Tulipa ajettua 3 päivää Saksassa otsikon mukaisella laitteella. Toiveessa oli Sixtiltä M3 tai M5, mutta ovat juuri uusimassa M-kantaa. Ilmeisesti myös asiakkaat romuttanut noita uusia ämmäläisiä niin, että joutuvat miettimään vakuutussääntöjä uudestaan (ei välttämättä tule enää mahdollisuutta poistaa omavastuuta).
M550D farkkuna oli ihan mielekäs kokonaisuus. Kone vääntää hurjasti alhaalta ja varsinkin kovemmilla nopeuksilla kiihtyvyys on huomaamatonta mutta silti erittäin ripeää. Laadultaan taattua F10 sarjaa, joten viimeistely ohjaamossa erinomaista. Käytössä normi kasivaihteinen automaatti. Tuntui kiihtyvän hieman paremmin isoilla nopeuksilla kuin oma edellinen lastutettu 535i. Rajoitin tuli vauhdilla 256km/h vastaan nopeasti. Helposti menisi mittarin mukaan 280-290. Matkustaminen myös mukavaa, auto on hiljainen kovilla nopeuksilla. Ja kovilla vauhdeilla myös huomasi, että alustassa on muuta kuin perus F10:ssä, hienosti kulki myös mutkissa.
Miinuksiakin on:
-vaikka kone on selvästi tehokkaampi kuin 535D, niin ei se silti ole oikein omaan mieleen. Ratissa olevista pikkukahvoista saa vaihdettua vaihteet, mutta ei tällaisessa autossa niistä ole mitään käyttöä, kun veto loppuu jo viimeistään 4.500 kierroksen jälkeen. Jos tykkää tuollaisesta koneesta, niin varmasti silloin tämä kolmella ahtimella rakennettu kone on mieluisa, kun vääntö on aivan järjetön alhaalta
-bensankulutus tuntui todella kovalle. Jos ostaisin tällaisen auton, niin kulutus olisi varmasti yksi tärkeimpiä tekijöitä. Alle 10 litraa satasella ei tuntunut mahdolliselle edes yhdistelmällä maantie/ kaupunki
En kyllä kuuna päivänä vaihtaisi omaa E92 M3:sta tuohon (tosin se syö vielä enemmän ) Toisaalta ei noita voikaan oikein verrata. Pitää myös myöntää, että vastoin valtaosaa tällä foorumilla dieselit ei koskaan ole olleet mun juttu vaikka vaimon X1 18d:llä onkin mukava ajella.
M550D farkkuna oli ihan mielekäs kokonaisuus. Kone vääntää hurjasti alhaalta ja varsinkin kovemmilla nopeuksilla kiihtyvyys on huomaamatonta mutta silti erittäin ripeää. Laadultaan taattua F10 sarjaa, joten viimeistely ohjaamossa erinomaista. Käytössä normi kasivaihteinen automaatti. Tuntui kiihtyvän hieman paremmin isoilla nopeuksilla kuin oma edellinen lastutettu 535i. Rajoitin tuli vauhdilla 256km/h vastaan nopeasti. Helposti menisi mittarin mukaan 280-290. Matkustaminen myös mukavaa, auto on hiljainen kovilla nopeuksilla. Ja kovilla vauhdeilla myös huomasi, että alustassa on muuta kuin perus F10:ssä, hienosti kulki myös mutkissa.
Miinuksiakin on:
-vaikka kone on selvästi tehokkaampi kuin 535D, niin ei se silti ole oikein omaan mieleen. Ratissa olevista pikkukahvoista saa vaihdettua vaihteet, mutta ei tällaisessa autossa niistä ole mitään käyttöä, kun veto loppuu jo viimeistään 4.500 kierroksen jälkeen. Jos tykkää tuollaisesta koneesta, niin varmasti silloin tämä kolmella ahtimella rakennettu kone on mieluisa, kun vääntö on aivan järjetön alhaalta
-bensankulutus tuntui todella kovalle. Jos ostaisin tällaisen auton, niin kulutus olisi varmasti yksi tärkeimpiä tekijöitä. Alle 10 litraa satasella ei tuntunut mahdolliselle edes yhdistelmällä maantie/ kaupunki
En kyllä kuuna päivänä vaihtaisi omaa E92 M3:sta tuohon (tosin se syö vielä enemmän ) Toisaalta ei noita voikaan oikein verrata. Pitää myös myöntää, että vastoin valtaosaa tällä foorumilla dieselit ei koskaan ole olleet mun juttu vaikka vaimon X1 18d:llä onkin mukava ajella.
Comment