Announcement

Collapse
No announcement yet.

active steering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kailah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 79
    • rauma

    active steering

    No niin nyt sit autosta oli akku irti 3 vrk. (535d e61 . vm.2005), nyt sit herjaa active steering vikaa , pyytää että sammuta kone et saa uudelleen initialysing steering . eipä auta ratin pyöritys tai uudelleen starttaus :(
    Onko taas mentävä testerin nokkaan että saa tuon toimimaan. Ps. akku meni todella tyhjäksi ennen tuota ja otin akun irti kolmeksi päiväksi.
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    #2
    Aktiiviohjaus taitaa olla E61:ssa se ainoa juttu, jonka vuoksi ei akkua kannata irroitella huvin vuoksi. Sen joutuu initialisoimaan testerillä. Onnistuu myös DIS:illä. Edellinen autoni oli juuri tuollainen samanikäinen 535d, ja joka kerta sen initialisoinnin joutui tekemään akun irroituksen yhteydessä. Nykyisessä kun ei tuota hienoutta ole, voi akun kanssa olla vähän huolettomampi.

    Merkkiliike veloittanee tuosta sen perinteisen min. 100 euroa. Uskoakseni siltä suunnalta löytynee joku foorumilainen, joka pystyy tuon "Service Funktionin" ajamaan DIS:illä läpi. Jos lähempänä asuisit, voisit koukata täältä Järvenpään kautta.

    Edit. Jos oikein muistelen, löytyy kyseinen toimenpide myös Autocomin testereistä, jollainen löytyy aika monelta yksityiseltä autokorjaamolta nykyään.
    Last edited by JKK; 07-02-2014, 20:50.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • jjamsa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 82
      • Tampere

      #3
      Mulla oli joulukuussa muutamana päivänä tota. Taisi akussa olla jännitteet alhaalla. Tallissa pidin pari yötä, eipä oo enää tullut. Ja muutaman kerran sai pyöritellä rattia. Se kyllä auttoi. Ehkä malttia ja lämpöä päivä pari? Mistä noista tietää.

      Ps. PAljon muuta paskaa onkin sitten tullut...
      F11 530xd -11
      ___
      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

      Comment

      • jjamsa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 82
        • Tampere

        #4
        Nyt ku oikeen tarkkaan muisteli, ni tais siinä akun koodauksen olla jossain välissä. Nyt kun edellinen tiesi asiasta sanoa.
        F11 530xd -11
        ___
        E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
        + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          #5
          Menisköhän kun väännät ratin laidasta laitaan ja sen jälkeen ajat 40km/h.

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            #6
            Originally posted by jake2710 View Post
            Menisköhän kun väännät ratin laidasta laitaan ja sen jälkeen ajat 40km/h.
            Ja tuon lisäksi käytät vielä sammuksissa. Vai mitä aloittaja tarkoitti tuolla ratin pyörityksellä?

            Kyllä kai mulla on kestäny irroitella kaapeleita moneen otteeseen, eikä ole tarvinnut kuin tuo rätin pyöritys ja ajelu tehdä, eikä aina sitäkään. No ettei menis kehumiseksi, niin kerran on pitänyt tuon ohjauksen adaptioarvot nollailla, sekin johtui akun heikosta hapesta...
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              #7
              Ei tarvitse mitään koodailuja. Auto käynnissä paikallaan käännät muutaman kerran ratin ääriasennosta toiseen ja sitten sammuta auto. Jos uusii muutaman kilsan jälkeen niin sama homma uudestaan. Itellä teki 2-3 kertaa akun irrotuksen jälkeen tuon saman herjan, mutta nyt ei ole pariinvuoteen näkyny taas tuota vikaa.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Ei välttämättä aina oikene tuolla ratin kääntelyllä. Jos rattia on siirretty akku irrotettuna, niin voi vaatia piuhan päässä sen ohjauskulma-anturin kalibroinnin.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei välttämättä aina oikene tuolla ratin kääntelyllä. Jos rattia on siirretty akku irrotettuna, niin voi vaatia piuhan päässä sen ohjauskulma-anturin kalibroinnin.
                  Ja sieltähän se ammattilaisen vastaus tuli. Ja tuo minun kalibrointihan johtui juuri tuosta syystä. Ratti oli vinossa vaikka suoraan yritti ajaa. Korjauksen teki avulias foorumilainen.

                  Edittiä: Ei ollut tarkoitus väheksyä yhtään toisten ammattitaitoa
                  Last edited by Mikiis; 07-02-2014, 22:57.
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Mikiis View Post
                    Ja sieltähän se ammattilaisen vastaus tuli. Ja tuo minun kalibrointihan johtui juuri tuosta syystä. Ratti oli vinossa vaikka suoraan yritti ajaa. Korjauksen teki avulias foorumilainen.

                    Edittiä: Ei ollut tarkoitus väheksyä yhtään toisten ammattitaitoa
                    Ei tarvitse tehdä siltikaan kalibrointia. Riittää että tuon raja-arvojen opetuksen tekee parikertaa. Itselläni oli akun irrotuksen yhteydessä koko ratti pois paikoiltaan enkä jaksanut autoa piuhanpäähän kytkeä siltikään. Ja ratti kääntyi irrotusvaiheessa aivan äärilaitaan ennenkuin luovutin ja vaihdoin räikän mutteripyssyyn ja sain keskimutterin irti.
                    Toki tietysti kalibroinnilla varmaan saadaan sama homma hoidettua kerrasta kuntoon.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by joko View Post
                      Ei tarvitse tehdä siltikaan kalibrointia. Riittää että tuon raja-arvojen opetuksen tekee parikertaa. Itselläni oli akun irrotuksen yhteydessä koko ratti pois paikoiltaan enkä jaksanut autoa piuhanpäähän kytkeä siltikään. Ja ratti kääntyi irrotusvaiheessa aivan äärilaitaan ennenkuin luovutin ja vaihdoin räikän mutteripyssyyn ja sain keskimutterin irti.
                      Toki tietysti kalibroinnilla varmaan saadaan sama homma hoidettua kerrasta kuntoon.
                      No minä ajelin toista kuukautta ratti vinossa, ja siinä kattelin jo kuun asentoaki josko johtuis siitä nuo temput tein, ja monesti, mutta ei auttanut muu kuin laittaa piuhaan kiinni. Nyt kyllä toimii, vaikka akun olenkin irroittanut, ja tehny nuo kääntelyt.
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                      Comment

                      • foursquare
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 76
                        • Lahti

                        #12
                        Itsellänikin pari kertaa vuodessa tullut tuo steering default. Tosiaan auto käynnissä käyttää noissa ääriasennoissa, sitten auto sammuksiin ihan täysin, olen jopa avaimen käyttänyt pois lukkopesästä ja sitten takaisin ja käyntiin, -vika korjattu!
                        530dA E60 -orientblau metallic

                        Comment

                        • kailah
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 79
                          • rauma

                          #13
                          No niin lähtihän se steering häiriö pois, kun pyörittelin rattia monta kertaa ja starttasin uudestaan, tuo ei nyt vielä poistanut sitä vaan kun ajoin noin pari kilometriä nopeus noin 50-60 niin johan sammui ja hyvin se ainakin nyt toimii. Joten kiitoksia hyvistä vinkeistä kaikille

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Mikiis View Post
                            No minä ajelin toista kuukautta ratti vinossa, ja siinä kattelin jo kuun asentoaki josko johtuis siitä nuo temput tein, ja monesti, mutta ei auttanut muu kuin laittaa piuhaan kiinni. Nyt kyllä toimii, vaikka akun olenkin irroittanut, ja tehny nuo kääntelyt.
                            Paljonko ratti oli vinossa? Kun mullakin on tällähetkellä aivan aavistuksen verran ratti vinossa, mutta olen laittanut sen säätämättömien pyöränkulmien piikkiin kun ei ole tullut niitä vielä säädettyä (tarttis raidetangon pää vaihtaa ensi). Kun tuo active steering fault ilmoitus on päällä niin rattihan asettuu reilusti vinoon senjälkeen. Mutta voisiko tuolla ohjelmallisella kalibroinnilla saada ratin tuossa minunkin tapauksessa suoraan, ts. jos teen kalibroinnin pyöränkulmien säätöjen jälkeen vasta, niin jääkö silloin ratti vinoon taas?
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2328
                              • Uusimaa

                              #15
                              No sen mun taannoinen 535d ei kyllä koskaan korjaantunut ilman sitä ohjauskulma-anturin kalibrointia. Vaikka kuinka pyörittelin rattia laidasta laitaan ja ajelin pidemmänkin matkan. Eli voisiko tässä olla eri softaversioilla eroavaisuuksia?
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎