Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 520

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZL1
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 41
    • Espoo

    Uusi 520

    Moi, A6 sella ajelen ja mietin merkin vaihtoa. Olen ajatellut uutta 520d business automatic sedania. Siihen urheilualusta ja se m power kit millä tulee 200hp ja 420nm, ja ikkunoihin kalvotus jäkikäteen. Ja jälkikäteen 20 tuuman vanteet, nyt audissa vertini hennessey 8,5 edessä ja 10 takana kumit 245 ja 275,audissa se matalampi urheilualusta ja nuo kumit profiililtaan paksummat niin renkaat orkkiksia muistaakseni 10-15mm korkeammat - noilla tulee tasan kaarelle ja kumin ja lokarin väli on varsin pieni eli kokonaisuudessaan minusta todella hyvä ulkonäkö.

    Tuleeko mieleen olisiko fiksu valinta ja puuttuuko mitään tärkeää lisävarustetta?
    Mitenköhän tuo stance, onko bmw erilainen eli jääkö urheilualustalla ja sentin korkeammilla kumeilla vielä liian korkeaksi kumin ja kaaren väli? Oletteko katkoneet jousia jos jää vai hankkinert jostain uudet edulliset ja saako pk seudulla edullisesti jonkun jouset vaihtamaan jos ei tuu noilla alkuajatuksilla kuntoon?

    528i ja 525d kanssa mietityttää mutta hinta vs mitä saa tuohon mainitsemaani mietityttää...
    525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.
  • ZL1
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 41
    • Espoo

    #2
    No nyt tajusin suoran kettuilun...en tienyt näitä koodeja eli f10 llä kun katsoin niin eibach jouset 144e eli ei paljon kannata omia lyhennellä. Tuohon toiseen kulkevampaan kesäautoon on ollut pakko kun siihen ei valmiita just sopivia tehdä missään.

    Ja varmaan nelipyöräsuuntaus on tehtävä kanssa tiputuksen jälkeen mutta entä pitääkö mitään ohjelmointeja mihinkään tehdä?
    525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      #3
      [QUOTE=ZL1;3223957]No nyt tajusin suoran kettuilun...en tienyt näitä koodeja eli f10 llä kun katsoin niin eibach jouset 144e eli ei paljon kannata omia lyhennellä. Tuohon toiseen kulkevampaan kesäautoon on ollut pakko kun siihen ei valmiita just sopivia tehdä missään.


      Hyvät uudet vuodet!
      Last edited by Tofu; 02-01-2014, 16:30.
      F01 730d -13

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #4
        V*ttu mitä vastauksia jengi täällä tarjoilee, jäi varmaan postauksen aloittajalle hyvä mielikuva "BMW harrastajista"?

        Kyllähän se nelipyöräsuuntaus pitäis tehdä jos toisen alustan vaihdat alle. En persaukisena vanhemmilla malleilla ajavana tunne F10 mallia sen tarkemmin, mutta tuskinpa sinne tarttee mitään ohjelmointeja tehdä ellei siinä sitten ole ilmapersettä joka pitää tipauttaa halutulle tasolle. Tuskinpa sellaista sedanista kuitenkaan löytyy.

        Comment

        • andy74
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 52
          • Espoo

          #5
          Jos käyt ihka uuden ostamassa niin ota m-sport paketilla, siinä on ulkonäkö täysin eriluokkaa kuin vakiossa,ja saat samalla hieman matalamman alustan.
          Itse ostin uuden ja toi paketti teki noin 5000€ lisää.
          F10 530 dA xdrive m-sport

          Comment

          • tepik
            Bimmer Rookie
            • Nov 2010
            • 30
            • Finland

            #6
            Juu ei sedaniin tarvitse mitään ohjelmointia, kun tiputtaa alemmas. Jousta tai koko sarjaa vaan alle ja tämän jälkeen ehdottomasti nelipyöräsuuntaukseen.

            Comment

            • ZL1
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 41
              • Espoo

              #7
              Ehdin jo ostamaan uuden 520da F10n. Mutta nyt kyiselin ja selvittelin että saahan sen power kitin siihen varmasti niin ilmeni ettei saa. Nyt dealerin kanssa ihmetellään mitä tehtäisiin. Luulo on luja että huhtikuussa jo saisi power kitin, mutta entäpä jos ei saakaan, niin enn kyllä,peruskoneella ota...

              Mitä ollaan mieltä jos laittaisi vähän rahaa lisää ja ottaisikin 525da n???? Dealeri sitten myisi tilatun 520sen jollekin muulle. Onko kellään 525data, tätä uutta tuplaturbo 2 litaista? Millainen on? Onko lisähinnan väärtti?
              525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

              Comment

              • Jarppa63
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 760
                • Kerava

                #8
                525 potkii jo 218 hp. Taitaa olla sama 4 pyttyinen moottori. Jos hintaero on omasta mielestä kohtuullinen, niin miksipäs ei. Alkupään e60 530d antoi tuon 218hp...
                Jarppa
                BMW i4M50 individual -23
                exiä: BMW 545e -21
                BMW F33 435xd -15
                M550xd-12
                e93 330da -08
                Dodge Stealth RT/TT -91
                Ford Thunderbird SC -91
                Olds Supreme avo -71
                Chevy Chevelle 2d HT -72

                Comment

                • MKV
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 116
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by ZL1 View Post
                  Ehdin jo ostamaan uuden 520da F10n. Mutta nyt kyiselin ja selvittelin että saahan sen power kitin siihen varmasti niin ilmeni ettei saa. Nyt dealerin kanssa ihmetellään mitä tehtäisiin.
                  No onpa outo homma. BMW:n omassa n. 1kk sitten ilmestyneessä talviesitteessä oikein mainostetaan tuota power kittiä sekä manuaali- että automaattilaatikolla oleviin F10 520d malleihin. Kampanjahinta asennettuna ja muutoskatsastettuna 1350e.

                  Comment

                  • ZL1
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 41
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by MKV View Post
                    No onpa outo homma. BMW:n omassa n. 1kk sitten ilmestyneessä talviesitteessä oikein mainostetaan tuota power kittiä sekä manuaali- että automaattilaatikolla oleviin F10 520d malleihin. Kampanjahinta asennettuna ja muutoskatsastettuna 1350e.
                    Niinpä, tarkistin 2 muunkin kauppiaan varaosapuolelta ja sama tulos - ei saa vielä...
                    525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

                    Comment

                    • ZL1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 41
                      • Espoo

                      #11
                      No hyvä sopu löytyi, kaivoin kuvetta, sain mojovan lisäalen ja laitettiin sport automaattivaihteisto lisää ja 520 muuttui 525 seen. Helmikuun toka viikolla luovutus.
                      Last edited by ZL1; 20-01-2014, 19:12.
                      525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

                      Comment

                      • Juh4
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 5452
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by ZL1 View Post
                        Ehdin jo ostamaan uuden 520da F10n. Mutta nyt kyiselin ja selvittelin että saahan sen power kitin siihen varmasti niin ilmeni ettei saa. Nyt dealerin kanssa ihmetellään mitä tehtäisiin. Luulo ...
                        Voinko udella miksei saisi powerkittiä?
                        -Official member of BTCF-Sauna team-

                        Comment

                        • ZL1
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 41
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Juh4 View Post
                          Voinko udella miksei saisi powerkittiä?
                          Ne selitykset hieman vaihteli mutta viime kesästä alkaen takavetoisten automaattien vaihteistoon olisi tullut muutoksia ja niitä ei vielä ole power kit ohjelmaan päivitetty. Toisaalta puhui että turbiini eli momentin muunnin ehkä muuttuu takavetoiseen power kitillä olevaan automaattiin jatkossa. Kuukausi aiemmin oli kuitenkin toimitettu juuri samanlainen automaatti nelivetona ja siinä ei ongelmaa saatavuudessa.
                          Saksasta tai Ruotsista tuli tieto että Q1 jälkeen se tulee...no sehän voi olka vaikka jouluna, mutta voise olla myös huhtikuukin...
                          525dA F10 2014, Business automatic, urheilualusta, urheiluratti, Sport-automaattivaihteisto, ristiseläntuki, ambient valot, lisä 12v virtalähteet.

                          Comment

                          • Jarppa63
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 760
                            • Kerava

                            #14
                            Onnea uudesta kulkimesta!
                            Jarppa
                            BMW i4M50 individual -23
                            exiä: BMW 545e -21
                            BMW F33 435xd -15
                            M550xd-12
                            e93 330da -08
                            Dodge Stealth RT/TT -91
                            Ford Thunderbird SC -91
                            Olds Supreme avo -71
                            Chevy Chevelle 2d HT -72

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎