Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 lämmityslaiteen ominaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #16
    Originally posted by poke View Post
    auto asento on lähes jatkuvasti ja toimii. lämmöt säädetty normaalisti 19, kovila pakkasilla 21. ainoastaan joskus lähtiessä joutuu laittamaan hetkeksi tuulilasiasennolle.
    Olikos muuten tämän F1x:n lämppärin puhalluksen säätö siinä mielessä "hämäävä", että puhallusnopeusnupin kääntö säätää joko hetkellistä puhallusnopeutta tai max-intensiteettiä, riippuen onko AUTO päällä tai ei?

    Eli kuljettaja on saattanut pienentää intensiteettiä epähuomiossa vaikka tarkoitti vain hetkellisesti vähentää puhallusvoimaa. Tällöin tietty lämmönjako jää alamittaiseksi kun puhallusvoimaa on rajoitettu.

    Tai sit olen ymmärtänyt tuon laitteen käyttölogiikan väärin.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      #17
      .......
      Last edited by JP-76; 13-01-2016, 07:54.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Havis View Post
        Olikos muuten tämän F1x:n lämppärin puhalluksen säätö siinä mielessä "hämäävä", että puhallusnopeusnupin kääntö säätää joko hetkellistä puhallusnopeutta tai max-intensiteettiä, riippuen onko AUTO päällä tai ei?

        Eli kuljettaja on saattanut pienentää intensiteettiä epähuomiossa vaikka tarkoitti vain hetkellisesti vähentää puhallusvoimaa. Tällöin tietty lämmönjako jää alamittaiseksi kun puhallusvoimaa on rajoitettu.

        Tai sit olen ymmärtänyt tuon laitteen käyttölogiikan väärin.
        Kyllä se näin menee, ja on mennyt jo aika pitkään aiemmissakin korimalleissa.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • takur
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 97
          • Oulu

          #19
          Originally posted by böntti View Post
          Kyllä se näin menee, ja on mennyt jo aika pitkään aiemmissakin korimalleissa.
          Siis miten toi menee/toimii??

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by Fremen View Post
            Parhaiten lämpöä lasille tuntuu saavan kun laittaa sen "huurteenpoiston" päälle eli täysteho hyppää päälle ja sitten vähentää 2-3 palkkia pienemmälle. Pysyy ne tuulilasin läpät auki. Se ylös,eteen,alas manuaalisesti niin tuntuu olevan aika tehoton.
            Tuossa on vaan se juttu, että heti kun hipaiset puhaltimen nopeuteen, tipahtaa huurteenpoisto asento pois päältä, jolloin ilmansuuntaus palautuu siihen asentoon mikä oli ennen huurteenpoiston päällelaittoa, ellen ihan väärin muista...
            Last edited by Havis; 13-01-2016, 16:11.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Siankarlo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 133
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Havis View Post
              Olikos muuten tämän F1x:n lämppärin puhalluksen säätö siinä mielessä "hämäävä", että puhallusnopeusnupin kääntö säätää joko hetkellistä puhallusnopeutta tai max-intensiteettiä, riippuen onko AUTO päällä tai ei?

              Eli kuljettaja on saattanut pienentää intensiteettiä epähuomiossa vaikka tarkoitti vain hetkellisesti vähentää puhallusvoimaa. Tällöin tietty lämmönjako jää alamittaiseksi kun puhallusvoimaa on rajoitettu.

              Tai sit olen ymmärtänyt tuon laitteen käyttölogiikan väärin.
              Itselläni AUTO-asetuksella lämpöä riittää eikä huurtumisesta tietoakaan, kunhan muistaa yli -25 keleillä pitää intensiteetin täysillä.
              2012 F11 530DAt Xdrive
              Ex 2002 E39 530DAt

              Comment

              • takur
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 97
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Siankarlo View Post
                Itselläni AUTO-asetuksella lämpöä riittää eikä huurtumisesta tietoakaan, kunhan muistaa yli -25 keleillä pitää intensiteetin täysillä.
                Mitä tuo intensiteetti ko. tapauksessa tarkoittaa? Anteeksi maalaisuuteni ��

                Onko tuolla mukana oikeasti jotain merkitystä että Auto päällä painaa esim puhallinta isommalle tai ensin Auto pois ja sitten fiksaa puhaltimien nopeutta?! Kenen logiikassa vika? ��

                Tänään just yritin arpoa taas ajatuksen kanssa. Mahdoton yhtälö saada jalkatila lämpimäksi ja tuulilasi huurteettomaksi kun samalla jauhaa skeidaa muijalle... ��

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4980
                  • Paimio

                  #23
                  Originally posted by takur View Post
                  Mitä tuo intensiteetti ko. tapauksessa tarkoittaa? Anteeksi maalaisuuteni
                  Edit...tjaa ei mitään...tuollahan se jo edellisellä sivulla tulikin selvitettyä...
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #24
                    Automaattimoodissa puhaltimen napeilla säädetään suurin mahdollinen puhallusnopeus (puhallusintensiteetti) mitä auto voi käyttää. Puhallusnopeus säätyy automaattisesti, se ei vaan mene tätä säädettyä maksimia isommalle.

                    Manuaalipuolen säätö vaikuttaa vain manuaalimoodiin, se toimii niinku perinteinen puhallusnopeuden säätö.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • takur
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 97
                      • Oulu

                      #25
                      Auto moodissa kun painaa jotain näppäintä niin näyttö menee samanlaiseksi kun manuaali moodissa. Suuntaus ja puhallus. Auto-merkki ei enään syty. Onko se silti ns. Auto-moodissa vai manuaali??? Mallikohtaisija eroja? Auto oikeasti perus suomivarusteilla.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1835
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by böntti View Post
                        Automaattimoodissa puhaltimen napeilla säädetään suurin mahdollinen puhallusnopeus (puhallusintensiteetti) mitä auto voi käyttää. Puhallusnopeus säätyy automaattisesti, se ei vaan mene tätä säädettyä maksimia isommalle.

                        Manuaalipuolen säätö vaikuttaa vain manuaalimoodiin, se toimii niinku perinteinen puhallusnopeuden säätö.
                        Minusta puhallusnopeuden säätö on käyttölogiikaltaan turha monimutkainen ja "insinöörimainen". Harva käyttäjä kuitenkaan tutkii manuaalia niin ajatuksella, että hoksaisi tämä 2-vaiheisen toiminnan. Toki toimii hienosti jos käyttäjä vaan sen tietää ja muistaa.

                        Käytännössä tarkoittaa sitä, että lähes aina puhallusta pienennettäessä pitäis ensin ottaa AUTO mode pois päältä jotta laite toimis kuin haluais.

                        Tuon intesiteetin muuttaminen pitäis olla iDriven takana valikossa, jottei sitä veivaa vahingossa pienemmäks kuin oli tarkoitus.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1835
                          • Kotona/Poissa

                          #27
                          Originally posted by Havis View Post
                          Tuossa on vaan se juttu, että heti kun hipaiset puhaltimen nopeuteen, tipahtaa huurteenpoisto asento pois päältä, jolloin ilmansuuntaus palautuu siihen asentoon mikä oli ennen huurteenpoiston päällelaittoa, ellen ihan väärin muista...
                          Korjaus ylläolevaan lauseeseen.

                          Selasin tuossa hetken F1x manuaalia, ja kas kas, sen mukaan huurteenpoisto asennossa voi myös säätää puhallusnopeutta, huurteenpoisto ei putoakaan pois päältä. Toimii siis eri tavalla kuin joissakin vanhemmissa malleissa.

                          "Air volume can be adjusted when program is active"
                          Last edited by Havis; 14-01-2016, 17:46.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Fremen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 127
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Originally posted by Havis View Post
                            Korjaus ylläolevaan lauseeseen.

                            Selasin tuossa hetken F1x manuaalia, ja kas kas, sen mukaan huurteenpoisto asennossa voi myös säätää puhallusnopeutta, huurteenpoisto ei putoakaan pois päältä. Toimii siis eri tavalla kuin joissakin vanhemmissa malleissa.

                            "Air volume can be adjusted when program is active"
                            Tätä kokeilin kertoa pari päivää sitten =)

                            Comment

                            • takur
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2013
                              • 97
                              • Oulu

                              #29
                              Mutta ei kai se ole niin että pakkasella tota huurteen poistoa pitää käytellä vähän väliä että ikkuna pysyy auki? Ilmeisesti pitää tutkia ite tuota lämppäriä josko jotenkin sais fiksattua sitä. Hmmmm..

                              Comment

                              • HV530XD
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 399
                                • Lappeenranta

                                #30
                                No ei tuo todellakaan mitään fiksailua tarvitse. Ihan riitää kun valitsee ilman suuntausnamiskasta ilman suunnan (jolloin AUTO moodi putoaa pois) lasille+jaloille ja säätää puhallinnopeuden käsin ja lämpötilan kohdalleen niin se on siinä. Eli ohjaa vaan manuaalisti koko systeemiä. Lienee paljon helpompaa kuin mikään fiksailu...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎