Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 lämmityslaiteen ominaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #46
    Originally posted by JP-76 View Post
    Joo, mut meinasin nimenomaan sitä sisäkierron painiketta, siinä on kolme eri asetusta: automaatti (eli sulkee läppiä tietyissä tilanteissa, en tiedä tarkkaan missä), manuaali (eli sisäkierto koko ajan päällä) ja sisäkierto pois päältä.

    Automaatti-ilmastoinnin asetus on erikseen, se mistä tässäkin ketjussa on puhuttu.

    Tuo sisäkierto kun on automaatti-asennossa niin kuuluu kaikenmaailman säätelyääniä ja puhalluksen äänikin muuttuu välillä erilaiseksi vaikka puhallusvoimakkuus olisi samassa.

    Ihan vaan FYI, jokainen säätelee kuten tykkää
    joo, ymmärsin jo aiemmin että tarkoitit sisäkierron painiketta. ja siitä kirjoitinkin että se on automaatilla. sen lisäksi myös ilmastointiautomatiikka on automaatilla aiemmin kuvamallani asetuksilla.

    jokainen säätelee kuten tykkää, mutta ajattelin kertoa millaiset asetukset itsellä on. jospa niistä olisi apua vaikka jollekin...
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      #47
      Sisäilmankierron nappi ohjaa nimensä mukaan:

      -suljettu sisäilmankierto (kierrättää ilmaa sisällä autossa,ei ota korvausilmaa ulkopuolelta)

      -normaali sisäilmankierto,jossa ilma otetaan ulkopuolelta.

      -Automaatti asento yllä mainituille vaihtoehdoille,jolloin anturi haistelee ilman "epäpuhtauksia" ja automaattisesti vaihtelee yllä olevia sisäilmankiertoja tilanteen mukaan.

      Itsellä myös kyseinen namiska A asennossa 99% ajasta

      Lämmöt säädetty 22,ilmastointi päällä ja automaatilla,ALL valittu,intensiteetti riippuen ulkolämpötilasta ja matkustajien määrästä 3-5 palkissa näillä pakkasilla,keskisuuttimien asetus täysin punaisella (pitkällä matkalla tiputan keskiasentoon kun ohjaamo lämmin) ja hyvin itsellä toimii.
      Last edited by b mutteri kasa; 19-01-2016, 06:56.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #48
        Originally posted by poke View Post
        joo, ymmärsin jo aiemmin että tarkoitit sisäkierron painiketta. ja siitä kirjoitinkin että se on automaatilla. sen lisäksi myös ilmastointiautomatiikka on automaatilla aiemmin kuvamallani asetuksilla.

        jokainen säätelee kuten tykkää, mutta ajattelin kertoa millaiset asetukset itsellä on. jospa niistä olisi apua vaikka jollekin...
        Menikin vähän vastaukset sekaisin tuossa mulla, sori siitä.

        Originally posted by takur View Post
        Höpöhöpö. Ohjekirjan mukaan tuo on vain laajennetussa. Perusmallissa vain päälle ja pois. Ja tuhisee ja ääntelee manuaali asennossa.
        Enpä huomannu että sulla on perusversio, anteeksi siitä ja höpöhöpö vaan ittelles
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • vitosmopo
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 9
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by JJtalo View Post
          Eikö näissä enään pysty ite säätään mihin puhaltaa kuten e6x ?
          Omassa e61 oon valinnu että tuulilasille puhaltaa n.55%, jaloille 30% ja keskellä 15%. Nämä säädöt pysyy kokoajan ja puh nopeus säätyy sitte automaattisesti lämpötilan mukaan.
          Täys-autolla sääti kaiken jaloille kun oli saavutettu tavoteltava sisälämpö ja pudotti puh nopeuden pieneks -> lasit alko jäätyyn.
          Pystyy säätämään, mihin puhalletaan, mutta painonapeilla voi vain sanoa puhalletaanko ylös, keskelle, alas. Siihen kuinka paljon minnekin ilmaa laitetaan ei voi vaikuttaa sen enempää.

          Itsellä oli myös E61 missä ilmastointi laajennetuin toiminnoin, kun kerran kävi laittamassa säädöt kohdalleen, niin eipä niihin sitten tarvinnut koskea koko talveen. Nykyisessä f25 koppaisessa olen juurikin edellisissä viesteissä mainituista syistä kaivannut tuota E -sarjan systeemiä. Nyt varsinkin kostealla 0 asteen tietämillä olevilla kelelillä joutuu vääntelemään manuaali puhalluksia, kun automaatti ei vaan saa kaikkia ikkunoita pysymään huurteettomina ollenkaan samalla lailla kuin E61:ssä.
          E-sarjassa oli noita säätöjä joittenkin mielestä ehkä muutama liikaakin, mutta kyllä itsestäni oli mukavaa kun penkinlämmityksenkin persus/selkänoja suhdetta sai säädettyä kuloiseenkin vaatetukseen ja keliin sopivammaksi. No täytyy vaan koettaa nyplätä noita nappuloita sitä odotellessa, että joku keksisi keinon ruuvata tuota auto asennon intensiteettiä siitä tehokkaimmasta asennosta vielä pykälän tai kaksi 'intensiivisemmäksi'...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎