Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 laatikosta hälytys (transmission faulti =SELVISI..vikakoodit luettu 8.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #16
    Originally posted by veku View Post
    Eikö tämä olisi tullut aikasemmin eteen..:think ,+3000 km on menty nyt ohjelmoinnin jälkeen.
    No kahdeksan tunnin päästä varmaan ollaan viisaampia.
    Ei välttämättä, kun elektroniikan kanssa ollaan telemisissä.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by poke View Post
      Ei välttämättä, kun elektroniikan kanssa ollaan telemisissä.
      Niin kai , onneksi en tiedä elektroniikasta enempää kuin sika kahvinkeittimestä..

      Toivon hartaasti ettei mitään isompaa olisi..kaikki jalatkin laitoin ristiin jo varmuudeksi.

      Tuo telemis termikin tuli ihan puun takaa
      Last edited by veku; 25-03-2015, 07:40. Reason: telemis
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #18
        Otat vaan veku kunnialla pioneerin viitan harteillesi ja kaiken siihen liittyvän gloorian.

        Jonkun kato täytyy käydä ensin nämä alkupään ongelmat läpi, jotta rahvas saa sitten kaiken itselleen halvemmalla

        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by touring39 View Post
          Otat vaan veku kunnialla pioneerin viitan harteillesi ja kaiken siihen liittyvän gloorian.

          Jonkun kato täytyy käydä ensin nämä alkupään ongelmat läpi, jotta rahvas saa sitten kaiken itselleen halvemmalla

          Tais olla Kiken auto pioneerina Antilla..mä tulin tokana.
          Pidähän kaima mulle peukkuja että bitti on vaan poikittain
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3096

            #20
            Originally posted by veku View Post
            Tais olla Kiken auto pioneerina Antilla..mä tulin tokana.
            Pidähän kaima mulle peukkuja että bitti on vaan poikittain
            ja mun auto on menossa Antille maanantaina...
            Tosin ei luulis mun autoon tulevan tuollaisia herjoja vaihteistosta
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              #21
              Originally posted by veku View Post

              Tuo telemis termikin tuli ihan puun takaa
              Heh, se on kuule lukemisen ymmärrysvastuu lukijalla, kun savolainen kirjoittaa..
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #22
                Ja vian syylliseksi selvisi jumiutuva EGR-venttiili, laatikosta ei mitään vikakoodia vaikka näytölle niitä tarjosikin

                Kiitos ja kumarrus mr Kissavesalalle

                Osa tilattu ja tiistaina vaihtuu se..
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • jms1601
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 338
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  No ei tarvinut onneks kaivaa toimintatonnia esille tai usampaakin tässä tapauksessa
                  530e G30 M-Sport -21
                  ***********************
                  Ex Audi A6 allroad -17
                  Ex X5 xd30 M-Sport -14
                  Ex 530dA F11 M-Sport -11
                  Ex E61 530xD M-Sport -08
                  Ex 530DAT E61
                  Ex E39 M-Sport

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5402
                    • S:t Karins

                    #24
                    Hyvä että selkis tuo juttu
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by jms1601 View Post
                      No ei tarvinut onneks kaivaa toimintatonnia esille tai usampaakin tässä tapauksessa

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Hyvä että selkis tuo juttu
                      Meikällä oli pahin skenaario että laatikko vaihtoon, tuntuu lottovoitolta tämä vika

                      Juu onneksi matka taittuu, tiistaina uusi egr venttiili ja tuoreet öljyt moottoriin niin jospa kesä menisi ajellessa
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Siis eikö sitä EGR:ää ole softalla heivattu mäkeen jos kerran DPF:kin on hävitetty? Unohtunut tehdä?
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Siis eikö sitä EGR:ää ole softalla heivattu mäkeen jos kerran DPF:kin on hävitetty? Unohtunut tehdä?
                          Ilmeisesti ei ole, miten siellä on ratkaistu tuo ?
                          E6x :ssä ohjataan alipaineella ja F1:ssä egr on sähköohjattu..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #28
                            Yhtään virisoftaa en ole ikinä edes yrittänyt tehdä, mutta eikö tuo poisteta aivan samalla tavalla eli vedetään egr:n ohjauskartta "nollille"?
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #29
                              Originally posted by veku View Post
                              Ilmeisesti ei ole, miten siellä on ratkaistu tuo ?
                              E6x :ssä ohjataan alipaineella ja F1:ssä egr on sähköohjattu..
                              Ei sillä ohjaustavalla ole merkitystä poiston kannalta ja toisaalta onhan se alipainetoimisen EGR:n ohjaussolenoidi sähkötoiminen. Pyydä ottaan softasta pois niin vähenee pöläytykset ja eipähän osa hajoa enää. Jos nykyinen EGR suostuu vielä sulkeutumaan niin turhaan sitä uuttakaan osaa sinne tunkemaan.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Ei sillä ohjaustavalla ole merkitystä poiston kannalta ja toisaalta onhan se alipainetoimisen EGR:n ohjaussolenoidi sähkötoiminen. Pyydä ottaan softasta pois niin vähenee pöläytykset ja eipähän osa hajoa enää. Jos nykyinen EGR suostuu vielä sulkeutumaan niin turhaan sitä uuttakaan osaa sinne tunkemaan.
                                Kyllä egr toimi kun Kissavesala testasi sen.
                                Ilmeisesti se jumii satunnaisesti ja silloin pukkaa nuo hauskat hälyt ..tilasin jo egr:n

                                Soiteltiin just Antin kanssa,EGR on pois ohjelmasta mutta autohan testaa sen toiminnan käynnistyksen yhteydessä.
                                Ilmeisesti venttiili jäi auki tms väliasentoon käynnistyksen yhteydessä jolloin nuo vikakoodit tulivat, vikakoodithan tulivat kylmällä koneella ensimmäisessä ns pitemmässä kiihdytyksessä 0-90 kmh.

                                Antti meinas että taisi temppuilla jo penkityksessä kun nm:ssä oli selviä eroa eri vetojen välillä..no käyn kohta uudestaan penkissä ja katsotaan jos saisi lisää voimaa samalla.
                                Last edited by veku; 26-03-2015, 08:24.
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎