Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 M5 tai aktiiviohjauksen retrofittaus F10/F11 vakion tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cojo
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 27
    • Hellsinki

    F10 M5 tai aktiiviohjauksen retrofittaus F10/F11 vakion tilalle

    Moi!

    Löytyykö tietoa retrofitistä joko M5 hydraulisen hammastangon osalta tai perus F10/F11 aktiiviohjauksen osalta? M5 vaatii ainakin öljykierron ja ohjainlaitteenkin hammastangon lisäksi. Miten mahtaa olla F10/F11 aktiiviohjauksen osalta? Kysymys kuuluu siis mitä kaikkea tarvitaan?

    Jos ei mene aivan järjettömyyksiin osien vaihdon laajuuden puolesta ja joku sen pystyy koodaamaan, niin on melkein pakollinen päivitys omaan kulkineeseen. Kyseessä siis vuoden 2011 535D.
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Pakko kysyä että mikä vika nykyisessä ohjauksessa ?

    Tosin en oo ajanut tai edes nähnyt F10 M5 joten ei tietoa eroista..
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #3
      Tuleekos tuo aktiiviohjaus aktiivisen nelipyörä ohjauksen kanssa? vai saako ne varusteet erikseen?
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Boiga View Post
        Tuleekos tuo aktiiviohjaus aktiivisen nelipyörä ohjauksen kanssa? vai saako ne varusteet erikseen?
        Tulee ainakin takavetoihin, erikseen ei ole saanut, M5:sta en tiedä.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #5
          Nelivetoon ei saa aktiiviohjausta. M5:ssä on ihan oma logiikka moottorinohjaimen, vaihdelaatikon, icm:n ja dsc:n välillä, epäilen että M5 ohjaus ei välttämättä toimi.

          Yksi tuttu on aktiivohjauksen retrofittiä suunnitellut omaan F10:een, kalliiksi tulee.

          Pitää asentaa tai vaihtaa ainakin:
          -Hammastanko
          -Toinen akku + johdot
          -ASA-ohjainlaite
          -HSR-ohjainlaite
          -ICM-ohjainlaite (ei jos auto on sopivan ikäinen ja löytyy aktiivivakkari)
          -Sähköisen käsijarrun sähköille pitää tehdä jotain
          -Johtosarjat (maksaa btw satoja euroja)
          -Ilmeiesti hydrauliletkut taka-akselille
          -Taka-akselin aktuaattori
          -Lisäksi kaikenlaista pientä nippeliä menee varmasti

          Jos tämä on pakko saada niin harkitsisin auton vaihtoa.
          Last edited by böntti; 22-03-2016, 09:27.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Cojo
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 27
            • Hellsinki

            #6
            Näyttää aika pitkältä tuo osalista aktiiviohjauksen suhteen, joten pitänee laittaa jäitä hattuun sen osalta.

            M5 ohjaus vaikuttaa suoraviivaisemmalta, mutta ehkä siihen on tehty jotain kytköksiä muiden komponenttien toiminnan suhteen joten vaihto taitaa siinäkin olla melko tuntematon operaatio.

            Yhtenä vaihtoehtona kävi mielessä sellainen, että saisiko perus hammastangon sisäosat vaihdettua esim. tuosta M5 hammastangosta niin, että jäisi vanhaan runkoon sähköisellä tehostuksella? Tässä etuna olisi oletettavasti nopeampi välitys. Pitäis vaan löytää jostain vakio f10 hammastanko rikkinäisenä tai edullisesti niin pääsisi purkamaan.

            Syy tähän koko hommaan on se, että ohjaus on auttamattomasi todella hitaalla välityksellä tai sitten on kuskilla liian hitaat kädet Edellinen e60 oli aktiiviohjauksella sekä Quaifella varustettu ja sillä oli kivempi mennä kylki edellä myös asfaltilla. F10:ssä on Quaife joka on oikein hyvä, mutta kaipaan ohjaukseen jotain muutosta.

            Comment

            • vito75
              Bimmer Rookie
              • Sep 2017
              • 42
              • Vaasan Lääni

              #7
              kysyn samaa kuin vekukin.... mikä nykyisellään niin huonoa että pitää saada aktiiviohjaus? epäsuoraviivainen (?)


              Mun mielestä ohjaus ja koko alusta on tosi hyvä tässä autossa, ei mitään moittimista. vaikuttaako adaptiivinen alusta muuten ohjaustuntumaan? sellanen löytyy.
              BMW 535DA F11 Individual ll 383/720 , BMW 320Cab e46

              Comment

              • jjamsa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 82
                • Tampere

                #8
                No kyllä minä ainakin tykkäisin nopeammasta ohjauksesta.
                Edellisessä E61 oli aktiiviohjaus, ja oli viimesen päälle hyvä.
                Nyt tuntuu risteyksissä, että laivaa ohjaisi.
                F11 530xd -11
                ___
                E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎