Ajattelin vaihdella Bilstein/Eibach alustasarjan kulkineeseen. Onko tuossa hommassa mitään ihmeellistä huomioon otettavaa? Ilmeisesti takaa pitää ainakin ilmat päästää pusseista pihalle ja disabloida systeemi.
F11 iskareiden vaihto
Collapse
X
-
Takaa juurikin noin eli ilmat pois ja sulake irti kompuran releeltä. Etuiskarien yläpäiden kohdistus tehdään oikeaoppisesti laserilla mutta liekkö tarkka kaveri saa ne silmälläkin kohdalleen. Eroaa vähän perinteisestä iskarin kiinnitys, sen takia erikoinen menetelmä.nyk. jalkapelillä
ex BMW 320i
-
Luin tuon rheingoldin laser kohdistus ohjeen, mutta en aivan ymmärtänyt sitä. Onko se niin että, tolppaa kasatessa yläpää pitää kohdistaa? Säädetäänkö sitä pyörittämällä sitä yläpäätä ja "jousilautasta" eri kohtaan? Jos ei sitä muuta alkuperäisestä vaan pitää paikallaan, niin muuttuuko se mihinkään eli tarviiko sitä säätää?Originally posted by Retze View PostTakaa juurikin noin eli ilmat pois ja sulake irti kompuran releeltä. Etuiskarien yläpäiden kohdistus tehdään oikeaoppisesti laserilla mutta liekkö tarkka kaveri saa ne silmälläkin kohdalleen. Eroaa vähän perinteisestä iskarin kiinnitys, sen takia erikoinen menetelmä.
Comment
-
Jotta iskarin saa mahtumaan pois, pitää ottaa ylä kolmiotukivarsi irrottaa. Tukivarren pulttien tieltä pitää ainakin kutos koneisissa ottaa ekun kotelo pois edestä oikealta puoleta ja vasemmalta ohjaustehostimen öljysäiliö pitää nostaa pois edestä (ei tarvitse ottaa letkuja irti). Taemmissa pulteissa on kiinteät vastamutterit ja pultit lähtee iskariin päin. Sitten vain tukivarren pallonivel irti navan rungosta. Tämä pultti yleensä aika pahasti hapettuu, niin kannattaa varata suoraan uudet pultit. Omasta meni pultti poikki irrottaessa. Tämän jälkeen mahtuu iskari pois paikoiltaan.Originally posted by TAP View PostMiten f11 nelikon etuiskari irroitetaan helpoiten?F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Ei tarvitse irroittaa, vetari irti navasta ja ylätukivarsi ulkopäästä irti niin taittuu pois.Originally posted by atcc View PostJotta iskarin saa mahtumaan pois, pitää ottaa ylä kolmiotukivarsi irrottaa. Tukivarren pulttien tieltä pitää ainakin kutos koneisissa ottaa ekun kotelo pois edestä oikealta puoleta ja vasemmalta ohjaustehostimen öljysäiliö pitää nostaa pois edestä (ei tarvitse ottaa letkuja irti). Taemmissa pulteissa on kiinteät vastamutterit ja pultit lähtee iskariin päin. Sitten vain tukivarren pallonivel irti navan rungosta. Tämä pultti yleensä aika pahasti hapettuu, niin kannattaa varata suoraan uudet pultit. Omasta meni pultti poikki irrottaessa. Tämän jälkeen mahtuu iskari pois paikoiltaan.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Niin no tuolleen tehtynä vähän vähemmän purkamista. Toimiiko myös jos sähkösäätöiset iskarit? Tais olla bemarin ohje että tehdään molemmat toimenpiteet.Originally posted by suppari View PostEi tarvitse irroittaa, vetari irti navasta ja ylätukivarsi ulkopäästä irti niin taittuu pois.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
Comment