memebuy23buy

E60 535d turbojen kesto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #16
    Ainakin muuttuvasiipisten huolto on pääsääntöisesti vaikeampaa/tarkempaa hommaa vrt. hukkaportilliseen... Mutta kyllähän niitäki huolletaan tosiaan.
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • tupihepi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 100
      • Vesilahti

      #17
      Akaan pajaa minäkin suosittelen. Osaavat ukot ja kunnon laitteet.
      F31 335d x-drive -15

      Comment

      • JMTN
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 338
        • Haukipudas

        #18
        Originally posted by tupihepi View Post
        Akaan pajaa minäkin suosittelen. Osaavat ukot ja kunnon laitteet.
        Minä myös.
        GT2260V huollatin tuolla, ei voi kun kehua toimintaa.
        BMW e91 320d -08
        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

        Comment

        • kalevi67
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 47
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by JKK View Post
          Jos saan vähän täältä takarivistä huudella..

          Kiinnostaa että mitä ne käytännössä tekee näille ahtimille noissa huolloissa? Kun väittävät, että Garrett ei toimita nykyään varaosia ahtimiin koska haluavat keskittää kaiken "rebuild"-toiminnan itselleen? Tietysti saahan niitä osia muualtakin... Mutta millaisilla osilla nämä firmat entisöivät ahtimia?
          Tätä samaa itsekin olen miettinyt. Eli mitä sille turbolle siellä huollossa tehdään? Voiko turboa kotikonstein mitenkään huoltaa esim. puhdistamalla?
          E61 530dA -04

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 521
            • Rauma

            #20
            VNT-ahtimiin Garret ei toimita varaosia, eikä huolla niitä itsekään. Eli "tehdaskorjattuna" noita ei saa, vaikka niitä sillä nimikkeellä usein myydäänkin. Tällöin on kuitenkin kyseessä aina jonkin muun, kuin alkuperäisillä osilla valmistajan toimesta korjattu turbo.

            Ja kyllä noita voi kotonakin korjailla, esim ebay:stä saa ihan edukkaasti korjaussarjoja (laakerit, tiivisteet ja jos haluaa, niin vaikka valmiiksi koottu ja tasapainoitettu keskiosa). Nämäkään osat ei sitten ole alkuperäisiä (taitaa suurin osa tulla kiinasta).
            Kotikorjausten onnistumisprosentista ei mitään mielikuvaa.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • smk
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 6
              • Lohja

              #21
              n.200tkm mittarissa ja päivitykseen kun turbot irroittelin olivat hyvässä kunnossa muuten, mutta
              Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg
Views:	1
Size:	67.9 KB
ID:	4828996
              tuollainen pieni halkeama löytyi isomman turbon turbine control läpyskästä.
              Ja niinhän siinä kävi ettei luonto antanut sitä enää takaisin laittaa, joten meni uuden hankintaan.
              E61 535D -05

              Comment

              • FastDsl
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 178
                • nollayhdeksän

                #22
                Originally posted by smk View Post
                n.200tkm mittarissa ja päivitykseen kun turbot irroittelin olivat hyvässä kunnossa muuten, mutta
                [ATTACH]118082[/ATTACH]
                tuollainen pieni halkeama löytyi isomman turbon turbine control läpyskästä.
                Ja niinhän siinä kävi ettei luonto antanut sitä enää takaisin laittaa, joten meni uuden hankintaan.
                Laitas päivitystä paljonko tuli/tulee kustantamaan? Tuleeko muuta päivitystä turboon?
                Musta 335i E91 N55
                Musta 520d F11
                Musta 535d E60
                Musta 320d E91
                Musta 330d E46

                Comment

                • smk
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 6
                  • Lohja

                  #23
                  Uuden turbon löysin kohtuu hintaan ebay:sta, taisi olla ~300€
                  Huolto / päivitys Turbodynamics ~1500€, tiivisteitä + uudet pultit ~280€
                  Isompaan 3,5mm isompi kompressorin siipi ja pienempään 1,5mm.
                  Turbiini puolen siipiä muokattiin hieman molemmista.
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0020.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	4828999
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0030.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	4829000
                  E61 535D -05

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by smk View Post
                    Uuden turbon löysin kohtuu hintaan ebay:sta, taisi olla ~300€
                    Huolto / päivitys Turbodynamics ~1500€, tiivisteitä + uudet pultit ~280€
                    Isompaan 3,5mm isompi kompressorin siipi ja pienempään 1,5mm.
                    Turbiini puolen siipiä muokattiin hieman molemmista.
                    [ATTACH]118097[/ATTACH]
                    [ATTACH]118098[/ATTACH]
                    Asiallista

                    Raportoihan foorumille millaisia tuloksia näillä modeilla saatiin!


                    Toki jos sen verran sopii tiedustella, että mikä sai käyttämään ulkomaalaista firmaa ahtimien päivitykseen? Olen ainakin luullut, että kotomaastakin löytyy melkoista ammattitaitoa sen saralla :think
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • smk
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 6
                      • Lohja

                      #25
                      Joo eiköhän sitä ammattitaitoa tosiaan löydy suomestakin, palvelupuoli vain yleisesti aika heikkoa.
                      Tosin täytyy myöntää ettei tältä puolelta ole niin suurta kokemusta.
                      Ehkäpä tässä kävi niin että ensimmäisestä viestistä eteenpäin viestintä oli sitä tasoa ettei tarvinnut juuri muualta kysellä, ja ei loppunut siihen kun rahat oli tilillä, ja vastaavia turboja oli ennenkin päivitelty.
                      Ja eipä kai tuolla nykyään niin väliä ole mistä sitä työtä tai osia ostaa, kun tohon ovelle ne kuitenkin kannetaan.
                      Eri asia toki jos tässä lähellä olis joku asiallinen paja ja siellä vielä ehtis käydäkin.

                      Raportoidaan toki kun saadaan kasaan jossain välissä ja raahattu tuonne teille tutulle pajalla säädettäväksi, ei varmaan tarvi mainita minne.
                      Last edited by smk; 10-02-2014, 23:08.
                      E61 535D -05

                      Comment

                      • BmwPunisher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 7629
                        • Lemu

                        #26
                        Originally posted by smk View Post
                        Raportoidaan toki kun saadaan kasaan jossain välissä ja raahattu tuonne teille tutulle pajalla säädettäväksi, ei varmaan tarvi mainita minne.
                        Tätä odotamme innolla!
                        E70 X5 30d

                        Comment

                        • kampsu_79
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 41
                          • Veteli

                          #27
                          Jos saa osallistua tähän keskusteluun niin ite lähetin tänään turbon tuonne Akaaseen.Auto on 335d.Sanoivat siellä että valmistaja ohjeistaa että pitäis molemmat turbot huoltaa samalla kertaa.Liittyy ilmeisesti karstoittumiseen.Nooh lähetin kuitenkin vain pienemmän turbon kun huollossa huomasivat että väljyyttä jo aika paljon vaikka kilometrejä vasta 155tkm.Hyvä palvelu tuntuu ainakin olevan siellä.

                          Comment

                          Working...
                          X