin pyörimisen ja vaatisi jonkinlaisen "resetin" BMW huollon toimesta vai onko autossa jotain vikaa startin puolella? Onko muuta vaihtoehtoa kuin hommata lavetti ja kuskata auto lähimmälle marmoritiskille? (jonne on kuitenkin matkaa n.70km)
      Kts: http://www.btcf.fi/forum/showthread....165069&page=28

      Eli ko. koodi pitäisi saada pois INPA:lla (taikka DIS:illa).
      K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        No ei pitäis starttaamista estää synkan katoaminen,ainakaan vanhemmissa ei estä.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by exautisti View Post
          No ei pitäis starttaamista estää synkan katoaminen,ainakaan vanhemmissa ei estä.
          Kyllä se noissa tuoreemmissa estää.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Jos EWS (CAS) estäisi startin, niin ei startin solenoidi naksahda, se ei tee yhtään mitään. Eli todennäköisemmin ongelman aiheuttaa kuitenkin starttimoottori.

            LCI:ssä (EWS4) ei enää edes käytetä EWS-DME/DDE synkkausta. Muutos tullut DDE7 (3/2007->), MSV/MSD80 (6/2006->).
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • grave
              Newbiemmer
              • Dec 2013
              • 2
              • EP

              #7
              Update: Vika löytyi hapettuneesta päävirtakaapelista, merkkihuollossa hinta-arvio: 275 kaapelille ja sitten 500 kun pitää auto purkaa siitä kaapelin ympäriltä pois...

              Onkohan tämä jokin tyyppivika vai onko muilla tuollaisia hapettumia esiintynyt?

              Comment

              • jake530d
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 146
                • vaasa

                #8
                Mites jos sen korvaa kunnollisella autohifi kaapelilla? Vai estääkö sen joku? Vikakoodi siitäkin? Olis vaa aika paljo halvempi korjaus.
                E71 X6 35D
                ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by grave View Post
                  Update: Vika löytyi hapettuneesta päävirtakaapelista, merkkihuollossa hinta-arvio: 275 kaapelille ja sitten 500 kun pitää auto purkaa siitä kaapelin ympäriltä pois...

                  Onkohan tämä jokin tyyppivika vai onko muilla tuollaisia hapettumia esiintynyt?
                  Riippuu mistä on hapettunut. Akun pluskaapelin läpivienti pohjalevyn läpi takakontissa oli ainakin yhden aktion (eli recallin) aihe E60:lle. Voisit tarkistaa onko autollesi tehty se. Video aiheesta: KLIK.

                  Hyvä olisi tietää onko kyseessä osa 2: KLIK. Jos on, niin siinä lienee turvakytkentä (SBK2?) joka E46-aikaan tunnettiin nimellä BST (Battery Safety Terminal), siitä video: KLIK. Plusnavan läpyskässä on räjähdyspanos joka laukaistaan kolarin yhteydessä sähkön katkaisua varten.

                  Jos tuon kaapelin plusnavan ympäristö on hapettunut niin kyllä se on pakko vaihtaa. Ebayssä näkyy olevan käytettyä tarjolla: KLIK. Noista on vaan paha sanoa onko se kuinka "käytetty" eli onko panos laukeamatta.

                  Samalla osanumerolla löytyy lauenneesta terminaalista kuva: KLIK.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by MNi View Post
                    Riippuu mistä on hapettunut. Akun pluskaapelin läpivienti pohjalevyn läpi takakontissa oli ainakin yhden aktion (eli recallin) aihe E60:lle. Voisit tarkistaa onko autollesi tehty se. Video aiheesta: KLIK.

                    Hyvä olisi tietää onko kyseessä osa 2: KLIK. Jos on, niin siinä lienee turvakytkentä (SBK2?) joka E46-aikaan tunnettiin nimellä BST (Battery Safety Terminal), siitä video: KLIK. Plusnavan läpyskässä on räjähdyspanos joka laukaistaan kolarin yhteydessä sähkön katkaisua varten.

                    Jos tuon kaapelin plusnavan ympäristö on hapettunut niin kyllä se on pakko vaihtaa. Ebayssä näkyy olevan käytettyä tarjolla: KLIK. Noista on vaan paha sanoa onko se kuinka "käytetty" eli onko panos laukeamatta.

                    Samalla osanumerolla löytyy lauenneesta terminaalista kuva: KLIK.
                    Nuo hapettuvat auton alta, siitä abikosta joka pultataan yläpuolen abikoon kiinni hapettuvat alumiinikaapelit. Kuumenevat yleensä niin paljon että kaapelin tuplakuoressa kulkeva valvontasukka menee samalla -> ei korjattavissa. Samasta syystä ei voi tehdä harakirikorjauksia.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • lofjussi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 183
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Otsikon vikakoodi tuli itelläkin kun tutkin inpalla vikakoodeja. Taisin mennä väärään moottorivalikkoon tai johonkin kun seikkailin siellä sun täällä etsiessäni dpf:n antureihin liittyvää painetietoa. Sammutin auton, starttasin uudestaan vaan eipä lähde käyntiin. Annoin auton nukahtaakin 40 min että valo vaihdekepin juuresta sammui mutta ei lähde käyntiin vaikka lataa akkua.
                      Miten tämä inpalla koodataan "auki"?
                      t. Jussi
                      645 ci cabriolet m-performance 2004

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by lofjussi View Post
                        Otsikon vikakoodi tuli itelläkin kun tutkin inpalla vikakoodeja. Taisin mennä väärään moottorivalikkoon tai johonkin kun seikkailin siellä sun täällä etsiessäni dpf:n antureihin liittyvää painetietoa. Sammutin auton, starttasin uudestaan vaan eipä lähde käyntiin. Annoin auton nukahtaakin 40 min että valo vaihdekepin juuresta sammui mutta ei lähde käyntiin vaikka lataa akkua.
                        Miten tämä inpalla koodataan "auki"?
                        t. Jussi
                        Menet takaisin sinne DDE:n alle ja sieltä teet synkroninnin uudestaan,
                        jos sieltä menusta poistuu liian aikaisin, ei synkkaa synny vaan se jää kesken ja olemassa ollut synkka samalla häviää...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #13
                          poista ensin vikakoodit ja tee sitten se synkkaus uusiksi,pitäs ruveta vörkkiin.

                          Soita jos et saa pelaan.
                          Last edited by exautisti; 04-05-2014, 08:26.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by exautisti View Post
                            Soita😝
                            Puhelinkoodausta tarjolla.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              Eikai tuo ews synkkaus mitään avaruustiedettä ole? Inpalla Dde valikosta vaan dde/ews start value sync ja sieltä reset ja sync...
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎