Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perän automaattinen tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suosukeltaja
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 111
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Tikii View Post
    Millaiset pussukat sinne kannattaa laittaa?

    Olisi Arnotin pussit mitä huollossakin minulle tarjottiin:


    Sitten olisi tällaiset halvemmat mut käyvätkö nämä?
    https://www.ebay.co.uk/itm/Pair-OE-Q...AAAOSwZRlbn0U4
    Mulla takana ~50tkm tollasilla halvoilla pusseilla.
    Ei ole ollut asentaessa, eikä muutenkaan mitään ongelmaa.
    Tilaisin uudelleen jos tulis tarvetta, työ helppo ja hinta kohtuullinen.

    Comment

    • juhape
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 321
      • Pieksämäki

      #32
      Asennus on tosiaan melkoisen helppo homma varsinkin jos löytyy nosturi jolla koko auton saa ylös.
      Takaa purkaa ensin sen verran muoveja pois että saa kompuran ja venttiilihässäkän esiin. Löytyy siis alta takaa keskeltä.

      Venttiilistöstä sen puolen putki irti joka vuotaa. On eri väriset. Paineet pois.
      Pyörä irti. Sitten kampeaa sen palkeen alapäästä irti. Yläpää irtoaa kun pyöräyttää vähän. Sitten pääsee ruuvaamaan putken irti.
      Sitten vaan ujuttaa vanhan palkeen pois ja uutta tilalle.

      Uuden mukana tuli mutteri ja halkaistu helmi. Katkaisin sentin vanhasta putkesta mattopuukolla ja asensin uuden mutterin ja helmen. Olisi varmaan pitänyt vanhoillakin.

      Tuo halkaistu helmi toimii ainostaan putken lukituksena. Mutterissa on tiivisteet sisällä ja kauluksessa.

      No uusi palje paikoilleen ja velttiilin päästä vähän paineilmaa niin venyy sen verran että saa alapään paikoilleen.

      Sitten vaam putki kiinni venttilistöön, muovit paikoilleen ja pyörä kiinni.
      Nosturilla (taiu tunkilla) laskee auton alas ja käyntiin.

      Nyt pitäisi kompuran nostaa auto oikeaan korkeuteen
      -BMW 530d Touring -14 LCI
      -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
      -Zetor 6245-89
      -David Brown 996 -76
      -MF 35 -58
      -Tunturi Super Sport -85
      -Tunturi Super Sport -77

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #33
        Originally posted by juhape View Post
        Asennus on tosiaan melkoisen helppo homma varsinkin jos löytyy nosturi jolla koko auton saa ylös.
        Takaa purkaa ensin sen verran muoveja pois että saa kompuran ja venttiilihässäkän esiin. Löytyy siis alta takaa keskeltä.

        Venttiilistöstä sen puolen putki irti joka vuotaa. On eri väriset. Paineet pois.
        Puukolla reikä pussiin niin jää turha vaihe pois.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • juhape
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 321
          • Pieksämäki

          #34
          Originally posted by fraatti View Post
          Puukolla reikä pussiin niin jää turha vaihe pois.
          No tuokin kävi mielessä mutta halusin varmistaa että vika on pussissa.
          Irrallaan suihkin siihen vuodonilmaisinsprayta ja sitten paineilmaa pussin sisään. Kuplaahan se alkoi tekemään siittä pussin taitoskohdasta. Olishan tuon voinu tehdä autossa ollessakin mutta kun uudet pussit oli jo paikalla.
          Last edited by juhape; 10-09-2019, 19:59.
          -BMW 530d Touring -14 LCI
          -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
          -Zetor 6245-89
          -David Brown 996 -76
          -MF 35 -58
          -Tunturi Super Sport -85
          -Tunturi Super Sport -77

          Comment

          • Tikii
            Newbiemmer
            • May 2019
            • 17
            • Vantaa

            #35
            Kiitos vinkeistä! Aika simppeliltä hommaltahan tuo vaikuttaa

            Comment

            • Torppa
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 291
              • Vihti

              #36
              Onko näiden kompuroihin fiksusti ryynejä vaihdettavissa? Pohjoisen reissu tiedossa helmikuussa ja edellisvuosina on saattanut muutaman herjan kovilla pakkasilla heittää ja kompura silloin kurnuttaa kovaäänisesti.

              Vinkit ja ohjeet tervetulleita


              Edit. Ja hetihän aiheesta löytyi keskustelua
              Last edited by Torppa; 12-12-2019, 20:01.
              ------------------------------------------------
              Entiset:
              E61 535D M-sport 11/-05
              E61 535D M-sport 12/-04
              E46 330D Touring 11/-03
              E36 325i Coupe 8/-92
              E30 318i Coupe -89

              Comment

              • Hexa1983
                Newbiemmer
                • Aug 2016
                • 8
                • Espoo

                #37
                Tämä on varmasti mainittu foorumilla, mutta lisätään myös tähän ketjuun.

                F11 pudotti perän kerrasta tonttiin, kun kaupasta ajoin pois. Tätä aikani selvitellessäni havaitsin, että olin onnistunut saamaan vettä vararengastilaan kun pesetin auton.

                Vettä oli noin kahvikupillinen, mutta se riitti hukuttamaan vihreän kompuran ohjausreleen, joka on vararengastilassa akun vieressä.


                Tokikin ennen kuin tuon tajusin, purin kompuran moottorin ja löysin sen sisältä noin pikkurillinkynnen kokoisen magneetti sirkaman. Tuo sirkama ei ollut moottorin magneeteista, sillä ne oli symmetriset ja ehjän näköiset. Tulipahan poistettua yllättävä muuttuja sieltä

                Comment

                • myllari
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 100
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Onkos kenelläkään muulla ollut sellasta ongelmaa perässä, että Kompurasta palaa sulake ajossa, mutta kun vaihtaa sulakkeen niin saattaa toimia pitkäänki. Välillä myöskin perä tippuu alas molemmilta puolilta vuoron perään ja nostaa välillä ylös vain toisen puolen. Autoon on ilmapussit vaihdettu molemmille puolille. Onko kompuran vaihto järkevin vai kannattaako koittaa jotain muuta ensin?
                  F11 520d

                  E12 525

                  Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎