Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 iskareiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sampel
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 31
    • Finland

    F11 iskareiden vaihto

    Ajattelin vaihdella Bilstein/Eibach alustasarjan kulkineeseen. Onko tuossa hommassa mitään ihmeellistä huomioon otettavaa? Ilmeisesti takaa pitää ainakin ilmat päästää pusseista pihalle ja disabloida systeemi.
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Takaa juurikin noin eli ilmat pois ja sulake irti kompuran releeltä. Etuiskarien yläpäiden kohdistus tehdään oikeaoppisesti laserilla mutta liekkö tarkka kaveri saa ne silmälläkin kohdalleen. Eroaa vähän perinteisestä iskarin kiinnitys, sen takia erikoinen menetelmä.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • sampel
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 31
      • Finland

      #3
      Originally posted by Retze View Post
      Takaa juurikin noin eli ilmat pois ja sulake irti kompuran releeltä. Etuiskarien yläpäiden kohdistus tehdään oikeaoppisesti laserilla mutta liekkö tarkka kaveri saa ne silmälläkin kohdalleen. Eroaa vähän perinteisestä iskarin kiinnitys, sen takia erikoinen menetelmä.
      Luin tuon rheingoldin laser kohdistus ohjeen, mutta en aivan ymmärtänyt sitä. Onko se niin että, tolppaa kasatessa yläpää pitää kohdistaa? Säädetäänkö sitä pyörittämällä sitä yläpäätä ja "jousilautasta" eri kohtaan? Jos ei sitä muuta alkuperäisestä vaan pitää paikallaan, niin muuttuuko se mihinkään eli tarviiko sitä säätää?

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #4
        Eli itse iskari kohdistetaan siihen yläpäähän. Jos menee vinoon, taitaa iskarin alapään haarukan paikalleen laitto olla hankalaa ja liekkö kuormittaa alatukivarren puslaa sekä iskarin yläpäätä.
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • TAP
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 84
          • Kuopio

          #5
          Xdrive

          Miten f11 nelikon etuiskari irroitetaan helpoiten?
          ----- F11 535 XD -12 ------
          ----- E39 530 DA -00 ------

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by TAP View Post
            Miten f11 nelikon etuiskari irroitetaan helpoiten?
            Jotta iskarin saa mahtumaan pois, pitää ottaa ylä kolmiotukivarsi irrottaa. Tukivarren pulttien tieltä pitää ainakin kutos koneisissa ottaa ekun kotelo pois edestä oikealta puoleta ja vasemmalta ohjaustehostimen öljysäiliö pitää nostaa pois edestä (ei tarvitse ottaa letkuja irti). Taemmissa pulteissa on kiinteät vastamutterit ja pultit lähtee iskariin päin. Sitten vain tukivarren pallonivel irti navan rungosta. Tämä pultti yleensä aika pahasti hapettuu, niin kannattaa varata suoraan uudet pultit. Omasta meni pultti poikki irrottaessa. Tämän jälkeen mahtuu iskari pois paikoiltaan.
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #7
              Originally posted by atcc View Post
              Jotta iskarin saa mahtumaan pois, pitää ottaa ylä kolmiotukivarsi irrottaa. Tukivarren pulttien tieltä pitää ainakin kutos koneisissa ottaa ekun kotelo pois edestä oikealta puoleta ja vasemmalta ohjaustehostimen öljysäiliö pitää nostaa pois edestä (ei tarvitse ottaa letkuja irti). Taemmissa pulteissa on kiinteät vastamutterit ja pultit lähtee iskariin päin. Sitten vain tukivarren pallonivel irti navan rungosta. Tämä pultti yleensä aika pahasti hapettuu, niin kannattaa varata suoraan uudet pultit. Omasta meni pultti poikki irrottaessa. Tämän jälkeen mahtuu iskari pois paikoiltaan.
              Ei tarvitse irroittaa, vetari irti navasta ja ylätukivarsi ulkopäästä irti niin taittuu pois.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • atcc
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 373
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by suppari View Post
                Ei tarvitse irroittaa, vetari irti navasta ja ylätukivarsi ulkopäästä irti niin taittuu pois.
                Niin no tuolleen tehtynä vähän vähemmän purkamista. Toimiiko myös jos sähkösäätöiset iskarit? Tais olla bemarin ohje että tehdään molemmat toimenpiteet.
                F15 X5 M50d -15
                Ex:
                F11 530dA xDrive -11
                E61 530xdA M-sport LCI -07

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎