Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e60 xi ostamassa??Neuvoja kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henekka
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 11
    • Suomi

    BMW e60 xi ostamassa??Neuvoja kaivataan!

    Terve!

    Eli ensinmäiseen nelivetoiseen bmw kulkineeseen siirtymistä olen kovasti harkinnu.
    Erityisesti 530 xi bensa automaatti olisi nyt erityisesti puheenaiheena, koska sopivaan hintaan nyt sellainen olisi tarjolla.
    Kaikki faktat olisi kyseisistä vempeleistä tarpeen!

    Erityisesti Tyyppiviat, huoltokustannukset yms liittyen nelivetoon kiinnostaa.

    Kiitos neuvoista jo etukäteen!


    (Pahoittelut, tuli sitten törpättyä väärään paikkaan tämä..)
    Last edited by henekka; 24-12-2013, 01:18. Reason: .
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    #2
    Originally posted by henekka View Post
    Terve!

    Eli ensinmäiseen nelivetoiseen bmw kulkineeseen siirtymistä olen kovasti harkinnu.
    Erityisesti 530 xi bensa automaatti olisi nyt erityisesti puheenaiheena, koska sopivaan hintaan nyt sellainen olisi tarjolla.
    Kaikki faktat olisi kyseisistä vempeleistä tarpeen!

    Erityisesti Tyyppiviat, huoltokustannukset yms liittyen nelivetoon kiinnostaa.

    Kiitos neuvoista jo etukäteen!


    (Pahoittelut, tuli sitten törpättyä väärään paikkaan tämä..)
    4 (etu) vedon siirtolaatikon servomoottorista menee hampaat muusiksi,uusi sähkömoottori about 400€ (meni 300tkm kohdalla) ja ite pystyy vaihtaa (helppoa, auton alle pitää päästä). Tosin autoon pitäisi koodata OBD softalla sen vaihto, mutta tolla ei mun mielestä ollu vaikutusta mihinkään.

    BMW:n huolto sanoi että koko jakolaatikko on rikki . ois maksanu kiloeuroja! Onneksi on uskonut.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Kuuntele kaikkia mahdollisia ääniä voimansiirrosta eri nopeuksilla. Itseltäni alkoi jakolaatikko ääntämään, jonka johdosta se jouduttiin vaihtamaan uuteen. (n. 3000 €)
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #4
        Sitten tietysti tuossakin mahdolliset korkeapainepumppu ja suutin ongelmat
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          #5
          Suuttimista on vaihtokampanja, jos huollettu BMW:llä niin lienee jo uusittu.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Suuttimista on vaihtokampanja, jos huollettu BMW:llä niin lienee jo uusittu.

            Noita suuttimia ja pumppuja tuntuu menevän ihan kulutusosana. Vaikka on joskus uusittu, niin ei ole takeita ettei menisi kohta uudestaan. Eipä siinä silti, hieno moottori on silloin kun toimii.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • henekka
              Newbiemmer
              • Aug 2012
              • 11
              • Suomi

              #7
              Originally posted by henekka View Post
              Terve!

              Eli ensinmäiseen nelivetoiseen bmw kulkineeseen siirtymistä olen kovasti harkinnu.
              Erityisesti 530 xi bensa automaatti olisi nyt erityisesti puheenaiheena, koska sopivaan hintaan nyt sellainen olisi tarjolla.
              Kaikki faktat olisi kyseisistä vempeleistä tarpeen!

              Erityisesti Tyyppiviat, huoltokustannukset yms liittyen nelivetoon kiinnostaa.

              Kiitos neuvoista jo etukäteen!


              (Pahoittelut, tuli sitten törpättyä väärään paikkaan tämä..)
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Noita suuttimia ja pumppuja tuntuu menevän ihan kulutusosana. Vaikka on joskus uusittu, niin ei ole takeita ettei menisi kohta uudestaan. Eipä siinä silti, hieno moottori on silloin kun toimii.

              Millaisissa hinnoissa suutin ja pumppu remontetissa pyöritään? Mitenkä ne oireilee, vai onko kerrasta sökönä?

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                Erityisesti VAG piireissä on tuota suutin&kp-pumppuhommaa hoidettu lopettamalla E10 bensan käyttö, ja alettu käyttämään voitelevaa polttoaineen lisäainetta.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by henekka View Post
                  Millaisissa hinnoissa suutin ja pumppu remontetissa pyöritään? Mitenkä ne oireilee, vai onko kerrasta sökönä?
                  Kp-pumppu maksaa suomessa alta 300€
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    mikä tekniikka on kyseessä? N52:ssa ei ole juurikaan suutinongelmia, kun taas uudemmissa niitä on ollut jonkin verran.

                    jakovaihteisto poislukienhan tuo on muuten sama auto kuin E60 yleensäkin, joten niiden yleisimmät ongelmat löytyy jo muista threadeista, ja jakoaskin osalta taitaa ainoa potentiaalinen murhekohta olla tuo servo.

                    N52 on 258hp kone, Suht murheeton kunhan vanokset on kunnossa, aika monessa taitaa lämmönvaihtimen tiiviste vanhuuttaan alkaa vuotamaan (helppo ja halpa homma).
                    uudemmassa 272hp versiossa sitten taas on nuo suutinasiat ja pa-puoli muutenkin tarkemmin vahdittavia.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2328
                      • Uusimaa

                      #11
                      Eiköhän nämä xDrivet ole nelivedon suhteen melko huolettomia tapauksia. Aina on joitakin yksittäistapauksia, jossa kalliimpaa remppaa on tarvittu. Näin vaan taitaa olla muillakin nelivetoja valmistavilla merkeillä.

                      Jos/kun löytää mieluisan yksilön, kannattaa ensimmäisenä vaihtaa jakolootan öljyt. Ne oli omassa autossani ainakin 168tkm kohdalla melko mustaa liejua (kts. tämä). Ja huolehdi, että etu- ja taka-akselilla pyörii kehältään aina samankokoiset renkaat. Silloin ollaan jo pitkällä.

                      Normaalilla ajolla riskinä on ainoastaan se jakolootan servomoottori, joka pitää joskus vaihtaa tai sitten ei. Siitä selviää kuitenkin kohtuullisella kustannuksella, joten en jaksa itse siitä stressata. Se joukko on selvässä vähemistössä, joihin se on pitänyt uusia. Ja kilometrit on olleet yleensä +250tkm niissäkin.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • henekka
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 11
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by BeamR View Post
                        mikä tekniikka on kyseessä? N52:ssa ei ole juurikaan suutinongelmia, kun taas uudemmissa niitä on ollut jonkin verran.

                        jakovaihteisto poislukienhan tuo on muuten sama auto kuin E60 yleensäkin, joten niiden yleisimmät ongelmat löytyy jo muista threadeista, ja jakoaskin osalta taitaa ainoa potentiaalinen murhekohta olla tuo servo.

                        N52 on 258hp kone, Suht murheeton kunhan vanokset on kunnossa, aika monessa taitaa lämmönvaihtimen tiiviste vanhuuttaan alkaa vuotamaan (helppo ja halpa homma).
                        uudemmassa 272hp versiossa sitten taas on nuo suutinasiat ja pa-puoli muutenkin tarkemmin vahdittavia.
                        kyseessä juurikin tämä 258hp koneinen.

                        Comment

                        • henekka
                          Newbiemmer
                          • Aug 2012
                          • 11
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by JKK View Post
                          Eiköhän nämä xDrivet ole nelivedon suhteen melko huolettomia tapauksia. Aina on joitakin yksittäistapauksia, jossa kalliimpaa remppaa on tarvittu. Näin vaan taitaa olla muillakin nelivetoja valmistavilla merkeillä.

                          Jos/kun löytää mieluisan yksilön, kannattaa ensimmäisenä vaihtaa jakolootan öljyt. Ne oli omassa autossani ainakin 168tkm kohdalla melko mustaa liejua (kts. tämä). Ja huolehdi, että etu- ja taka-akselilla pyörii kehältään aina samankokoiset renkaat. Silloin ollaan jo pitkällä.

                          Normaalilla ajolla riskinä on ainoastaan se jakolootan servomoottori, joka pitää joskus vaihtaa tai sitten ei. Siitä selviää kuitenkin kohtuullisella kustannuksella, joten en jaksa itse siitä stressata. Se joukko on selvässä vähemistössä, joihin se on pitänyt uusia. Ja kilometrit on olleet yleensä +250tkm niissäkin.
                          Tarkotuksena olisi heti alkuunsa vaihtaa huuhtelemalla automaattilootan öljyt + kaikki muutkin öljyt. Kesäksi ei taidakkaan olla niin helppoa metsästää käytettynä hyvännäköisiä vanteita, kun perus takavetoon. Minkäkokoinen rengastus tuohon olisi sopiva kesäksi? Mitenkä tuo servo oireilee kun rupee olee vaihtokunnos?

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by henekka View Post
                            Tarkotuksena olisi heti alkuunsa vaihtaa huuhtelemalla automaattilootan öljyt + kaikki muutkin öljyt. Kesäksi ei taidakkaan olla niin helppoa metsästää käytettynä hyvännäköisiä vanteita, kun perus takavetoon. Minkäkokoinen rengastus tuohon olisi sopiva kesäksi? Mitenkä tuo servo oireilee kun rupee olee vaihtokunnos?
                            Vanteiden suhteen kapenee tarjonta murto-osaan verrattuna takavetoiseen. Tosin E90:sen vakiovanteet menee heittämällä xDriveen. Niitä on jonkin verran eBayssa tarjolla, varsinkin 17" kokoisena. Tosin 18" koossa melko harvoin, joka on mielestäni E60 xDriveen ehdoton minimikoko varsinkin kesärenkaissa. Ehkä myös talvirenkaissa, jos haluaa ajettavuuteen vähänkään bemarille tyypillistä tarkkuutta. Vakioalusta+17" rengastus tekee koko autosta aivan mielenkiinnottoman ajettavan. Bilsteinit + 18" korjaa tilannetta jo dramaattisesti parempaan suuntaan. 18" on paras kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden suhteen (tehdasjousilla). 19" näytää jo pöhköltä ilman madallettua alustaa. Itselläni on 18" replica-vanteita, jossa on ET35. Tuntuisi olevan aika sopiva setuppi. Pienemmällä ET-luvulla alkaa tulla jo eturenkaat kaarien ulkopuolelle. Takanahan toimii hienosti vielä ET20. Täältä nimimerkki "Bemu2000":sen putiikista olen itse tilannut vanteitani xDriveen. Hyviä ovat olleet.

                            Servo alkaa pitämään jonkinlaista kuuluvaa rusahtelua, ja iDriveen pukkaa 4x4-faultya. Ei kuulemma jää huomammatta. Mielestäni tuo on kuitenkin suhteellisen turha huoli, koska kyseessä ei käsittääkseni ole edes mikään tyyppivika. Jos neliveto toimii ostettaessa ilman minkäänlaisia vikailmoituksia, toimii se 99% todennäköisyydellä koko sinun omistajuutesi ajan. Ellet sitten osta jotain 350tkm veivattua vanhaa jääratalelua. Ennemmin kiinnittäisin huomiota niihin oikeisiin tyyppivikoihin, joista löytyy moniakin thredejä.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by JKK View Post
                              Vanteiden suhteen kapenee tarjonta murto-osaan verrattuna takavetoiseen.


                              Itse asiassa tarjontaa löytyy jopa enemmän nelivetoon, kun lähes kaikki 300 sarjalaisen vanteet ja uudempien 500 sarjalaisten vanteet sopii. Eli siis ET35-40 vanteet menee heittämällä alle ja taakse voi laittaa leveämmät, kunhan on profiilit oikein...
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎