Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d Kampiakselin hihnapyörän lukitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Ilkka-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 73
    • Riihimäki

    530d Kampiakselin hihnapyörän lukitus

    Moro,

    Päätti sitten levähtää tuo vibration damper. Flekti nostettu pois keulilta ja nyt olisi aika avata hihnapyörältä neljät torxit. Onko kenelläkään antaa niksejä, kuinka nuo saisi kätevästi auki vai onko ainut vaihtoehto hommata lukitustyökalut ko.operaatiolle? Kunnon pulttipyssy olisi varmaan poikaa, mutta sen verran ahdasta on ettei sinne sellainen mahdu ja nivel taitaa viedä iskut harakoille?

    Tosin jos jollain sattuisi olemaan lukitustyökaluja viikonlopun aikoihin lainaksi Riihimäki-Helsinki akselilla olisin tyytyväinen

    -Ilkka
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by -Ilkka- View Post
    Moro,

    Päätti sitten levähtää tuo vibration damper. Flekti nostettu pois keulilta ja nyt olisi aika avata hihnapyörältä neljät torxit. Onko kenelläkään antaa niksejä, kuinka nuo saisi kätevästi auki vai onko ainut vaihtoehto hommata lukitustyökalut ko.operaatiolle? Kunnon pulttipyssy olisi varmaan poikaa, mutta sen verran ahdasta on ettei sinne sellainen mahdu ja nivel taitaa viedä iskut harakoille?

    Tosin jos jollain sattuisi olemaan lukitustyökaluja viikonlopun aikoihin lainaksi Riihimäki-Helsinki akselilla olisin tyytyväinen

    -Ilkka
    Hommaa 6PK XXXX hihna jonka voi tarvittaessa "särkeä".
    Laita hihna värinänvaimentimen ja laturin väliin LUKKOPIHDEILLÄ kahta puolen laturin hihnapyörää kiinni. Joutuu muutaman kerran sovittamaan ennen kuin ns. ekalla kertaa onnistuu riittävän kireälle saamaan tuon hihnan. Kun ao. kiristys tehty niin TORX pultit M10 x 86mm helppo irrottaa.

    BMW ohje käskee kasata uusilla pulteilla. Eka kiristys 40Nm + 60 + 60 astetta. Aste mittaa et välttämättä tarvitse kun siinä hihnapyörän ulkokehällä on ne pienet kumi nappulat 60 asteen jaolla. Lisäksi värinän vaimentimeen on tullut päivitys tähän tapaan. postaus #7
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • -Ilkka-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 73
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Hommaa 6PK XXXX hihna jonka voi tarvittaessa "särkeä".
      Laita hihna värinänvaimentimen ja laturin väliin LUKKOPIHDEILLÄ kahta puolen laturin hihnapyörää kiinni. Joutuu muutaman kerran sovittamaan ennen kuin ns. ekalla kertaa onnistuu riittävän kireälle saamaan tuon hihnan. Kun ao. kiristys tehty niin TORX pultit M10 x 86mm helppo irrottaa.

      BMW ohje käskee kasata uusilla pulteilla. Eka kiristys 40Nm + 60 + 60 astetta. Aste mittaa et välttämättä tarvitse kun siinä hihnapyörän ulkokehällä on ne pienet kumi nappulat 60 asteen jaolla. Lisäksi värinän vaimentimeen on tullut päivitys tähän tapaan. postaus #7
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294574
      Irtosi ihan näppärästi pitkän jatkovarren avulla ja lekalla näpäyttelemällä varteen.
      Ei sitä hihnapyörää saanu enää lukittua hihnalla. Hihnapyörän vaimennin kumi oli kauttaaltaan aivan paskana eli pyöri vain tyhjää keskustaan nähden.

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        ......

        ......


        Originally posted by -Ilkka- View Post
        Irtosi ihan näppärästi pitkän jatkovarren avulla ja lekalla näpäyttelemällä varteen.
        Ei sitä hihnapyörää saanu enää lukittua hihnalla. Hihnapyörän vaimennin kumi oli kauttaaltaan aivan paskana eli pyöri vain tyhjää keskustaan nähden.
        Last edited by 325E; 14-03-2014, 22:57.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎