Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520D Touring saksasta - talvivarusteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjp1974
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 2
    • Oulu

    F11 520D Touring saksasta - talvivarusteet

    Olen ostamassa BMW520D Touring vm2011 saksasta. Ainut selvä lisävaruste ero näyttää olevan saksan autoissa puute s842 cold climate. Mikä tuo on, voiko asentaa jälkikäteen, paljonko maksaa liikkessä asennettuna?

    Onko muita talvivarusteita mitä vois puuttua saksan autoista? Lohkolämmitin pitää laittaa, penkit lämmittimet ilmoituksessa olikin. Onko saksan malleissa peilin lämmittimet? Suomen malleissa käsittääkseni vielä lisä sähkölämmitysvastus. Onko tuo mukana myös saksan autoissa?
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Ei puutu muuta kuin huohottimen lämmitys, sekä mittariston pakkashälytys on koodattu semmoiseksi että hälyttää aina startatessa kun on pakkasta. Katsot vain että autossa tosiaan on penkinlämmittimet.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • teppo_h
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 337
      • Finland

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      Ei puutu muuta kuin huohottimen lämmitys, sekä mittariston pakkashälytys on koodattu semmoiseksi että hälyttää aina startatessa kun on pakkasta. Katsot vain että autossa tosiaan on penkinlämmittimet.
      Jaa...
      Eli onko tuo pakkashälytys just se kun auto blingaa aina ku on alle +3C lämpöä ulkona?
      Senkö saa poiskin?
      Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
      Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
      EX:
      Chevy Suburban K2500 4x4 -97
      Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
      E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
      E36 320i Coupe, E21 318i
      MB W115 240D

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Originally posted by teppo_h View Post
        Jaa...
        Eli onko tuo pakkashälytys just se kun auto blingaa aina ku on alle +3C lämpöä ulkona?
        Senkö saa poiskin?
        Se on just se. Sen saa koodattua niin että hälyttää ainoastaan silloin kun kesken ajon lämpötila laskee alle +3c.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • skt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 348
          • Etelä-Pohjanmaa

          #5
          Onko tämä must have varuste eli asennetaanko nämä pääosin Suomeen tuottaviin autoihin vai onko tämä varmanpäälle ottoa kovia pakkasia varten?
          F11 LCI 520d -14
          F45 225xe -17
          Ex. E61 LCI 520d -08,
          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #6
            Originally posted by skt View Post
            Onko tämä must have varuste eli asennetaanko nämä pääosin Suomeen tuottaviin autoihin vai onko tämä varmanpäälle ottoa kovia pakkasia varten?
            Pärjäät ilman eikä tarvitse asentaa jälkikäteen.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Palomies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 192
              • Home

              #7
              Omaan 535D:n koneesta puuttui lämmitettävä huohotinputki.

              Asennutin sen marmorilla.

              En viitsi ottaa riskiä että huohotin menee jäähän ja koneeseen täystuho tms.. Kumminkin kun jotain tapahtuu se tapahtuu juuri silloin kun vaimo yksinään matkalla työreisulle klo 03, pakkasta -25° ja lähimmälle katuvalolle matkaa 140km. Siinäkohtaan ei lämmitä "ei näitä rikki ole mennyt"

              Markan säästö ja 5k€ vahinko, kiitos ei. Siksi koneeseeen menee myös uudet öljyt suodattimen kanssa 10tkm välein.

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1119
                • Espoo

                #8
                N47-koneeseen huohotinputken lämmitys asennettuna lienee siinä 120 euron kieppeillä eli ei mikään iso kustannus. Marmorilla sitten varmaan vähän enemmän.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • pyyn0
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 1055
                  • Fin

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Pärjäät ilman eikä tarvitse asentaa jälkikäteen.
                  Tämähän se.
                  Mahtaakohan olla kellän tiedossakaan tapausta missä ois menny huohotin jäähän. Mahtaa olla äärimäisen harvinaista jos on.
                  -BMW F11 530xd -12
                  -BMW E60 530dA -04
                  -BMW E23 735iA -85
                  Ex
                  -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                  -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                  -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                  -BMW E39 528i 96

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #10
                    Viimenen 11v ajettu 530d mallilla (e61/f11) ja ei mitää talviongelmia ko akun kesto.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7533
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Ei sitä huohottimen lämmitystä tarvitse asentaa jos autolla ajetaan yleensä pidempää matkaa eikä kokoajan vain lyhyttä ajoa missä kone ei ehdi lämmetä.
                      Tällöin koneen jäännöslämpö ei ehdi sulattaa huohotinta vaan se ajan kuluessa kerää jäätä.

                      Huohottomen jäätyminen ei kyllä yleensä näissä aiheuta mitään 5 tonnin koneremonttia. Yleensä se ilmenee siitä että imuputken suulle mihin huohottimen putki liittyy syntyy jäähelmi joka jossain vaiheessa irtoaa ja päätyy turbon imusiiville joka saattaa aiheuttaa turbon vahingoittumisen.

                      Toinen vaihtoehto olisi että se huohotin jäätyisi ympeen ja öljyt tulisi ulos jostain sellaisesta reiästä mikä ei siihen ole tarkoitettu. Tässä tapaksessa N47/N57:ssa ne tulisi todennäköisesti öljytikun putkesta pihalle. Yhdestäkään tällaisesta tapaksesta en ole kuullut enkä usko että kukaan muukaan tällä fooromilla...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • EeNeljäKuus
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 137

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei sitä huohottimen lämmitystä tarvitse asentaa jos autolla ajetaan yleensä pidempää matkaa eikä kokoajan vain lyhyttä ajoa missä kone ei ehdi lämmetä.
                        Tällöin koneen jäännöslämpö ei ehdi sulattaa huohotinta vaan se ajan kuluessa kerää jäätä.

                        Huohottomen jäätyminen ei kyllä yleensä näissä aiheuta mitään 5 tonnin koneremonttia. Yleensä se ilmenee siitä että imuputken suulle mihin huohottimen putki liittyy syntyy jäähelmi joka jossain vaiheessa irtoaa ja päätyy turbon imusiiville joka saattaa aiheuttaa turbon vahingoittumisen.

                        Toinen vaihtoehto olisi että se huohotin jäätyisi ympeen ja öljyt tulisi ulos jostain sellaisesta reiästä mikä ei siihen ole tarkoitettu. Tässä tapaksessa N47/N57:ssa ne tulisi todennäköisesti öljytikun putkesta pihalle. Yhdestäkään tällaisesta tapaksesta en ole kuullut enkä usko että kukaan muukaan tällä fooromilla...
                        Tässä varmaan oli just syy, miks mun tapaukses turbon yks siipi oli vääntyny. Anto vikakoodia huohottimen lämpövastuksesta ja sielä oli johto poikki.
                        sigpic

                        Comment

                        • skt
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 348
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          #13
                          Kiitos vastauksista. Ei siis ihan pakollinen. Lähipiirissä yhdestä E60 525i:sta tuli 10 vuoden aikana kerran öljyt pihalle huohottimen jäädyttyä. Kun sammutti samantien remppa ei ollut kallis. Konetilan pesu ja uudet öljyt sisälle. Toki öljyjen ulostulo 400 km kotoa ei ollut kovin käytännöllistä, mutta isompaa vahinkoa ei tullut.
                          F11 LCI 520d -14
                          F45 225xe -17
                          Ex. E61 LCI 520d -08,
                          Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2000
                            • Tampere/kainuu

                            #14
                            N47 koneissa ei niin epidemiaksi asti tuota jään pääsyä ahtimelle kuten B sarjan moottoreissa.

                            Cold climatessa vielä lisänä se putsarikotelon snow valve.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              #15
                              Tuohon huohotinputken jäätymiseen, onko riskiä jos on muutoin lämpimässä autotallissa ? Siis jos vaikka olisikin lyhyttä ajoa ?
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎