Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua: E61 545i ei inahdakaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjamsa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 82
    • Tampere

    apua: E61 545i ei inahdakaan

    Nyt tarvittaisiin tosissaan apuja.

    Eilen illalla ajelin kotiin ilman mitään ongelmia. Ja auton moottori/käynnistys/vaihteisto toiminut toistaiseksi oikein hienosti.

    Tänään aamulla 5 min sitten:
    Hyppäsin autoon, käänsin virrat päälle. CD vaihtaja aloitti melkoisen shown. Vaihteli (olemattomia) levyjä vauhdilla. Sitten startti: ei inahtanutkaan. Ainoa mitä tapahtuu startatessa on, että auto jotenkin naksauttaa nopeaan tahtiin n.6 kertaa. Tämä toistuu joka kerta, kun yrittää startata. Trippimittari on myös nollautunut.

    Näytössä (mittareiden välissä) palaa monenlaisia valoja, ja tulee outojakin merkintöjä: mm. -640000km palaa hetken verran, kun laittaa virrat päälle.

    Laitan tähän muutaman kuvan mittaristosta, jos jotain kertoo jollekin. Eilisiltana ei siis palanut yhtään varoitusvaloa.

    Jos teillä olisi kokemusta tai osaamista, että mistä on kyse. Onko jotain tehtävissä kotipihassa / hinaus korjaamolle?
    Kyllä on taas niin upeeta olla bemarin omistaja.

    ps. ja auto löytyy Tampereelta
    Attached Files
    F11 530xd -11
    ___
    E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
    + 2xAudi A4, Volvo S40 T4
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    #2
    Ettei olis vaan akku finaalissa?

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      #3
      Olisko syynä huonossa hapessa oleva akku? Vaikka ihan yleismittarilla tiirailemaan mitä näyttää...
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • jiipee-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 655
        • Rovaniemi

        #4
        Jep, todennäkösesti akku finiitto. Laittaa melkosen tivolin pystyyn ku akku kyykkää, kerta trippimittarikin on nollautunut niin todennäkösti virta on käynyt vähissä. Onko ajotietokoneen lukemat nollautunu?

        Comment

        • LasseE
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 416
          • Kontiolahti/Joensuu

          #5
          Täältä kans ääni akulle, omassa oli samat oireet kun akusta simahti kenno poikki yön aikana.
          Ex. E46 330d -05
          Ex. e61 530da -05
          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
          Member of Team EastAudio
          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #6
            Originally posted by jjamsa View Post
            Nyt tarvittaisiin tosissaan apuja.

            Eilen illalla ajelin kotiin ilman mitään ongelmia. Ja auton moottori/käynnistys/vaihteisto toiminut toistaiseksi oikein hienosti.

            Tänään aamulla 5 min sitten:
            Hyppäsin autoon, käänsin virrat päälle. CD vaihtaja aloitti melkoisen shown. Vaihteli (olemattomia) levyjä vauhdilla. Sitten startti: ei inahtanutkaan. Ainoa mitä tapahtuu startatessa on, että auto jotenkin naksauttaa nopeaan tahtiin n.6 kertaa. Tämä toistuu joka kerta, kun yrittää startata. Trippimittari on myös nollautunut.

            Näytössä (mittareiden välissä) palaa monenlaisia valoja, ja tulee outojakin merkintöjä: mm. -640000km palaa hetken verran, kun laittaa virrat päälle.

            Laitan tähän muutaman kuvan mittaristosta, jos jotain kertoo jollekin. Eilisiltana ei siis palanut yhtään varoitusvaloa.

            Jos teillä olisi kokemusta tai osaamista, että mistä on kyse. Onko jotain tehtävissä kotipihassa / hinaus korjaamolle?
            Kyllä on taas niin upeeta olla bemarin omistaja.

            ps. ja auto löytyy Tampereelta
            Akkuhan tuosta on sipannut TOTAALISESTI. Lieneekö koskaan vaihdettu ?
            Minkä kokoinen akku (110Ah )tuonne autoon lienee koodattu ?

            E60/61 hyviä kokemuksia EXIDE EA1000 eli 100Ah akusta joka koodataan autoon 110Ah
            muista myös DIAGNOSTIIKALLA (INPA tai DIS) ilmoitus akun vaihdosta autolle.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              ...ja syökö akkua joku laite?
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • jjamsa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 82
                • Tampere

                #8
                Jos akkuongelmaa, niin huh. Meinas jo tulla tippa silmään. Ja kiukusta taisi tullakin...

                Exiden vaihdettiin edelliseen (530xd) ja hyvin pelitti. Sinänsä mietityttää, että akku juuri tsekattiin 3 viikkoa sitten, eli onko siellä tosiaan joku mikä sitä syö. Tai sitten on vaan hajonnut kerralla.

                Täytyypä hakea uusi akku, ja koettaa jostain saada vielä jelppiä sen vaihtoon ja koodaukseen.

                Kiitos kaikille tosi nopeista vastauksista, tää foorumi tosiaan toimii!
                F11 530xd -11
                ___
                E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by jjamsa View Post
                  Täytyypä hakea uusi akku, ja koettaa jostain saada vielä jelppiä sen vaihtoon ja koodaukseen.
                  Ja todennäköisesti korjataan vika, eikä itse ongelmaa. Joko IBS on rikki, joku moduli ei laita autoa nukkumaan, kaapeliliitos on hapettunut auton alla tai autolla yksinkertaisesti ajetaan liian lyhyttä matkaa. Voi se akkukin olla finaalissa, mutta muita, todennäköisempiä syitä on useita.
                  Mikäs siinä, akkukauppias hieroo käsiään, ja topikin aloittaja taas juoksee vuoden (jopa alle) hakemaan uuden akun.
                  Aika kummallista, että heti ensimmäiseksi tarjotaan, "akku finaalissa" ratkaisua.:think
                  Näistä sähköjen vähyydestä on tälläkin palstalle kirjoitettu varmaan kohta sata topikkia ja aika harvoin pääsyy on huono akku.

                  Suosittelen, nyt kuitenkin ensin käymään nuo edellä kerrotut jutut läpi ennen kuin uusi akku kontissa suupielet hymyssä tänne kuittailet...
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • LasseE
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 416
                    • Kontiolahti/Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jaki View Post
                    Ja todennäköisesti korjataan vika, eikä itse ongelmaa. Joko IBS on rikki, joku moduli ei laita autoa nukkumaan, kaapeliliitos on hapettunut auton alla tai autolla yksinkertaisesti ajetaan liian lyhyttä matkaa. Voi se akkukin olla finaalissa, mutta muita, todennäköisempiä syitä on useita.
                    Mikäs siinä, akkukauppias hieroo käsiään, ja topikin aloittaja taas juoksee vuoden (jopa alle) hakemaan uuden akun.
                    Aika kummallista, että heti ensimmäiseksi tarjotaan, "akku finaalissa" ratkaisua.:think
                    Näistä sähköjen vähyydestä on tälläkin palstalle kirjoitettu varmaan kohta sata topikkia ja aika harvoin pääsyy on huono akku.

                    Suosittelen, nyt kuitenkin ensin käymään nuo edellä kerrotut jutut läpi ennen kuin uusi akku kontissa suupielet hymyssä tänne kuittailet...
                    Fakta on myös se, että nykyakut ei kestä samaa aikaa kuin ennen..Tämä johtuu varmaan myös nykyautojen kovemmasta virrankulutuksesta ja lyhyestä ajosta jolloin akku ei ehdi latautumaan..
                    Tosin työkonepuolella huomaa saman ilmiön kun alkuperäisakku esim.Cat kestää jopa kymmenen vuotta kovaa käyttöä, mutta uudemmat akut kestää puolet tästä samanlaisella käytöllä
                    Ex. E46 330d -05
                    Ex. e61 530da -05
                    Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                    Member of Team EastAudio
                    Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                    Comment

                    • jjamsa
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 82
                      • Tampere

                      #11
                      Juu en tässä suupieli hymyssä kuittaile, mutta akunvaihdon jälkeen toimii taas. Velipoika onneksi auttoi.

                      Täytyy nyt selvittää, mikä akun kuivumisen aiheutti.
                      Jos tiedätte pirkanmaalta (about) kaverin joka osaisi, niin vinkatkaa ihmeessä! Maksan reilun korvauksen ilmanmuuta. Ei vaan viittis asiaa tutkituttaa 100€ tunti. Ellei ole pakko.
                      F11 530xd -11
                      ___
                      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                      Comment

                      • Väiski
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 412
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Omia samanmoisia kokemuksia ex-39:stä. Naxua startissa ja laturiin kiinni niin se oli selviö että akku kaput.

                        Hauskaa tästä teki sen että kun menin akkusalolle vaihtamaan akkua tuli "insinööri" paikalle mittareineen ja totesi että akku on ihan ok, ei kannata vaihtaa

                        No vaihdettiin kumminkin minun pyynnöstä ja ongelmia ei sen jälkeen ollut. Minun tapauksessa mikään ei sitä enempää kuluttanut, akku vaan oli sökö eikä latautunut enään.
                        Last edited by Väiski; 01-01-2014, 00:54.
                        "horsepower sells cars, torque wins races"
                        F10 M550dx 470/900

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

                          #13
                          Minulla meni edellisestä E60:stä akku huonoksi, mutta IBS ja muutkin hilppeet oli kunnossa. Minullakin akkua testattiin ihan muutama viikko ennen vaihtoa ja piti olla ihan kunnossa. Uskon että nämä nykyiset huoltovapaat akut on sellaisia keksintöjä että ne tosiaan voi tiltata aika nopeastikin. Tilalle laitettiin silloin nimenomaan tuo Exiden 100Ah ja rekisteröitiin 110Ah akuksi ja se pelitti täysin moitteetta.

                          - Antti -

                          Comment

                          • jjamsa
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 82
                            • Tampere

                            #14
                            Sama humppa jatkuu uudellakin akulla, kuten Jaki epäili. 2 kertaa vetänyt tyhjäksi nyt parin kuukauden aikana. Ja monta kertaa ollut lähellä.

                            Hankalaksi tämän tekee, että auto oli juuri tästä asiasta huollossa viime torstaina. Siellä todettiin, että auto menee nätisti nukkumaan ei ongelmaa. Ei IBS vikakoodeja. Tänä aamuna oli sitä vaikea uskoa, kun akku oli tyhjentynyt ja Puntolla duuniin. Ja eilen ajelin vajaa 200km kotio, eli ei lyhyestä matkasta ollut tällä kertaa kiinni.

                            On siis vika joka esiintyy vain silloin tällöin. Anyone Tampere/Pirkanmaa? Voin tuoda auton hoitoon, jos tarvitsee yön yli tms tutkia.
                            F11 530xd -11
                            ___
                            E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                            + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              #15
                              kyllä tuosta kannattaisi se kontinläpivienti tarkistuttaa ja laitattaa se holkki sinne ja samoin se liitos jos niitä ei ole tarkistettu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎