Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 DA 2011 ostamassa, kokemuksia? Tyyppivikoja? Apuja :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemuksi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2015
    • 39
    • Pohjanmaa, Finland

    520 DA 2011 ostamassa, kokemuksia? Tyyppivikoja? Apuja :)

    Toinen foorumi tuntui kuolleelle, joten koitetaanpas tänne .

    520 DA 2011 2-litraisena (135KW) mietinnässä. Olen koeajanut yhtä tällaista 100 000km ajettua bemua nyt jo pari kertaa ja autossa kaikki tuntui hyvälle kokemukselle. Toki takavedoista ei ole paljoa kokemusta mutta ei se ainakaan näille keleillä haitannut.

    Nyt kuitenkin hyvää kokemusta harmaantaa se että lähdin netistä katselemaan tyyppivikoja kyseisessä autossa ja joka paikassa toitotetaan jakopään ongelmia. Oikeastaan muuta shitlistaa en löytänytkään, mutta satoja postauksia tuosta aiheesta. Kukaan ei osaa sanoa on se mihin vuosimalliin saakka varmasti riski, miten riskin voi kiertää. Kukaan ei tiedä suoraan autoliikkeen vastuuta tällaisissa(tapauskohtaista), kukaan ei tiedä tuleeko maahantuoja vastaan jos näin käy(ilm. tapauskohtaista)

    Tässä on ongelmana se että tietentahtoen en halua ongelmia itselleni, vaikka ne joku hoitaisi niin joudun silti stressaamaan aiheesta. Itsesuojeluvaisto on tärkeää autonvaihdossa.

    Tiedän että aiheesta on jo satoja threadejä ympäri nettiä, niin suomessa kuin ulkomailla, mutta ytimekkäät faktat voisi nyt laittaa pöytään.

    Eli voisiko joku asiallisesti ja ihan oikeilla faktoilla kommentoida mitä mieltä on näistä autoista ja myös auton tyyppivioista. En toki tee päätöstä foorumin perusteella mutta se auttaisi hieman eteenpäin mietinnöissä.

    Kiinnostaa myös tietää hyvät kokemukset - itselläni ainakin ajettavuus, tekniikka, tilavuus tuntui tosi hyvältä. Laadukas auto.
    Last edited by bemuksi; 29-09-2015, 19:15.
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    #2
    osta vain se 3 litran diesel, ne 2 litraisien jakoketjut on oikeasti huonoja, ihan vm. 13 menee ammattikäytössä noita vaikka bmw väittää että 3/2011 jälkeen ei vikaa ole! muista että vm. 12 ja uudempi 525 on jo 2litran koneella, kun taas 2010-2011 on 3 litran koneella, tehot ovat melkein samat ja jotkut liikkeet ilmoittaa virheellisesti kuutiotilavuuden tai tehot.

    varmasti on vähävikaisempi 3litraisena, eikä nyt kulutuksessa juuri eroa ole.
    taas voimaa on aivan erilailla ja moottori kuullostaa työkoneelta eikä Singeriltä.

    mikäli kuitenkin ostat vastoin kehotuksia tuon 2 litraisen niin jakoremontin suhteen joillekkin bmw tullut GW:llä vastaan osissa, toiset joutuneet maksamaan kaikki itse, toiset saanut kaikki ilmaiseksi

    kun omaa äffää hankin niin soittelin muutaman 2litraisen läpi ja kyselin miten takuuhommat yms. jos ketju rallattaa! kaikki jobbariliikkeet pesi kädet korjaamisesta vedotin valmistusvikaan ja bmw taas ei pääsääntöisesti korvannut enää mitään jostain 3 omistajan rottelosta!

    bmw:ltä saat rek nron tai VIN numeron perusteella kysyttyä onko kampanjoita jakopään osalta voimassa, jos niin silloin saat uuden ketjun hilppeineen vaihdettuna ilmaiseksi! yhdessäkään minun kysymistä 2 litraisista ei ollut voimassa olevaa kampanjaa vaikka yhteen oli jo rallattava ketjukin vaihdettu bemu oy:llä

    toki minun kysymät yksilöt olivat 150-200tkm ajettuja joten tilanne voi olla eri 100tkm ajetulla mutta jos sellaisen hankkisin tarkastuttaisin kyllä ketjun vaikka omaan piikkiin, koska sitten kun se katkeaa on remontti jo moninkertainen kustannuksiltaan ellei konetta itse osaa/pysyt vaihtamaan.
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • bemuksi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 39
      • Pohjanmaa, Finland

      #3
      Kiitti vastauksestasi. Tuo jakopää on kyllä varmasti romuttanut kyseisten vm. myynnin jos se tosiaan on näin yleinen vika...Olin oikeasti jo ostamassa autoa mutta tuo ongelma käänsi suunnan ja siksi lähdin itsekin siitä kyselemään.

      Koitin katsella noita 525 - aika vähän niitä tosissaan on Suomenmaalla sopivilla kilsoilla.

      Saksantuontina varmaan nousee verot taivaisiin heti kun puhutaan 3 litraisista...

      Miten 2014 vm, onko niissä samaa ongelmaa, ei ainakaan löytynyt keskustelua?

      Yksi 518 -14 olen myös koeajanut joka voisi olla vaihtoehto. Nuhapumppuhan se oli mutta...

      Comment

      • Oreshin Mikko
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 55
        • Moskova

        #4
        Jos päädyt 2 litraseen dieseliin, niin kuuntele todella tarkkaan jakopää. Moottoriin tapahtui päivitys keväällä 2011, mutta meillä on juuri nyt 5/2013 valmistunut yksilö työalla, mistä jyrähti jakopää 75 tuhatta ajettuna.
        Toinen mihin kannataa kiinnittää huomiota on automaattivaihteisto. Jos d-asenossa kuuluu vähänkään jurnutusta vaihdelaatikon suunnalat, niin turbiini tekeepi kuolemaa.
        Joitakin tekovikasia turbiineja on tullut vastaan.
        Last edited by Oreshin Mikko; 29-09-2015, 20:34.
        F85 X5 M
        Ahdettu avolava

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎