Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530d moottorinlämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMM525
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 117
    • Pirkanmaa

    F11 530d moottorinlämmitin

    Pitäisi asennuttaa moottorinlämmitin F11 530d (N57). Lueskelin foorumin postauksia aiheesta ja olen päätynyt CALIX:in letkulämmittimeen, joista ainakin on edelliseen malliin löytynyt toimivia lämmittimiä.

    Calixin sivuilta F11 530d haulla antaa tällaisen lämmittimen:
    Lämmitintyyppi 1762060 CVH_19mm 500W


    Onko tuosta kokemuksia? Tai onko edes mahdollista valita ko. malliin jotain muuta Calixin lämmitintä. Raskaan kaluston Calix PH:ta on kehuttu, onnistuuko sen asennus samalla asennussarjalla?

    Olisiko suosituksia Pirkanmaalta mihin kannattaa viedä asennettavaksi?
    BMW F11 530dA touring -11 Havanna
    BMW E39 525dA touring -02 Toledo
  • 5er
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 208
    • Savo

    #2
    Laakkosella sanoivat että Calixin letkulämmittimen kanssa ollut ongelmia, häiritsee mukamas joitakin antureita eikä tahdo kunnolla käynnistyä talvella. Liekkö perää tässä? Suosittelivat laitettavan Defan säteilijää.
    ex E60 530iA -07 M-Sport
    ex E39 528iA -99

    Comment

    • MMM525
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 117
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by 5er View Post
      Laakkosella sanoivat että Calixin letkulämmittimen kanssa ollut ongelmia, häiritsee mukamas joitakin antureita eikä tahdo kunnolla käynnistyä talvella. Liekkö perää tässä? Suosittelivat laitettavan Defan säteilijää.
      Tarkoittivat varmaan että lämmitin sotkee auton omaa lämpötila-anturia. En usko että oikein asennettuna olisi tuollaista vaaraa.
      BMW F11 530dA touring -11 Havanna
      BMW E39 525dA touring -02 Toledo

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by MMM525 View Post
        Tarkoittivat varmaan että lämmitin sotkee auton omaa lämpötila-anturia. En usko että oikein asennettuna olisi tuollaista vaaraa.
        Vai sitä että auton hehkutus muuttuu jäähdytysnesteiden lämmettyä?

        Ei lienet ihan yltä lämpöhukat sinne ulkolämpöanturille asti mut hehkutuksiin on suora yhteys jäähynesteenlämmöllä.

        Tokkopa tuo käyntiin jättää lähtemättä vaikka hehkuttamattakin starttaisi.

        Nuita lämmittimiä on käytetty E sarjassa jo vuosia.
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by 5er View Post
          Laakkosella sanoivat että Calixin letkulämmittimen kanssa ollut ongelmia, häiritsee mukamas joitakin antureita eikä tahdo kunnolla käynnistyä talvella. Liekkö perää tässä? Suosittelivat laitettavan Defan säteilijää.
          No kun calixin luettelot suosittaa.... pelaa varmasti tai sitten voi mennä reklamoimaan. Jos hommiin tuolmainen tapaus tulisi. Ilman muuta lyötäisiin calixsi suosittelemat vehkeet kiinni.
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • MMM525
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 117
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by casino View Post
            No kun calixin luettelot suosittaa.... pelaa varmasti tai sitten voi mennä reklamoimaan. Jos hommiin tuolmainen tapaus tulisi. Ilman muuta lyötäisiin calixsi suosittelemat vehkeet kiinni.
            Tuli hommattua Calixin letkulämmitin. Hintaa lämmittimelle, asennussarjoille ja sisälämppärille tuli 330€ ja se odottaa nyt asennusta.

            Vein tuon asennettavaksi liikkeeseen, mutta miten läpivienti kuuluisi tehdä F10/F11 malleissa? Onko tarvetta porata reikiä?
            BMW F11 530dA touring -11 Havanna
            BMW E39 525dA touring -02 Toledo

            Comment

            • MMM525
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 117
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by MMM525 View Post
              Tuli hommattua Calixin letkulämmitin. Hintaa lämmittimelle, asennussarjoille ja sisälämppärille tuli 330€ ja se odottaa nyt asennusta.

              Vein tuon asennettavaksi liikkeeseen, mutta miten läpivienti kuuluisi tehdä F10/F11 malleissa? Onko tarvetta porata reikiä?
              Tänään kävin asennuttamassa lämmittimen Calixin jälleenmyyjän suosittelemassa paikassa. Taisi vaan olla eka kerta kun tekivät läpiviennin F11 maliin. Kuulemma jostain polkimien takaa tuotiin läpivienti. Sisäpistorasia on matkustajan puolella kiinni vasemmassa reunassa ja johdolle oli tehty reikä viereen. Ulkotöpseli oli kuskin puolella lampun alla kulmassa ja tuotu puskurin läpi. Eipä se siinä haittaa, mutta olisi sen voinut sen mustan säleikön läpikin laittaa. Kolme tuntia meni aikaa.
              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎