Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ärsyttävä korkeataajuuksinen vinkuna

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

F11 ärsyttävä korkeataajuuksinen vinkuna

En ole saanut paikallistettua mistä tulee, mutta kuuluu kun pää on tietyssä asennossa. Kuulostaa tinnitykseltä tai wanhan putkitelkkarin vinkumiselta, kuin kelavinkuna. Ottaa pitkillä matkoilla päähän huolella jahka ääni alkaa tulla musan läpi.

Taajuus varmaan jo 20kHz luokkaa. Keskikonsolin/näytön maisemista tulee mutta en saa paikallistettua.

Vika vai ominaisuus..? Jos korjattavissa muuten kuin kuulon alenemaa odottelemalla niin vinkit otetaan vastaan.
    Ja on bt/hud/profnavi/prohifi+muut.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

No ettei vaan tulis niistä keskisuulakkeista, mulla ja monella muullakin tuntuu olevan sitä vikaa, että ne vinkuu. Kokeileppa laittaa ne kiinni asentoon niin lakkaako vinkuminen?
    530e G30 M-Sport -21
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport

Comment

• Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

Vinkuminen ehkä hieman vaimenee kun suulakkeita kääntää tms. Lakkaa kun sammuttaa auton, poppikoneiden silti vielä laulellessa..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

Comment

• MarkM
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 109
        • Kirkkonummi

Lainataan nyt samaa topikkia vaikka eri korimallin autot kyseessä.

Liekkö sitä vaan niin herkkä korvainen (tai luulotautinen), mutta itse kuulen myös sellaista hiljaista korkeataajuuksista vinkumista nykyisestä E70 40d:stä jostain keskikonsolin/navin suunnalta (puolisoni tätä ei kuulemma kuule tai ei ainakaan myönnä, kun pitää minua muutenkin lähes neuroottisena kaikkien autosta kuuluvien nitinöiden ja natinoiden suhteen). Vinkuminen ei lopu vaikka tuuletuksen sammuttaa ja radion pistää kiinni. Tyhjäkäynnillä vinkumista ei tosin kuulu. Ääni on todella hiljainen ja sen juuri ja juuri kuulee. Voisiko olla vain turbojen vinkumista? Ääni ei kuitenkaan lisäänny kaasua painetteassa vaan pysyy suht tasaisena. Samanlainen vinkuminen kuului myös tuosta edellisestä e61 535d:stä.

Edit: niin ja kilometrejä nykyisessä 110tkm ja edellisessä vähän vajaa 160tkm, kun se meni vaihtoon.
        Last edited by MarkM; 25-05-2015, 21:37.
        Tesla MY LR -22
        i3 94Ah -18
        ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
        ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
        ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
        ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
        ex: e87 116i -05

Comment

• MKV
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 116
          • Kainuu

Originally posted by Ceeray View Post
          Vinkuminen ehkä hieman vaimenee kun suulakkeita kääntää tms. Lakkaa kun sammuttaa auton, poppikoneiden silti vielä laulellessa..
          Eikös tähän keskisuulakkeiden vinkumiseen ollut jo olemassa korjaus. PUMA nro: 36932119 (keskisuuttimien vihellys). Olen tuon oman kulkineen käyttänyt joskus pari vuotta sitten marmorilla ja tuollaisella numerolla ne jonkun päivityksen sinne ajoi. Mielestäni ei vihellä enää... ainakaan samalla tavalla.

PS. Löysin myös tuohon PUMA nroon todennäköisesti liittyvän toisen numeron (Paketti B1100006). Tai ainakin samassa yhteydessä olen sen muistiin kirjoittanut. Voi liittyä muuhunkin...
          Last edited by MKV; 25-05-2015, 21:49.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎