Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 520dA vaihdelaatikkomurheita

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 531
    • HEL

Originally posted by 205/65-15H View Post
    Tässähän sekä maahantuoja että myyjä ovat todenneet että ovat vastuussa viasta ja ovat jo osallistuneet kustannuksiin.
    Väärin. Maahantuojan osalta goodwillia, myyjäliikkeen osalta virhevastuuta.
    Audi e-tron 55

Exiä:
    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

Comment

• Shappire
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 124
      • Sisä-Suomi

Kauanko

Mulle hajosi jenkistä laatikko muutaman kuukauden jälkeen kun olin ostanut auton. Myyjäliike (Metroauto) joutui korvaamaan koko homman vaikka alkuun koetti kiemurrella irti vastuustaan. Etsin hieman apuvoimia, niin jo ääni muutui kellossa. Olin auton toinen omistaja, eikä sillä ollut vaikutusta lopputulokseen vaikka ensin niin väittivät.

Tietysti jos tämä BMW on ollut kauemmin kuin 6 kk nykyisellä omistajalla, niin sitten tilanne on hieman toinen.
      F11 530 xD LCI

Comment

• hw74
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 49
        • Finland

Originally posted by Shappire View Post
        Mulle hajosi jenkistä laatikko muutaman kuukauden jälkeen kun olin ostanut auton. Myyjäliike (Metroauto) joutui korvaamaan koko homman vaikka alkuun koetti kiemurrella irti vastuustaan. Etsin hieman apuvoimia, niin jo ääni muutui kellossa. Olin auton toinen omistaja, eikä sillä ollut vaikutusta lopputulokseen vaikka ensin niin väittivät.
        Tässäkään tapauksessa ilmeisesti maahantuoja tai valmistaja ei korvannut mitään. Kuluttajaviraston mukaan virhevastuu on nimenomaan käytetyn auton myyjällä.

Lainaus kuluttajaviraston dokumentista:

"Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

Originally posted by hw74 View Post
          Tässäkään tapauksessa ilmeisesti maahantuoja tai valmistaja ei korvannut mitään. Kuluttajaviraston mukaan virhevastuu on nimenomaan käytetyn auton myyjällä.

Lainaus kuluttajaviraston dokumentista:

"Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."
          Jep. Mutta aina voi esittää vaatimuksia valmistajallle. Se, että johtaako se mihinkään, on toinen seikka.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Krister
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 227
            • PK-seutu

Originally posted by Spetke View Post
            Epäilijät epäilköön niin paljon kun haluaa, minä en teille jaksa googlata mitään faktaa mistään kun ei vaan kiinnosta, on parempaakin tekemistä.
            Uskokaa mitä haluatte mulle ihan sama.
            Nimim: monta vuotta aikanaan istunu merkkiliikkeen tiskin takana tämmöisiä vastaavia asioita ratkoneena...
            Niin, eipä se sitä tarkoita että vaikka olette "ratkoneet" näitä että olette ratkoneet niitä oikein ja lain kirjainta noudattaen.. Kyllähän jälleenmyyntiorganisaatio yrittää viimeiseen asti ratkoa niitä niin että omaan pussiin tulee eniten rahaa.

Mistähän auto on ostettu? Itse yrittäisin kyllä pistää tuon 3te maksun sinne mistä auto on ostettu.
            Supra MKIV 6spd lhd
            W212 E350CDI

Ex: E39 530d

Comment

• böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

Originally posted by Krister View Post
              Niin, eipä se sitä tarkoita että vaikka olette "ratkoneet" näitä että olette ratkoneet niitä oikein ja lain kirjainta noudattaen.. Kyllähän jälleenmyyntiorganisaatio yrittää viimeiseen asti ratkoa niitä niin että omaan pussiin tulee eniten rahaa.
              +1
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

Comment

• abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

Mistähän auto on ostettu? Itse yrittäisin kyllä pistää tuon 3te maksun sinne mistä auto on ostettu.
                Auto on ostettu tältä jälleenmyyjältä, joka nyt on suostunut maksamaan tuon toisen 3k€ osan, vaikka kaupasta on siis n. 10kk aikaa. Mielestäni ihan kiitettävä suoritus heiltä.

Asiaahan tässä tässä nyt on tullut jo paljonkin, mutta edelleen ihmettelen, ettei valmistaja ottanut kustannuksiin osaa ollenkaan... No, kuten sanottua, ei meikäläisellä ole tällaisesta kokemusta niin ihan ihmettelyn kantilta tätä on tullut seurattua.

Nimim. Käytetty, lähemmäs 200tkm menty auto yksityiseltä niin tietää tasan kuka maksaa jos jotain hajoaa.
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

Comment

• Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

Edelleen saatte ja voitte epäillä ja jankata
                  Kyllä se on tuolla BMW:eenkin puolella lakiosaamista näissä asioissa, ei ainoastaan harrastaja foorumilla.
                  Ja kyllä ne nykypäivän asiakkaat ovat täysin tietoisia näistä asioista ja pykälistä niin kuin tässä nyt itse huomaatte, että ei tuolla autoliikkeen tiskillä porukkaa niin vaan jymäytetä.
                  Ihmiset osaavat etsiä itsekkin tietoa, kiitos internetin ihmeellisen maailman
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎