Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 laatikosta hälytys (transmission faulti =SELVISI..vikakoodit luettu 8.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #31
    No eiköhän näin pääsiäisen alla pukannut tuon drivetrain hälyn
    Yhteistä näille kolmelle hälytykselle että auto\kone on kylmä ja matka ajettu max 500-1000 m.

    Egr venttiilli tosiaan vaihdettu viime viikolla.

    Häly ei jää check listalle vaan häipyy lähes samantien kun on tullutkin, ja auto toimii normaalisti .
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Jusu^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1440
      • Seinäjoki

      #32
      Originally posted by veku View Post
      No eiköhän näin pääsiäisen alla pukannut tuon drivetrain hälyn
      Yhteistä näille kolmelle hälytykselle että auto\kone on kylmä ja matka ajettu max 500-1000 m.

      Egr venttiilli tosiaan vaihdettu viime viikolla.

      Häly ei jää check listalle vaan häipyy lähes samantien kun on tullutkin, ja auto toimii normaalisti .
      Luetutappa ne vikakoodit niin tietää varmasti sitten enemmän

      F11 M550d -13
      F15 X5 30d -14 M-Sport
      E46 M3 Cabrio -03
      E92 Drifter
      ex: E91 ///M3D -07
      ex: E90 M335D -08
      ex: E46 M3 Cabrio -01
      ex: E38 L7 -98

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by Jusu^ View Post
        Luetutappa ne vikakoodit niin tietää varmasti sitten enemmän
        Kissavesala luki nuo viimeviikolla ja päätelmä oli tuo egr, sama hemmo lukee ne uudestaan ensi viikolla samalla kun tipauttaa vähän perää (siis auton).
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Jusu^ View Post
          Luetutappa ne vikakoodit niin tietää varmasti sitten enemmän
          Tuossapa nuo.

          Kissavesalan ajatus oli että vastapaineanturi vika, ilmeisesti ohjelmointiin liittyvä muutos väärä tms

          Kolme kertaa tullut häly näytölle viikko sitten vaihdetun egr venan vaihdon jälkeen..

          Pääasia että laatikko on kunnossa, pikku testaus 13.3 meni vartilla aikaa kun eilen kaveri kokeili :think
          Last edited by veku; 20-11-2019, 09:18.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #35
            Vikakoodien perusteella moottorinohjain on ison turbon vaiheessa syystä tai toisesta korjannut ahtopainetta liikaa ylöspäin. DPF-paineanturin signaali on "dynaamisesti epäluotettava". Ohjauskarttojen arvot ovat myös "väärin asetettu / ristiriitaiset".
            Last edited by böntti; 09-04-2015, 12:45.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              Karkeasti näyttäis osittain vajaaksi jääneeltä ohjelman muutokselta.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                #37
                Originally posted by böntti View Post
                Vikakoodien perusteella moottorinohjain on ison turbon vaiheessa syystä tai toisesta korjannut ahtopainetta liikaa ylöspäin. DPF-paineanturin signaali on "dynaamisesti epäluotettava". Ohjauskarttojen arvot ovat myös "väärin asetettu / ristiriitaiset".
                Mites kun tästähän oli riisuttu tuo DPF pois? Mittaileekos se vielä tuota paineanturia?
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #38
                  Originally posted by poke View Post
                  Mites kun tästähän oli riisuttu tuo DPF pois? Mittaileekos se vielä tuota paineanturia?
                  Joo DPF on pois
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #39
                    Kyllä se anturi on paikallaan, vaikka dpf on tyhjätty. Ohjelman tekijä varmaan tietää parhaiten mistä voi olla kyse, nuo vikakoodit ei välttämättä käyttäydy loogisesti kun ohjelmaa on muutettu. Samoin käsittääkseni lisätehoa voidaan hakea useammalla eri tavalla.
                    Last edited by böntti; 09-04-2015, 19:05.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by böntti View Post
                      Kyllä se anturi on paikallaan, vaikka dpf on tyhjätty. Ohjelman tekijä varmaan tietää parhaiten mistä voi olla kyse, nuo vikakoodit ei välttämättä käyttäydy loogisesti kun ohjelmaa on muutettu. Samoin käsittääkseni lisätehoa voidaan hakea useammalla eri tavalla.
                      Juu kyllä kai nää mun vikakoodit liittyy aika vahvasti tuohon ohjelmointiin.
                      Kuittaskin eilen bemarin huollossa että auto ensin vakioksi ja sitten hakemaan vikaa

                      Eilen nollattiin vikakoodit ja tänään jo kahdesti tullut drivetrain häly ( 150 km ajoa).

                      Autolla ajettu nyt noin 6500 km softattuna, Kissavesalan kanssa tätä vähän jo ihmeteltiinkin että oisko joku "the juttu" :think

                      Autohan ei mene mihinkään vikatilaan(häly vaan vilahtaa n3 sek näytöllä) vaan auto käyttääntyy lähes normaalisti,mitä nyt laatikko vejättää vähän pitempään sitä vaihdetta mikä on hälyn sattuessa ..sekavaa tekstiä
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎