Originally posted by bemu2000
View Post
Uudet(?) F10 vanteet romuna
Collapse
X
-
Kaiken kaikkiaan tää foorumi on asiallinen paikka, kiitos kommenteistanne!Originally posted by inconel View PostUrat näyttää lähes aina syvemmiltä mitä todellisuudessa ovat. 2mm on jo melkoinen monttu. Jos haluat tarkastella oikeasti kuinka syvä ura on niin yksi intiaanikikka on painaa muovailuvahaa uraan ja vahamöykystä sitten mitata tönärillä syvyys.
Comment
-
Joku tuolla jo aikasemmin mainitsikin pesusta. Kuvien perusteellahan vanteet on aivan pinttyneessä paskassa, kuten jarrupölyssä yms. joka ei todellakaan vähän painepesurilla sinnepäin ruiskimalla lähde mihinkään. Kunnon pesu raudan- ja pienpoistoaineilla ja uudet kuvat, niin vois jopa saada jotain selvääkin noista jäljistä.E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
tehty jo pesu, voin napata kuvan ja laittaa jakoonOriginally posted by NAL-E View PostJoku tuolla jo aikasemmin mainitsikin pesusta. Kuvien perusteellahan vanteet on aivan pinttyneessä paskassa, kuten jarrupölyssä yms. joka ei todellakaan vähän painepesurilla sinnepäin ruiskimalla lähde mihinkään. Kunnon pesu raudan- ja pienpoistoaineilla ja uudet kuvat, niin vois jopa saada jotain selvääkin noista jäljistä.Last edited by jukpitka; 24-06-2015, 11:18.
Comment
-
Aika surkeassa kunnossa ovat (muutenkin kuin naarmun puolesta) yhden talven jälkeen. Taitaa olla hiekoitushiekkaa aika paljon ajamillasi teillä? Tai sitten noissakin on jotain viherpiiperrysmaalia joka ei kestä yhtään kiveniskua.Originally posted by jukpitka View Posttehty jo pesu, voin napata kuvan ja laittaa jakoon
Kannattaisi varmaan paikkamaalata/lakata nuo vauriot. Tai niin ainakin itse tekisin, tosin minähän en kovin usein (ikinä) vaihda autoa.
Comment
-
Mulla just samanlaiset vanteet ja samalla tavalla urautuneet. Mietin, että jos nappais renkaat pois, puhaltais ja pulverois uudelleen. Tai sitten 18" talvikiekot.Originally posted by jukpitka View PostJa siis tämä vanne 17'
P.S. mersukauppaan mina en lähe
Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Varmasti hyviä vaihtoehtoja kumpikin. Itse odotan kuitenkin BMW -osapuolelta toimenpiteitä asiassa niin, että 2000EUR sijoitukseni ei nyt heti vaadi lisäeuroja tiskiin. Vanteet meni tohon kuntoon 4kk:ssa.Originally posted by poke View PostMulla just samanlaiset vanteet ja samalla tavalla urautuneet. Mietin, että jos nappais renkaat pois, puhaltais ja pulverois uudelleen. Tai sitten 18" talvikiekot.
P.S. mersukauppaan mina en lähe
Comment
-
Se, minkä huomasi oli että varsinkin etupyörät kärsivät värihaittoja ulkoapäinkin, ilmeisesti siksi, kun vannepölyä irtosi noinkin runsaasti sisäpuolelta. No sen pesasin pois. Tai sitten se oli jarrulevypölyä.Originally posted by rakkuj View PostEtkö huomannut mitään, kun kivet siellä piteli ääntä?
Mulla puörii edelleen sekin ajatus mielessä, että oliko nää pyörät kunnossa edes ostohetkellä. Ei tullut tarkistettua allaolevia talvipyöriä vanteen sisäpuolelta marraskuussa -14Last edited by jukpitka; 24-06-2015, 13:37.
Comment
-
Eipä sitä alkutilannetta sitten selvitä erkkikään, joten on itsensä kiusaamista miettiä moista. Jospa muistais seuraavia vanteita hankkiessa.Originally posted by jukpitka View PostMulla puörii edelleen sekin ajatus mielessä, että oliko nää pyörät kunnossa edes ostohetkellä. Ei tullut tarkistettua allaolevia talvipyöriä vanteen sisäpuolelta marraskuussa -14
Pääsyy ilmiöön on eittämättä tehtaan liian naftiksi laskema toleranssi jarrusatulan ja vanteen välille, joka toteutuu varmaan ihanneoloissa. Riippuu ihan väliin joutuvan lian tyypistä millaiset jäljet ajossa tulee.
Eli siis teoriassa toimiva paketti => valmistaja varmaan vetoaa epäsuotuisiin tms olosuhteisiin korvausta haettaessa. Paikallinen myyjä voi ehkä hyvää hyvyyttään kompensoida jotain hyvät asiakassuhteet säilyttääkseen. Oikeuteen en lähtis, ei ole takeita jutun voittamisesta.
O.T
Aivan samanlaisia naarmuja muuten on esiintynyt vaikkapa E39:n originaali "pelti" vanteiden sisäpinnoissa.
P.S.
Onko autoon vaihdettu esim jarrupalat joskus? Jospa satulat eivät ole tulleet millin tarkkuudella alkuperäiseen asentoon...Last edited by Havis; 24-06-2015, 14:17."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Auto oli uusi ja ajamaton marraskuussa -14. Myös nää vanteet piti olla uudet 2000EUR hintaan sisältäen kumit. Ostopaikkana BMW -diileri Länsi-Suomessa, joka ei ole halukas korvaamaan yhtään mitään. En välttämättä hakeudu asioimaan uudelleen sinne, vaikka edustavat myös muita sinällään kiinnostavia merkkejäOriginally posted by Havis View PostEipä sitä alkutilannetta sitten selvitä erkkikään, joten on itsensä kiusaamista miettiä moista. Jospa muistais seuraavia vanteita hankkiessa.
Pääsyy ilmiöön on eittämättä tehtaan liian naftiksi laskema toleranssi jarrusatulan ja vanteen välille, joka toteutuu varmaan ihanneoloissa. Riippuu ihan väliin joutuvan lian tyypistä millaiset jäljet ajossa tulee.
Eli siis teoriassa toimiva paketti => valmistaja varmaan vetoaa epäsuotuisiin tms olosuhteisiin korvausta haettaessa. Paikallinen myyjä voi ehkä hyvää hyvyyttään kompensoida jotain hyvät asiakassuhteet säilyttääkseen. Oikeuteen en lähtis, ei ole takeita jutun voittamisesta.
O.T
Aivan samanlaisia naarmuja muuten on esiintynyt vaikkapa E39:n originaali "pelti" vanteiden sisäpinnoissa.
P.S.
Onko autoon vaihdettu esim jarrupalat joskus? Jospa satulat eivät ole tulleet millin tarkkuudella alkuperäiseen asentoon...Last edited by jukpitka; 24-06-2015, 14:26.
Comment
-

Comment