Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 Epämääräinen ohjaus, korjaus löytynyt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nippanappa
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 13
    • Rajan tällä puolen

    F10 Epämääräinen ohjaus, korjaus löytynyt!

    Ihmettelin pitkän aikaa ohjauksen epämääräisyyttä ja etenkin matalissa nopeuksissa (<60kmh) esiintyvää nykivää ohjausta tai nk. "mutteriohjausta". Tämän huomasi varsinkin mutkatiellä ajaessa.
    Autoon päivitettiin merkkihuollossa ohjelmisto ja ei auttanut mitään.
    Nyt päivittelin autoon uuden m-sport ratin jo vähän kulahtaneen tavallisen ratin tilalle. Ja kuin taikaiskusta kaikki ohjaukseen liittyvät ongelmat hävisivät.
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Taikaiskulta kyllä todellakin kuulostaa, ellei sitten vanhan ratin booreissa ollut jotain häikkää.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      +että ratin boorit ei mitenkään vaikuta ohjaukseen jos mutteri on piukassa
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        No sekin vielä, ajatushärö.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 272
          • Lähellä Tre

          #5
          Originally posted by Nippanappa View Post
          Ihmettelin pitkän aikaa ohjauksen epämääräisyyttä ja etenkin matalissa nopeuksissa (<60kmh) esiintyvää nykivää ohjausta tai nk. "mutteriohjausta". Tämän huomasi varsinkin mutkatiellä ajaessa.
          Autoon päivitettiin merkkihuollossa ohjelmisto ja ei auttanut mitään.
          Nyt päivittelin autoon uuden m-sport ratin jo vähän kulahtaneen tavallisen ratin tilalle. Ja kuin taikaiskusta kaikki ohjaukseen liittyvät ongelmat hävisivät.
          Täällä on tuo sama vika ohjauksessa. Lisäksi ohjausta joutuu tietyissä mutkissa kääntämään takaisin suoraan ja ohjaus ikään kuin lyö vastaan eli nykii. Ohjelmisto on päivitetty 2 kertaa ja viimeks vaihdettiin koko ohjausvaihde takuuseen, mutta turhaan. Sama ongelma vaivaa edelleen

          Mitä pitää tehdä että ohjauksen saa kuntoon, vaiva on todella ärsyttävä :think

          Lisäksi renkaat kuluneet edestä ulkoreunasta hampaalle siis uudet renkaat mitkä vaihdoin RF bridgen tilalle. Kulmat säädettiin jo toistamiseen autokeskuksessa...
          Last edited by Peksu; 26-09-2015, 22:23.
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          • Kari hoo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 85
            • Kymenlaakso

            #6
            Originally posted by Peksu View Post
            Täällä on tuo sama vika ohjauksessa. Lisäksi ohjausta joutuu tietyissä mutkissa kääntämään takaisin suoraan ja ohjaus ikään kuin lyö vastaan eli nykii. Ohjelmisto on päivitetty 2 kertaa ja viimeks vaihdettiin koko ohjausvaihde takuuseen, mutta turhaan. Sama ongelma vaivaa edelleen

            Mitä pitää tehdä että ohjauksen saa kuntoon, vaiva on todella ärsyttävä :think

            Lisäksi renkaat kuluneet edestä ulkoreunasta hampaalle siis uudet renkaat mitkä vaihdoin RF bridgen tilalle. Kulmat säädettiin jo toistamiseen autokeskuksessa...

            Moro -

            mitenkäs tuo menee ?? - jos ohjelmistoa joutuu ohjauksen vuoksi päivittämään niin meneekö siinä mahdollisesti piristetty mottorinohjauskin takaisin vanhaan kuosiin vai onko siihen "oma softa"? ... taitaa jotain omituisuutta olla itsellänikin kun tuntuu että alkaa vetelemään urissa liiankin helposti,leveyttä ei renkailla ole 245 enempää

            kari

            Comment

            • Stombe
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 170
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by Kari hoo View Post
              ... taitaa jotain omituisuutta olla itsellänikin kun tuntuu että alkaa vetelemään urissa liiankin helposti,leveyttä ei renkailla ole 245 enempää

              kari

              Jos alkaa vetelemään urista tai joutuu "ohjaamaan" kokoajan niin tarkistuta suuntaus, ja samalla etupään nivelet. Itsellä meni vaihtoon etummaiset tukivarret edestä + suuntaus - vetely loppu.
              F11 535d M-sport VOLL
              MB A180 -16
              Cagiva Xtra Raptor 1000
              Kupla Cab ATM -69
              *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

              Comment

              • Kari hoo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 85
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by Stombe View Post
                Jos alkaa vetelemään urista tai joutuu "ohjaamaan" kokoajan niin tarkistuta suuntaus, ja samalla etupään nivelet. Itsellä meni vaihtoon etummaiset tukivarret edestä + suuntaus - vetely loppu.
                millä kilometreillä nuo nivelet alkavat löystymään? tällä yksilöllä ei ole 120tkm enempää mittarissa?

                Comment

                • Stombe
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Kari hoo View Post
                  millä kilometreillä nuo nivelet alkavat löystymään? tällä yksilöllä ei ole 120tkm enempää mittarissa?
                  Ovat foorumeillakin kertoneet että jopa alle 100tkm ajetuista olisi jo mennyt vaihtoon, mulla oli vaihto 143tkm kohdalla.
                  F11 535d M-sport VOLL
                  MB A180 -16
                  Cagiva Xtra Raptor 1000
                  Kupla Cab ATM -69
                  *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #10
                    Itsellä meni vaihtoon 170tkm paikkeilla,mutta taitavat olla kulutuskamaa,eli uusiksi 80-100tkm välein
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Nelikoissa etutukivarret kestää jostain syystä kauemmin,
                      ei ole vielä tarvinnut yhteenkään vaihtaa,
                      takavedoissa nuo antautuu järkiään ennen 200 tkm..
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Peksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 272
                        • Lähellä Tre

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Nelikoissa etutukivarret kestää jostain syystä kauemmin,
                        ei ole vielä tarvinnut yhteenkään vaihtaa,
                        takavedoissa nuo antautuu järkiään ennen 200 tkm..
                        Täällä 60tkm mittarissa ja etupää rupes nariseen käännöissä ja montuissa. Vika paikallistettiin alapalloniveleen eli vaihtoon menee

                        Tämmöstäkö laatua nää on, ajo pääsääntöisesti matka-ajoa.
                        Onkos nää tukivarret/alapallot mennyt mihin asti takuun piikkiin?
                        G08 LCI iX3 M Sport

                        Comment

                        • Peksu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 272
                          • Lähellä Tre

                          #13
                          Originally posted by Peksu View Post
                          Täällä 60tkm mittarissa ja etupää rupes nariseen käännöissä ja montuissa. Vika paikallistettiin alapalloniveleen eli vaihtoon menee

                          Tämmöstäkö laatua nää on, ajo pääsääntöisesti matka-ajoa.
                          Onkos nää tukivarret/alapallot mennyt mihin asti takuun piikkiin?
                          Vastaan itselleni. Takuu 2v ilman km rajaa
                          G08 LCI iX3 M Sport

                          Comment

                          • samuelh
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2003
                            • 32
                            • Porvoo

                            #14
                            Ohjaus nykii / takertaa vasemmalle käännettäessä

                            Moi,
                            Ongelmana otsikon mukainen vika. Auto F11 530d 2012 ajettu 180tkm.
                            Vika tulee esille n60kmh ajettaessa syheröistä tietä. Tuntuu vasemmalle kääntyvissä mutkissa. Tahmoo käännettäessä eikä ajo ole sujuvaa.

                            Mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Onko ohjelman päivityksestä ollut mitään hyötyä vai jääkö yleensä mekaanisiin osiin?
                            Kiitos jo vastauksista!
                            T Samu

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2324
                              • Uusimaa

                              #15
                              Onkohan tähän ongelmaan kukaan saanut koskaan todellista ratkaisua vai onko julistettava tyyppiviaksi (tämäkin)? Mulla myös huomaa varsinkin rauhallisessa mutkatieajossa, ja varsinkin vasemmalle kääntyvistä mutkista takaisin palautettaessa että palautus ei ole sellainen tasainen smooth, kuten hydraulisesti tehostetussa ohjauksessa. Tehostusvoima ikäänkuin aaltoilee ja aiheuttaa lievää mutteriohjauksen fiilistä. Joskus ilmenee pahemmin ja joskus tuskin lainkaan. Mutta on tämän hintaluokan autossa jokatapauksessa anteeksiantamaton virhe. Ei pitäisi sähköistä tehostinta olla olemassakaan, jos sellaista ei osata tehdä kuin kertakäyttölaadulla.

                              Tämä EPS ilmeisesti pitää sisällään jonkinlaisen ohjauksen vääntövoiman tunnistuksen, koska tällainen parametri löytyy myös ISTA:sta. Voikohan tämä vika liittyä jotenkin tuon tunnistuksen/anturin vikaantumisesta? Ikäänkuin tehostajan moottorin ohjaus saisi hetkellisesti vääränlaista informaatiota. Edellisessä F30:ssa vika oli niin paha, että joutuivat vaihtamaan koko ohjausvaihteen. Koko tehostus halvaantui toisinaan puoleksi sekunniksi, joka aiheutti hetkellisesti tahattoman suurta voimankäyttöä ja ohjauksen liikkeitä.

                              Saa nähdä miten vaikuttaa kun asennan autoon uudet renkaat, jouset, laakerit ja nivelet lähipäivinä.
                              BMW G30 530e X-Drive

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎