Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 518d lämpimyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 272
    • Lähellä Tre

    F11 518d lämpimyys

    Mites muilla webastollisilla lämpiää nää dsl myllyt?
    Itelläni tuntui viime keväänä ilman webastoa läpöisemmältä tämä auto kuin nyt webastolla. Auto lämpiää kyllä nopeemmin max lämpöön ja pysyy ajossa siellä, mutta kun vauhti hiljenee taajama-alueella ja käy joutukäyntiä tippuu lämmöt vähä yli 50 asteeseen. Lisäksi kun autolla ajaa tuntuu kylmä huika käyvän edestä tuulilasin suunnasta ja samoin etusivulasin kohilta. Jaloilla on lämmintä kyllä :think

    Tuulilasille ei puhalla juuri yhtään lämpöä ja samoin sivusuuttimesta tulee vain vähän lämmintä ilmaa sivulasille. Keski suuttimista kyllä tulee hyvin ilmaa ja vaikka ne sulkee ei sivusuuttimista tule yhtään enempää ilmaa. Asetus AUTO ja 21 ja 3 nopeus eikä juuri muutu vaikka laittaa 4 nopeus, huika vaan lisääntyy ja kone kylmenee hitaassa ajossa viä nopeempaa

    Webasto modattu ja siellä kiertää aina kuuma vesi
    Last edited by Peksu; 02-01-2016, 00:16.
    G08 LCI iX3 M Sport
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Kokeile ajaa ilman webastoa, että mihin asti lämpenee. Termostaatti on vaihtokunnossa jos pakkasella Pirkanmaalla ei jaksa pitää lämpöjä ilman lämpöapuja.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 272
      • Lähellä Tre

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Kokeile ajaa ilman webastoa, että mihin asti lämpenee. Termostaatti on vaihtokunnossa jos pakkasella Pirkanmaalla ei jaksa pitää lämpöjä ilman lämpöapuja.
      Webasto koodattu toimimaan automaattisesti aina tarpeen vaatiessa. Ongelma oli webastossa siinä, että jos käytin esilämmittimenä aamulla sitä niin se sammui kun koneen käynnisti.

      Eilen kun ajoin töihin illalla oli webasto käynnissä sen 15min ennen käynnistystä. Auto käyntiin ja ajoa 50km töihin. Kone lämpesi todella hitaasti eikä saavuttanut max lämpöä koko matkalla. Pääasiassa lämmöt oli 75-80 astetta ja hitaasti nousivat. Tuntui kuin webasto ei olisi ollut päällä ollenkaan ajossa :think

      No perillä sitten auto sammuksiin ja jonkin ajan kuluttua (2h) weba päälle kaukkarista ja auto käymään joutokäyntiä. lämmöt oli tunnin päästä noin 70 ja webasto edelleen käynnissä (putkestu tuli savua auton etupäästä). Ajoon lähtiessä lämmöt kyllä nousivat lähes normaaliin.

      Ainut huomio on, että jos webasto on käynnissä takasuuttimista keskellä tulee täysin kylmää ilmaa sisään (tämän olen huomannut ennenkin)

      Kun webasto sammui lämmöt kyllä pysyivät aika hyvin normissa ja ölpät lähellä 100 astetta.

      Ulkona pakkasta -15 - -18 ja ajonopeus semmosen 80-85km/h ja koneen kierrokset 1200-1300r/min.

      Takasin aamuyöstä kotiin tullessa koneen lämmöt oli normaalit mutta autokin kävi koko yön....
      Last edited by Peksu; 03-01-2016, 16:38.
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • Peksu
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 272
        • Lähellä Tre

        #4
        Originally posted by Peksu View Post
        Webasto koodattu toimimaan automaattisesti aina tarpeen vaatiessa. Ongelma oli webastossa siinä, että jos käytin esilämmittimenä aamulla sitä niin se sammui kun koneen käynnisti.

        Eilen kun ajoin töihin illalla oli webasto käynnissä sen 15min ennen käynnistystä. Auto käyntiin ja ajoa 50km töihin. Kone lämpesi todella hitaasti eikä saavuttanut max lämpöä koko matkalla. Pääasiassa lämmöt oli 75-80 astetta ja hitaasti nousivat. Tuntui kuin webasto ei olisi ollut päällä ollenkaan ajossa :think

        No perillä sitten auto sammuksiin ja jonkin ajan kuluttua (2h) weba päälle kaukkarista ja auto käymään joutokäyntiä. lämmöt oli tunnin päästä noin 70 ja webasto edelleen käynnissä (putkestu tuli savua auton etupäästä). Ajoon lähtiessä lämmöt kyllä nousivat lähes normaaliin.

        Ainut huomio on, että jos webasto on käynnissä takasuuttimista keskellä tulee täysin kylmää ilmaa sisään (tämän olen huomannut ennenkin)

        Kun webasto sammui lämmöt kyllä pysyivät aika hyvin normissa ja ölpät lähellä 100 astetta.

        Ulkona pakkasta -15 - -18 ja ajonopeus semmosen 80-85km/h ja koneen kierrokset 1200-1300r/min.

        Takasin aamuyöstä kotiin tullessa koneen lämmöt oli normaalit mutta autokin kävi koko yön....
        Toinen huomio minkä olen tehnyt kun webasto on päällä, niin läpät keulassa ovat auk i:think

        Tänään kone lämpes tonne 70 lyhyellä matkalla taajamassa, mutta webasto oli päällä. Auto kävi joutokäyntiä ja lämmöt tippu 62 eikä enää noussut siitä taajamassa. Pakkasta -18 ja keulassa läpät auki eli visiin webasto vielä osateholla

        Mikä tässä nyt oikeen mättää
        G08 LCI iX3 M Sport

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #5
          Itse pällistelin sigun autosta lämpöjä kanssa eilen ja tänään työmatkalla , pakkasta 17.5 astetta.

          Vajaan 30km matkalla sain öljylämmöt 88 asteeseen ja veden max 85, motarilla. Sit 80 alueella tippu 77 asteeseen veden lämmöt.

          Pitänee teipata mustalla teipillä alaritilä umpeen taas, sieltä tuulee läpi..

          Tai voishan sitä teettää ihan oikean nepparisuojuksenki..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Peksu
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 272
            • Lähellä Tre

            #6
            Originally posted by Ceeray View Post
            Itse pällistelin sigun autosta lämpöjä kanssa eilen ja tänään työmatkalla , pakkasta 17.5 astetta.

            Vajaan 30km matkalla sain öljylämmöt 88 asteeseen ja veden max 85, motarilla. Sit 80 alueella tippu 77 asteeseen veden lämmöt.

            Pitänee teipata mustalla teipillä alaritilä umpeen taas, sieltä tuulee läpi..

            Tai voishan sitä teettää ihan oikean nepparisuojuksenki..
            Kyllä kutoskone kehittää lämpöö kuitenkin erilailla kun tää vajaamukinen. Itelläni oli ennen se E91 330XD A ja siinä oli termareissa vikaa, mutta ne kun vaihto ja kokeilin viime talvena kun pakkasta oli 23 astetta, nii kone lämpes normiin n.25km matkalla 80 tiellä ja pysy siinä vaikka kävi joutokäyntii tunnin ja autossa oli mukavan lämmintä. M-Sport viä eikä mitään läppiä eessä

            Omaani kun nyt pihassa kattelin niin auto sammuksissa ja ovet lukossa ja 30min päästä viä keulassa läpät täysin auki :think

            Nyt reilun 2 tuntii seissyt ja läpät edelleen täysin auki. Tähän asti ku ne on ollu kiinni kesälläkin, outoa
            Last edited by Peksu; 04-01-2016, 19:16.
            G08 LCI iX3 M Sport

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #7
              Originally posted by Peksu View Post
              Kyllä kutoskone kehittää lämpöö kuitenkin erilailla kun tää vajaamukinen. Itelläni oli ennen se E91 330XD A ja siinä oli termareissa vikaa, mutta ne kun vaihto ja kokeilin viime talvena kun pakkasta oli 23 astetta, nii kone lämpes normiin n.25km matkalla 80 tiellä ja pysy siinä vaikka kävi joutokäyntii tunnin ja autossa oli mukavan lämmintä. M-Sport viä eikä mitään läppiä eessä

              Omaani kun nyt pihassa kattelin niin auto sammuksissa ja ovet lukossa ja 30min päästä viä keulassa läpät täysin auki :think

              Nyt reilun 2 tuntii seissyt ja läpät edelleen täysin auki. Tähän asti ku ne on ollu kiinni kesälläkin, outoa
              oisko niihin läppiin jäätynny sohjomälli tai jotain? käytäppäs autoa lämpimässä tallissa, niin jospa ne läpät sitten sulkeutuis. jokatapauksessa läppien kuuluisi olla kiinni lähes aina. joskus kesällä ovat auki kun oikein kenkii tai jos on kaupunkiruuhkassa helteellä.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Peksu
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 272
                • Lähellä Tre

                #8
                Originally posted by poke View Post
                oisko niihin läppiin jäätynny sohjomälli tai jotain? käytäppäs autoa lämpimässä tallissa, niin jospa ne läpät sitten sulkeutuis. jokatapauksessa läppien kuuluisi olla kiinni lähes aina. joskus kesällä ovat auki kun oikein kenkii tai jos on kaupunkiruuhkassa helteellä.
                No sitä mieltä olen minäkin, että läppien tulee olla kiinni aina ja jos jäähdytystarvetta tulee, niin sitten ne avataan. Järjelmähän on tehty ilmavastuksen pienentämiseksi ja siksi ne pidetään kiinni, että menisi vähemmän polttoainetta -> pienemmät päästöt.





                Auto kävi tänään töistä tullessa harjattomassa pesussa, mutta en usko että ovat kuitenkaan jäätyneet auki. Mitään ei näy läppien välissä ja tähän asti ovat olleet kyllä yön kiinni, vaan ei nyt. Aika kiva kun on tulossa kovat pakkaset tänne pirkanmaallekin ja juuri nyt läpät sitten päättivät avautua

                Kävin päivällä treen autokeskuksessa kyselemässä niiden toimintaa, mutta eivät osanneet sanoa muuta kuin että ei niiden logiikkaa kukaan oikeen ymmärrä. Lupasivat kuitenkin kysyä maahantuojalta sitä ja ilmoitella sitten minulle

                Läpät edelleen pihalla autossa auki
                Last edited by Peksu; 04-01-2016, 22:09.
                G08 LCI iX3 M Sport

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 497
                  • Pohjois-Savo

                  #9
                  Originally posted by Peksu View Post
                  Kyllä kutoskone kehittää lämpöö kuitenkin erilailla kun tää vajaamukinen. Itelläni oli ennen se E91 330XD A ja siinä oli termareissa vikaa, mutta ne kun vaihto ja kokeilin viime talvena kun pakkasta oli 23 astetta, nii kone lämpes normiin n.25km matkalla 80 tiellä ja pysy siinä vaikka kävi joutokäyntii tunnin ja autossa oli mukavan lämmintä. M-Sport viä eikä mitään läppiä eessä
                  Äsken kun maantiellä ajoin (530d) tunnin verran, jäähdytysnesteen lämpö nousi 86 asteen tienoille ja öljyn 92 asteeseen. Pitäisikö nousta ylemmäs? Pakkasta oli 17-19 astetta.

                  Jotenkin vetoisalta tuntuu olo pään osalta, kovin viileää ilmaa liikkuu ylhäällä vaikka pyytää 22 astetta. Jaloilla on kyllä lämmintä. Pitäisi käydä vertailuajo muilla ajoneuvoilla, en muista että niissä olisi tuollaista vedontunnetta ollut.
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • Peksu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 272
                    • Lähellä Tre

                    #10
                    Originally posted by bittivirhe View Post
                    Äsken kun maantiellä ajoin (530d) tunnin verran, jäähdytysnesteen lämpö nousi 86 asteen tienoille ja öljyn 92 asteeseen. Pitäisikö nousta ylemmäs? Pakkasta oli 17-19 astetta.

                    Jotenkin vetoisalta tuntuu olo pään osalta, kovin viileää ilmaa liikkuu ylhäällä vaikka pyytää 22 astetta. Jaloilla on kyllä lämmintä. Pitäisi käydä vertailuajo muilla ajoneuvoilla, en muista että niissä olisi tuollaista vedontunnetta ollut.
                    Täällä on tuo sama vedon tunne mistä ylempänä myös mainitsin. Alussa kun auto alkaa lämmittämään sisätilaa tuota vetoa ei tunnu, mutta kun sisätilat lämpiää ja lämpölaite pudottaa sisään puhallettavan ilman lämpötilaa tai suuntaa sitä erilailla tulee tuo vedon tunne. Ei hyvä ei
                    G08 LCI iX3 M Sport

                    Comment

                    • Eemeli
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1605
                      • pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by bittivirhe View Post
                      Äsken kun maantiellä ajoin (530d) tunnin verran, jäähdytysnesteen lämpö nousi 86 asteen tienoille ja öljyn 92 asteeseen. Pitäisikö nousta ylemmäs? Pakkasta oli 17-19 astetta.

                      Jotenkin vetoisalta tuntuu olo pään osalta, kovin viileää ilmaa liikkuu ylhäällä vaikka pyytää 22 astetta. Jaloilla on kyllä lämmintä. Pitäisi käydä vertailuajo muilla ajoneuvoilla, en muista että niissä olisi tuollaista vedontunnetta ollut.
                      Mulla nousee 530d lämmöt vastaaviin lukemiin noin 20 minuutissa, ajo silloin länsiväylää pitkin 60-100km/h. Jos himmailee, niin lämmöt jopa laskee alle 80, mikä vähän ihmetyttää.

                      Lämmintä riittää kuitenkin kabiinissa.

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #12
                        Huomaa muuten nyt -21*C pakkasella jo että auton perä on kuin yhtä puuta vaikka on adaptiivinen alusta. Ei sitten tunnu jouset / iskarit toimivan ollenkaan , liekö vettä sisällä ja jäässä koko paketti. Ihan hillitön kivireki tuo perse...

                        Pitää viedä sisälle sulamaan.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Peksu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 272
                          • Lähellä Tre

                          #13
                          Originally posted by poke View Post
                          oisko niihin läppiin jäätynny sohjomälli tai jotain? käytäppäs autoa lämpimässä tallissa, niin jospa ne läpät sitten sulkeutuis. jokatapauksessa läppien kuuluisi olla kiinni lähes aina. joskus kesällä ovat auki kun oikein kenkii tai jos on kaupunkiruuhkassa helteellä.
                          Läpistä semmoinen huomio, että kul laittaa iDrivestä taukolämmön päälle, menee läpät heti kiinni. Kun auton käynnistää sen jälkeen aukee läpät. En ymmärrä onko tuo sekasin koko rakkine.

                          Tänään pakkasta -27- -29 ja työmatkaa sen 50km. Lämmöt nous sinne 75-80 asteeseen. Nyt kun auto käy joutokäyntiä (käynyt semmosen 5h ) välillä tosin vähän ajettu, niin koneet lämmöt alle 50 eikä nouse taajamassa mihinkään siitä. Jäähdytin jää kylmä
                          G08 LCI iX3 M Sport

                          Comment

                          • Peksu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 272
                            • Lähellä Tre

                            #14
                            No niin, tulipa uusi TM ja siinä talviautotestissä samalla 2l dsl motilla oleva X1 tosin tehokkaammalla versiolla ja lämpimyydessä isoja ongelmia. Eli ei lämpiä kone eikä siten myöskään sisätilat kun hitaasti kovemmilla pakkasilla.

                            Mitähän on menty muuttamaan uudemmassa B47 konessa, että ei enää lämpene kun on tulkona tarpeeksi kylmää :think

                            Kävin muuten itekin kokeeksi ajamassa tuon X1 mallin kun ulkona oli -30 ja auton hieno palkkilämpömittari ajotietokoneen ruudussa näytti COLD vielä lähes tunnin ajon jälkeen
                            G08 LCI iX3 M Sport

                            Comment

                            • juuhee
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 163
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Saman olen huomannut itsekin että 518D B47 koneella ei lämpene niin kuin N47. Vanha autoni oli F30 318d ja lämpöisempi oli. Takapakkia on otettu täs asias. Ja sitten väitetään tietenkin että kun siitä ei tule niin hukkalämpöä siksi on kylmempi. Ja P***at! Tämä nykyinen auto vie enemmän löpöä kuin vanha autoni. Niin täytyyhän hukkalämpöä silloin tulla enempi...Mutta kun ei vaan tule! En ole ikinä uskonut niihin puheisiin kun väitetään kylmyyden johtuvan hukkalämmön puutteesta, kun on niin pienikulutus.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎