E60 päivitys ja muutakin vaivaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beeämwee530d
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 3
    • Hki

    #1

    E60 päivitys ja muutakin vaivaa

    Missä päin pk-seutua voisi päivittää tuon kulkineen, kun tuntuu, että olisi tarvetta? Siis onko pakko mennä Laakkoselle? Toinen kysymys: Päivävalot ei toimi, vaan aina syttyy vain xenonit autom.asennossakin, johtuuko sekin päivityksestä, tai sen puutteesta? Vihreä ledi syttyy kyllä siihen kytkimen viereen. Varustelistan mukaan ne on kuitenkin ruksittu tilauksen yhteydessä. Ja radiossa ei näy asemien nimet, vaikka RDS on valittu, alkunäytössä näkyy kyllä, mutta jos valikoi sen asemanäytön, siellä näkyy vaan mHz:t. Samoin päivävalot on valittu asetuksista. Ja laatikkokin tuntuu hiukan kulmikkaalta, ajoittain. En ole tehnyt vielä sitä laatikon nollausta kaasupoljin ja virrat päälle- yhdistelmällä.

    Tuo on Suomi-auto, lähtenyt tehtaalta 04/05, mutta ensirekisteröinti tehty vasta 12/06, Laakkoselta myytynä. Laakkosen kaveri sanoi, että olivat ostaneet nipullisen noita ja tää oli vissiinkin viimeisiä ylivuotisia myytyjä. Tuossa ei ole mm. nappikäynnistystä, vaan perinteinen avain. Ihmettelen vain, eikö tuohon ole minkään huollon yhteydessä tehty ohjelmapäivitystä? Se on 175t asti käynyt Laakkosella huollossa. Voiko tuon ohjelmaversion tarkastaa jostain salavalikosta? Ostin sen kolme viikkoa sitten liikkeestä, joten sinne voisi mennä valittamaan toimimattomista päivävaloista, mutta jos se on päivityshommeli, silloin ne ei ota siihen kantaa.

    Sitten tuo navi. Varustelistalla näkyy navin kohdalla: "navigation access request, country spec." Tarkoittaako tuo sitä, että jos hommaan navilevyn, se toimii? Kyseessä lienee siis business-mallin soitin yhdellä dvd/cd-aukolla ja pienellä näyttöruudulla. ("Dvd area code 2" lukee varustelistassa)?
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Ei ole tuon ikäisessä päiväajovaloja.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      Siellä iDriven valikossa on toki päiväajovalot valittavana, mutta ne tarkoittaa sun autossa käytännössä sitä, että valomuisti tulee päälle (eli ajovalot syttyy/sammuu avaimesta).

      Jos otat sen pois päältä sieltä iDrivesta, niin sen jälkeen alkaa ajovaloautomatiikka toimimaan kun valokatkaisija on A-asennossa.

      Autossasi ei siis ole vikaa (ainakaan tässä asiassa ), eikä se muutu millään softapäivityksellä. Eikä huollossa tehdä KOSKAAN mitään softapäivityksiä, ainakaan jos ei niitä erikseen osaa kysyä, ja merkkiliike osaa kyllä myös rahastaa niistä. Softaversion voi tarkastaa iDriven salavalikosta: http://www.m5board.com/vbulletin/e60...speed-too.html

      Vaihteisto nyt on mitä on, parannusta voi saada öljyjen vaihdolla (ainakin ex-E91 automaagi parani huimasti).

      Mitä tulee naviin, niin voihan siinä olla navivarustus (ja varustekuvauksen perusteella onkin), laita levy sisään ja katso mitä tapahtuu.

      Radiosta löytyy sekä MHz-näyttö että asemanäyttö, riippuen että onko sulla manuaalivalinta vai automaattivalinta käytössä.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1579

        #4
        suosittelen ainakin laatikon softan päivitystä. Oma loota pehmeni ja parani sillä, 60tkm sitten huuhdeltu uudet öljyt sisään.

        Comment

        • beeämwee530d
          Newbiemmer
          • Dec 2013
          • 3
          • Hki

          #5
          Molemmissa asennoissa tuo ajovaloautomatiikka toimii. Täytyykin kokeilla ottaa se iDrivesta pois. Siellä varustelistassa on myös päävirtakytkin. Siis onko se jossain akun yhteydessä? Mitäs virkaa sillä on? Kuorma-autoissa on yleensä, jottei akku mene tyhjäksi jonkun päälle jääneen härpättimen vuoksi, mutta eihän tuosta voi kytkeä virtoja pois, sehän menee sekaisin siitä?

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by beeämwee530d View Post
            Molemmissa asennoissa tuo ajovaloautomatiikka toimii. Täytyykin kokeilla ottaa se iDrivesta pois. Siellä varustelistassa on myös päävirtakytkin. Siis onko se jossain akun yhteydessä? Mitäs virkaa sillä on? Kuorma-autoissa on yleensä, jottei akku mene tyhjäksi jonkun päälle jääneen härpättimen vuoksi, mutta eihän tuosta voi kytkeä virtoja pois, sehän menee sekaisin siitä?
            Ei mee sekasin(eli akunkengän voi huoletta ottaa irti jos tykkää ite ropata ja ruuvata), jos on aktiiviohjaus niin sille pitää opettaa rajat uusiks kääntämällä ratti laidasta laitaan.
            edit. Mutta siis jos oikeasti siellä on päävirtakatkasija (en oo yhteenkään törmänny), en äkkiseltään keksi moiselle käyttöä, ellei reissaa ulkomailla monen kuukauden reissuja eikä raahi investoida ylläpitolaturiin...
            Last edited by JJtalo; 18-12-2013, 19:48.

            Comment

            • Pex
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 353
              • Kuusamo

              #7
              Originally posted by beeämwee530d View Post
              mutta eihän tuosta voi kytkeä virtoja pois, sehän menee sekaisin siitä?
              minä ainakin olen irrotellut akunkenkiä lukemattomia kertoja vuosien saatossa ilman mitään ropleemia. Tosin jos aktiiviohjaus on niin se voi kuulemma tiltala, mutta ei pitäis olla vaikea kuitata sitäkin vaivaa pois
              Nykyään mennään Volkkarilla

              Ex. E61 520dA 2006

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Originally posted by beeämwee530d View Post
                Molemmissa asennoissa tuo ajovaloautomatiikka toimii. Täytyykin kokeilla ottaa se iDrivesta pois. Siellä varustelistassa on myös päävirtakytkin. Siis onko se jossain akun yhteydessä? Mitäs virkaa sillä on? Kuorma-autoissa on yleensä, jottei akku mene tyhjäksi jonkun päälle jääneen härpättimen vuoksi, mutta eihän tuosta voi kytkeä virtoja pois, sehän menee sekaisin siitä?
                se päävirtakytkin on ollut siellä kuljetusta varten tehtaalta diilerille, jossa se on otettu pois. Suomen tapauksessa oletettavasti satamassa jonkun huolitsijan toimesta.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                Working...
                X