Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perän automaattinen tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    F11 perän automaattinen tasonsäätö

    Ilmeisesti edelleen F-sarajalaisissakin tuo tasonsäätöautomatiikka on vikaherkkä kohta. Mutta mikä siellä alkaa oireilemaan?

    Parin päivän ajan seuraillut kun perä saattaa yhtäkkiä alkaa itsestään laskeutumaan ja muutenkin parkissa ollessaan käyttäytyy omituisesti.

    Esim. ajoin illalla autolla pihaan -> aamulla perä oli tippunut, käytin autoa käynnissä -> perä nousi ja kesti paikallaan ollessa vuorokauden täysin samassa korkeudessa. Seuraavana päivänä kauppareissu ja kotipihaan parkkeerattua n. 10h aikana perä taas pikkuhiljaa vajonnut.

    Reikä ilmapussissa ei selitä tommoista käytöstä vaan perävajoaisi aina alas pysähdyksissä ollessaan. Voisiko ylipaineventtitiili oireilla ed. mainitulla tavalla?

    Onko muut havainnut vastaavaa? :think
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by alttu View Post
    Ilmeisesti edelleen F-sarajalaisissakin tuo tasonsäätöautomatiikka on vikaherkkä kohta. Mutta mikä siellä alkaa oireilemaan?

    Parin päivän ajan seuraillut kun perä saattaa yhtäkkiä alkaa itsestään laskeutumaan ja muutenkin parkissa ollessaan käyttäytyy omituisesti.

    Esim. ajoin illalla autolla pihaan -> aamulla perä oli tippunut, käytin autoa käynnissä -> perä nousi ja kesti paikallaan ollessa vuorokauden täysin samassa korkeudessa. Seuraavana päivänä kauppareissu ja kotipihaan parkkeerattua n. 10h aikana perä taas pikkuhiljaa vajonnut.

    Reikä ilmapussissa ei selitä tommoista käytöstä vaan perävajoaisi aina alas pysähdyksissä ollessaan. Voisiko ylipaineventtitiili oireilla ed. mainitulla tavalla?

    Onko muut havainnut vastaavaa? :think
    Itellä tekee joskus samaa, eli kun on parkissa saattaa muutamassa tunnissa laskea n. 10-15mm takapää. Nyt ei ole taas vähäänaikaan sitä tehnyt. Mulla kuitenkin kuskin ja vänkärin puoli koko ajan eri tasossa, joka oli böntin kanssa puhetta kalibroida ja samalla tiputtaa koko perää n. 10mm.
    Onko sulla talvipakkasilla, yli 10 astetta, lyönyt kovaa pohjaan takapään iskarit? Mulla oli talvella sellainenkin ominaisuus eli koloihin kun ajoi niin jymähti välissä takapää oikein kunnolla, mutta kun pakkaset laski niin ei mitään poikkeavia ääniä.
    530e G30 M-Sport -21
    ***********************
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      #3
      On noita takapusseja jouduttu noihin alkupään autoihin vaihtamaan,
      uudet on eri varaosanumerolla...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • alttu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 519
        • Nummela

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        On noita takapusseja jouduttu noihin alkupään autoihin vaihtamaan,
        uudet on eri varaosanumerolla...
        Missä kohtaa on vaihtunut uudempaan?

        Löytyykö se vika aina pusseista? Jotenkin tuntuu että satunnaisen oireilun takana olisi joku venttiili tms.

        Paljonkohan uudet säkit kustantaa? Edit: tai ennemminkin, minkämöinen homma noiden vaihtaminen on, ootteko vaihtanut itse?
        Last edited by alttu; 18-05-2015, 06:45.
        F15 30d ///M-SPORT
        Ex.
        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 463
          • Pohjois-Savo

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          On noita takapusseja jouduttu noihin alkupään autoihin vaihtamaan,
          uudet on eri varaosanumerolla...
          Tuleekos tehdas vastaan kuluissa? "Toinen ilmapussi ei laskostu kunnolla"..
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7520
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by bittivirhe View Post
            Tuleekos tehdas vastaan kuluissa? "Toinen ilmapussi ei laskostu kunnolla"..
            Kuulemma alle 100 tkm ajetuissa tulee, enemmän ajetuissa ei...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • mobility
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 84
              • Oulu

              #7
              Itsellä mielestäni päästää ilmoja pois aina auton sammutuksen jälkeen. Viimeistään ovien lukituksen yhteydessä kuuluu selkeä suhina pari sekuntia ja perä laskee. Ja tuo on ihan säännöllinen juttu joka kerta. Eikä mitään ongelmaa sitten täytössäkään ole/pidossa, joten olen ajatellut featureksi.

              Comment

              • kaitsu10
                Newbiemmer
                • Jan 2015
                • 2
                • satakunta

                #8
                Originally posted by alttu View Post
                Ilmeisesti edelleen F-sarajalaisissakin tuo tasonsäätöautomatiikka on vikaherkkä kohta. Mutta mikä siellä alkaa oireilemaan?

                Parin päivän ajan seuraillut kun perä saattaa yhtäkkiä alkaa itsestään laskeutumaan ja muutenkin parkissa ollessaan käyttäytyy omituisesti.

                Esim. ajoin illalla autolla pihaan -> aamulla perä oli tippunut, käytin autoa käynnissä -> perä nousi ja kesti paikallaan ollessa vuorokauden täysin samassa korkeudessa. Seuraavana päivänä kauppareissu ja kotipihaan parkkeerattua n. 10h aikana perä taas pikkuhiljaa vajonnut.

                Reikä ilmapussissa ei selitä tommoista käytöstä vaan perävajoaisi aina alas pysähdyksissä ollessaan. Voisiko ylipaineventtitiili oireilla ed. mainitulla tavalla?

                Onko muut havainnut vastaavaa? :think
                Samaa vikaa täälläki..merkkihuollossa sanoivat että ei ole mitään toistaiseksi tehtävissä,ovat jokusia uudelleen ohjelmoineetkin?..tuloksetta.mutta itse myös kääntyisin ton venttiili vian suuntaan,koska laskee satunnaisesti,talvella ehkä useimmin..
                Last edited by kaitsu10; 28-05-2015, 18:44.

                Comment

                • racediesel
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 248
                  • porvoo

                  #9
                  no niin....
                  vasen takakulma maassa,ja mieli...
                  nostaa perän about kohdilleen ja alkaa pihinä ja sitten ilmat ulos.
                  varmaan kun laskostus alkaa aukeamaan niin siinä oleva reikä myös tulee esiin.
                  alhaalla perä on mutta ei ota mikään mihinkään kiinni,ei huono.

                  kävin marmorilla kyselemässä itsetutkiskelun päätteeksi.
                  405e säkki,huhhuh ja työ päälle jota ei osannut sanoa.

                  annoin itseni ymmärtää vaihdon vievän n.30-40min koska pyörä pitää irroittaa.
                  netin syövereistä löysin säkkejä (uusi vahvistettu malli ja ei väliä mitä sähkösiä härpäkkeitä alustassa on).

                  hinnat 205e-235e halvimmillaan.

                  tilasin säkin bemariosasta kun toimitus nopea,odotellaan.

                  pasi
                  Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                  Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                  Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                  Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                  Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                  BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                  BMW 330D-05 vakio 2005
                  BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                  BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                  BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7520
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    560-580€ väliin nuo minulle on maksaneet marmorilla / puoli.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • racediesel
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 248
                      • porvoo

                      #11
                      moi
                      säkki saatu ja pikahuollosta kysytty milloin aikaa vaihtaa-->17.7 hä? mikäs pikahuolto toi on?.
                      vein paikalliseen korjaamoon jossa teettänyt muitakin töitä ja säkki vaihdettu,60e.
                      kokonaishinta oli siis 305e töineen.
                      pasi
                      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                      BMW 330D-05 vakio 2005
                      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17509
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        560-580€ väliin nuo minulle on maksaneet marmorilla / puoli.
                        Oliko tämä töineen?
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • racediesel
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 248
                          • porvoo

                          #13
                          moi
                          kyllä
                          Pasi
                          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                          BMW 330D-05 vakio 2005
                          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7520
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by racediesel View Post
                            no niin....
                            vasen takakulma maassa,ja mieli...
                            nostaa perän about kohdilleen ja alkaa pihinä ja sitten ilmat ulos.
                            varmaan kun laskostus alkaa aukeamaan niin siinä oleva reikä myös tulee esiin.
                            alhaalla perä on mutta ei ota mikään mihinkään kiinni,ei huono.

                            kävin marmorilla kyselemässä itsetutkiskelun päätteeksi.
                            405e säkki,huhhuh ja työ päälle jota ei osannut sanoa.

                            annoin itseni ymmärtää vaihdon vievän n.30-40min koska pyörä pitää irroittaa.
                            netin syövereistä löysin säkkejä (uusi vahvistettu malli ja ei väliä mitä sähkösiä härpäkkeitä alustassa on).

                            hinnat 205e-235e halvimmillaan.

                            tilasin säkin bemariosasta kun toimitus nopea,odotellaan.

                            pasi

                            Kävikö tuo myös nelikkoon? Löysin kyllä takavetoon tarvikepusseja halvemmalla kuin marmorilta...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Kävikö tuo myös nelikkoon? Löysin kyllä takavetoon tarvikepusseja halvemmalla kuin marmorilta...
                              Racedieselin 535d on nelikko.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎