Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vaihteiston? vikakoodit CASsissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vlu_1981
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 50
    • Rovaniemi

    E60 vaihteiston? vikakoodit CASsissä

    Kertokaapa viisaat mistä voisi alkaa "vikaa" hakemaan.

    Vaikkakaan mitään vikaa normikäytössä ei ole, ei varoitusvaloja. Kaikki toimii normaalisti. Mutta INPA lisää tuskaa ja nämähän vaivaa kun tietää että jotain on...

    Eli CAS antaa vikakoodin A0B1 SG_EINGANG_P_N
    =vaihdevalitsin asennossa P (tai N)

    Jos laitan kepin asentoon R ja/tai D, nollaan koodit ja uusi luku niin tätä vikakoodia ei tule.
    READ STATUS toiminnolla testasin vaihdekepin asennot=
    3. GANG (P)
    2. GANG (R)
    1. GANG (N)
    3. GANG (D)

    Miksi tuo ilmoittaa saman GANGin eli vaihteen P ja D asennoissa?
    Vaihteet toimii täysin oikein, ja mittariston vaihdenäyttö myös oikein.
    Sitten lisää....

    ECU: GS19B (automaattilaatikko)
    Iformation memory
    5113 ????
    IS_LESEN_DETAIL: Jobstatus:ERROR_ECU_REQUEST_OUT_OF_RANGE

    Näiden lisäksi CAS Information memory:
    9304 EEPROM_CRC_Info
    9906 Fehler_TRSP_Kommunikation (=tämä liittyypi jotenkin avaimien transpondereihin?)

    Itselläni on nyt oma loota jumissa, etten muista mikä varsinainen kysymys oli, mutta onko kepin juuressa ollut vikoja muilla, tai onko laatikon ECUssa mato?
    Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
    EX:
    E60 525i 2005
    E46 330xi 2004
    E46 330i 2003
    E91 318i 2008
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Olisko tästä jotain apua:

    A0B1= CAS: Input, selector-lever position, implausible tai sitten CA: Outside door handle, passengers door, EPROM fault

    Eli jos autossa on comfort access niin koodi voi viitata myös vänkärin oveen. Jos on niin testaa tuon oven ca avaus ja lukitus näin alkuun. Lisäksi yritä katsoa inpalla sekä casista että ca-moduulista ovenkahvojen arvot kun räpläät ovea/comfort accessia. Kokonaisuus sopisi tähän. Itse vika voi tietenkin olla monessa kohdassa tuota systeemiä.

    Tuo error ecu request out of range tarkoittaa vain että vakiojobi is_lesen_detail ei toimi tuossa moduulissa, ainakaan ilman argumenttia.
    Last edited by böntti; 13-02-2014, 07:03.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • ihu412
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 263
      • Tampere/Rovaniemi

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      Olisko tästä jotain apua:

      A0B1= CAS: Input, selector-lever position, implausible tai sitten CA: Outside door handle, passengers door, EPROM fault

      Eli jos autossa on comfort access niin koodi voi viitata myös vänkärin oveen. Jos on niin testaa tuon oven ca avaus ja lukitus näin alkuun. Lisäksi yritä katsoa inpalla sekä casista että ca-moduulista ovenkahvojen arvot kun räpläät ovea/comfort accessia. Kokonaisuus sopisi tähän.

      Tuo error ecu request out of range tarkoittaa vain että vakiojobi is_lesen_detail ei toimi tuossa moduulissa, ainakaan ilman argumenttia.
      Jossain vaiheessa mietittiin Vlu:n kanssa jotain sisäänkäynteihin liittyvää, koska herjasi tuota eingang.. Jotain plaa plaa mutta tarkemmin sitä ei saatu paikallistettua. Tuo kyllä kuulostaa loogiselta tuo sun vastaus. Tutkitaan asiaa... Kiitoksia näistä ��
      Last edited by ihu412; 13-02-2014, 07:34.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Originally posted by ihu412 View Post
        Jossain vaiheessa mietittiin Vlu:n kanssa jotain sisäänkäynteihin liittyvää, koska herjasi tuota eingang.. Jotain plaa plaa mutta tarkemmin sitä ei saatu paikallistettua. Tuo kyllä kuulostaa loogiselta tuo sun vastaus. Tutkitaan asiaa... Kiitoksia näistä ��
        Jep. Osaako joku sanoa noista eprom faulteista yleisesti, tarkoittaako automaattisesti että moduuli on rikki? Voiko korjaantua fläshäyksellä tai voiko vika olla piuhoissa?
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • vlu_1981
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 50
          • Rovaniemi

          #5
          Kiitoksia böntti

          Ei ole comfort accessiä... Mutta pitääpä silti katsoa nuo kahvat inpalla.
          Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
          EX:
          E60 525i 2005
          E46 330xi 2004
          E46 330i 2003
          E91 318i 2008

          Comment

          • ihu412
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 263
            • Tampere/Rovaniemi

            #6
            Originally posted by böntti View Post
            Jep. Osaako joku sanoa noista eprom faulteista yleisesti, tarkoittaako automaattisesti että moduuli on rikki? Voiko korjaantua fläshäyksellä tai voiko vika olla piuhoissa?
            E39:ssä herjas lcm eeprom erroria kun ei saanut yhteyttä mittaristoon. Tuossa tapauksessa vika oli mittaristossa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎