Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 lämmityslaiteen ominaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takur
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 97
    • Oulu

    F10 lämmityslaiteen ominaisuudet

    Onko kellään kokemusta tai tietoa että saako ohjelmistopäivityksellä tuota lämmityslaitetta parannettua? Tai muita kikkoja? Ikkunalle puhallus aivan onneton ja jalat paistuu. Yläläppiä kun sais hieman enemmän auki jotenkin. Kuski jos puhuu yhtään niin ikkuna huurteessa. Auto on 2011 525d.
    Keskisuuttimien tuhinaan ja ähinään ei tietääkseni ole muuta konstia kun sulkea ne...
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 265
    • Lähellä Tre

    #2
    Originally posted by takur View Post
    Onko kellään kokemusta tai tietoa että saako ohjelmistopäivityksellä tuota lämmityslaitetta parannettua? Tai muita kikkoja? Ikkunalle puhallus aivan onneton ja jalat paistuu. Yläläppiä kun sais hieman enemmän auki jotenkin. Kuski jos puhuu yhtään niin ikkuna huurteessa. Auto on 2011 525d.
    Keskisuuttimien tuhinaan ja ähinään ei tietääkseni ole muuta konstia kun sulkea ne...
    ¨
    Itse käänsin kovimmalla pakkasella (-32,5) säädön manuaalille ja puhalluksen joka suuntaan sekä 5-6 pykälää puhallusta ja pyyntiä semmosen +22 niin parani AUTO-asentoon verrattuna. Tuulilasille puhallus on heikkoa ja samoin sivusuuttimista tulee liian vähän ilmaa, mistä johtuu vedon tunne ylhäällä ja sivulla noilla kovemmilla pakkasilla.

    Myöskään kone ei jaksanut lämmetä kuin 62 asteeseen tuolla pakkasella vaikka ajoa oli 150km ja auto kävi sitä ennen 6h joutokäyntiä. Jaloilla on kyllä mukavan lämmintä noillakin moottorin lämmöillä...
    G08 LCI iX3 M Sport

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Peksu View Post
      ¨

      Myöskään kone ei jaksanut lämmetä kuin 62 asteeseen tuolla pakkasella vaikka ajoa oli 150km ja auto kävi sitä ennen 6h joutokäyntiä. Jaloilla on kyllä mukavan lämmintä noillakin moottorin lämmöillä...
      Oikeestiko kävi 6 h joutokäyntiä :think
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by veku View Post
        Oikeestiko kävi 6 h joutokäyntiä :think
        Sanos muuta. Tainnut rekkamieskulttuuri laajeta myös henkilö kiisseleiden käyttöön. Saattaisin ymmärtää jos pakkasta olis se 40-50 astetta...
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • takur
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 97
          • Oulu

          #5
          Voiko tästä viestitulvasta päätellä että softien päivittämisestä ei saa apuja tuohon lämmityslaitteeseen? Menettää vain 150e.
          Mahdollisuutta koodauksella vaikuttaa tuon toimintaan?
          Talviautoa näistä ei saa tekemälläkään. Jopa tojon lämppäri toimii paremmin.
          Last edited by takur; 12-01-2016, 12:49. Reason: typo...

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Sanos muuta. Tainnut rekkamieskulttuuri laajeta myös henkilö kiisseleiden käyttöön. Saattaisin ymmärtää jos pakkasta olis se 40-50 astetta...
            Oletan taksissa olevan tämän auton? Eipä siinä vaihtoehtoja ole jos ei latausmahdollisuutta ja lämpimänä pitää olla kyytien välissä.
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by pexodus View Post
              Oletan taksissa olevan tämän auton? Eipä siinä vaihtoehtoja ole jos ei latausmahdollisuutta ja lämpimänä pitää olla kyytien välissä.
              Eikös se weba oo tuota varten? Ei kai sen takia tartte koko moottoria käynnissä pitää. Yli 2 min tyhjäkäyttöhän on laissakin kielletty
              Last edited by Havis; 12-01-2016, 14:21.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by takur View Post
                Voiko tästä viestitulvasta päätellä että softien päivittämisestä ei saa apuja tuohon lämmityslaitteeseen? Menettää vain 150e.
                Mahdollisuutta koodauksella vaikuttaa tuon toimintaan?
                Talviautoa näistä ei saa tekemälläkään. Jopa tojon lämppäri toimii paremmin.
                Olen kyllä sitä mieltä, että bemarin lämppärin tuotto on kyllä ihan ykkösluokkaa, mutta ilmanohjaus ei ole optimoitu suomen talveen. Senpä takia omistajan / haltijan on otettava hattu nöyrästi kouraan ja opeteltava itse auton tavoille. Se tarkoittaa sitä, että AUTO ilmansuuntausta ei kannata käyttää kuin kuivissa ja kesäkeleissä.

                Saksalainen on tainnut suunnitella laitteen siten, että helteellä suurin osa ilmasta annetaan kojelaudan suuttimista, ja pakkasella puolestaan jalkatilan räppänöistä. Niissä joissa on huurteenilmaisimet saattaa ylös tulla joskus enempi ilmaa, ehkäpä.

                Minusta on itsestäänselvää (tai siis pitäisi olla), että jos AUTO asennossa ilmaa ei tule halutusti, ei sitten pidetä laitetta AUTO asennossa vaan kerrotaan sille manuaalisesti mitä oikein halutaan.

                Jos tojo toimii paremmin ni sit on hankittava semmonen Talviautona ja lämpimyydessä bemu on kyllä aivan toisessa luokassa (=ylempänä) ku tojo, kunhan sen sielun elämään pääsee sisälle.
                Last edited by Havis; 12-01-2016, 14:22.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  #9
                  Originally posted by Havis View Post
                  Eikös se weba oo tuota varten? Ei kai sen takia tartte koko moottoria käynnissä pitää. Yli 2 min tyhjäkäyttöhän on laissakin kielletty
                  Kuten sanoin jos ei latausmahdollisuutta, jossain kaupunki tolpalla harvoin on sähköä esim ylläpitolaturille tarjolla ja nyky autossa nyt ei montaa kertaa webastoa pysty käyttämään 30min kun akku kyykkää, puhumattakaan taksista jossa ajovälitys, taksamittari ja maksupääte imee virtaa kokoajan ettei autoa edes välttämättä saa kovalla pakkasella käyntiin aamulla ilman akkuvahtia.

                  Kyllä, kiellettyähän tuo pyörittäminen on! 2min alle -15astetta, 4min jos pakkasta enemmän! Pysäköintivirhemaksu luvassa jos toiminnasta jää kiinn!

                  Muutaman kerran saanut, joku vuosi sitten useammankin kun oli viikon yli -30pakkasta ja Vokkkaria nyt ei vaan uskaltanut sammuttaa.
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Olen kyllä sitä mieltä, että bemarin lämppärin tuotto on kyllä ihan ykkösluokkaa, mutta ilmanohjaus ei ole optimoitu suomen talveen. Senpä takia omistajan / haltijan on otettava hattu nöyrästi kouraan ja opeteltava itse auton tavoille. Se tarkoittaa sitä, että AUTO ilmansuuntausta ei kannata käyttää kuin kuivissa ja kesäkeleissä.
                    Tämä F on ensimmäinen bmw jossa on tarvinnut laajennettua ilmastointia ronkkia koskaan, tai ei tässäkään tarvitse jos on hiljaa kokoajan ja hengittelee hissukseen

                    Ollut E46,E39,E61,E65 ennen tätä
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • Fremen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 127
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Parhaiten lämpöä lasille tuntuu saavan kun laittaa sen "huurteenpoiston" päälle eli täysteho hyppää päälle ja sitten vähentää 2-3 palkkia pienemmälle. Pysyy ne tuulilasin läpät auki. Se ylös,eteen,alas manuaalisesti niin tuntuu olevan aika tehoton.

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        #12
                        Originally posted by Fremen View Post
                        Parhaiten lämpöä lasille tuntuu saavan kun laittaa sen "huurteenpoiston" päälle eli täysteho hyppää päälle ja sitten vähentää 2-3 palkkia pienemmälle. Pysyy ne tuulilasin läpät auki. Se ylös,eteen,alas manuaalisesti niin tuntuu olevan aika tehoton.
                        Olen huomannut saman että tällä konstilla puhuminen autossa pakkasella on mahdollista ilman jäätä tuulilasissa
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • takur
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2013
                          • 97
                          • Oulu

                          #13
                          Mutta sitten ne äsken paistuneet jalat jäätyy. Ja auto asento ei toimi ollenkaan pakkasessa. Ei edes tojossa...

                          Comment

                          • Fremen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 127
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Vaihtosukkia mukaan Pistää heti sen etulasin puhalluksen ja jättää varpaat rauhaan

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3096

                              #15
                              Originally posted by takur View Post
                              Mutta sitten ne äsken paistuneet jalat jäätyy. Ja auto asento ei toimi ollenkaan pakkasessa. Ei edes tojossa...
                              auto asento on lähes jatkuvasti ja toimii. lämmöt säädetty normaalisti 19, kovila pakkasilla 21. ainoastaan joskus lähtiessä joutuu laittamaan hetkeksi tuulilasiasennolle.
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎