Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520D jakopään vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • habahaba
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 112

    F11 520D jakopään vaihto

    Jahas, ennalta aavisteltu homma tuli eteen emännän kulkineeseen. Jakopää on alkanut pitämään ääntä enemmän ja enemmän ja nyt ääntää sen verran että remontoitavahan se on. Kyseessä 2012 mallin 520D manuaali, jolla rullattu 180tkm.

    Olikos foorumilaisilla kokemusta itse ketjujen vaihdosta, löytyykö keltään valmista osalistaa, korjausmanuaalia tms. Moottorin irroitus lienee pakollinen, kuin myös kansi ja öljypohja? Tarvitseeko muuta special-työkalua kuin nämä:


    Ja ei, en vie autoani Bmw-merkkiliikkeeseen, joten älä edes ehdota sitä. Auto laitetaan kuntoon kaverin kanssa epävirallisessa Bmw-huollossa alkuperäisillä osilla
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Merkkihuollossa on nykyään sellaiset työkalut joilla pääsee vaihtamaan pelkästään sen ongelmallisen yläketjun, purkamatta mitään suurempaa.

    Tästä nyt ei ehkä iloa ollut mutta ihan tiedoksi.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • habahaba
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 112

      #3
      Juu, tuo oli tiedossa että tuon yläketjun pystyy vaihtamaan kyllä purkamatta. Auto on tarkoitus pitää perheessä vielä pari vuotta, joten mielelläänhän nuo kaikki kettingit, laharit ja kiristimet uusisi kerralla vaikka se koneen nostattaa irti autosta.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #4
        Originally posted by habahaba View Post
        Juu, tuo oli tiedossa että tuon yläketjun pystyy vaihtamaan kyllä purkamatta. Auto on tarkoitus pitää perheessä vielä pari vuotta, joten mielelläänhän nuo kaikki kettingit, laharit ja kiristimet uusisi kerralla vaikka se koneen nostattaa irti autosta.
        Poika oli muutama vuosi sitten hetken aikaa bemarihuollossa töiisä ja kertoi, että tuolloin jakopään vaihtoja tekivät siellä siten, että pudottivat vaihteiston pois. Silloin pääsi jakopään vaihtamaan ottamatta mottia irti.
        Kumpi sitten on helpompi/nopeampi tapa sitä en tiedä.
        Itse mieltäsin, että muutoin toimivaa konetta en herkästi nostelisi pois, koska aina on riski, että jotakin johtoja/liittimiä jne menee rikki.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • habahaba
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 112

          #5
          Olipahan homma, seuraavalla kerralla vien kiesin korjaamolle ja annan suosiolla jonkun muun tehdä työn

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            #6
            Kerro vähän tarkemmin rempasta

            Originally posted by habahaba View Post
            Olipahan homma, seuraavalla kerralla vien kiesin korjaamolle ja annan suosiolla jonkun muun tehdä työn
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Muistitko muuttaa korkeapainepumpun ajoituksen keskiketjua vaihtaessa?
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎