F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jiu-jitsu
    replied
    1) Takarenkaiden sisäsyrjän kuluminen check. Konalan merkkihuolto osasi ilahduttavasti säätää kulmat. Nyt kuluu tasaisesti.
    2) Farkun takapussukat 85tkm check.
    3) EGR 95tkm check.

    Mukavaa, että näitä saa ääneen sanoa. Mersufoorumilla ei vikoja eemelissä tunnu olevan. Tai niitä ei ainakaan ääneen sanota...

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post

    kyllä jotain vastaantuloa pitäisi tulla 200 tkm asti.
    Kyllä pikkasen otti pattiin ku oikea etuvetari meni x-drivestä reilun 110tkm kohdalla, vaikka suojakumit oli ehjät. Eikä tehtaalta minkäänlaista vastaantuloa

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Nopeasti vertailtuna tuntuu kalliimmilta tyyppivioilta kuin E sarjassa, oliko esim X-drivessä ongelmia E:ssä, ymmärtääkseni hyvin vähän.
    No jakolaatikon aktuaattoreita niissäkin menee mutta kustsannus on karkeasti ottaein 1/10 siitä mitä äffän jakolaatikko vaihdettuna.

    Kyllä tehtaan GW-polittiikka saisi olla jakolaatikon ja egr-lämmönvaihtimen vuotojen suhteen asiakkaan kannalta paljon parempi,
    onhan se ihmeellistä että käytettyjen autojen myyjän vastuu
    valmistus/mitoitusvirheistä on isompi kuin tehtaan :think

    Ts. kyllä jotain vastaantuloa pitäisi tulla 200 tkm asti.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Eipä nämä nyt sitten tälleen sivusta tarkasteltuna vaikuta ainakaan yhtään paremmilta kuin E6x sarjalaiset? Toki on eri ongelmat mutta ei mitenkään lievemmät ainakaan tolleen nopeesti vilastuna...
    Nopeasti vertailtuna tuntuu kalliimmilta tyyppivioilta kuin E sarjassa, oliko esim X-drivessä ongelmia E:ssä, ymmärtääkseni hyvin vähän.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Alea View Post
    F11 525D X-Drive -02 ongelmat..
    Alkupään tuotantoa

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Eipä nämä nyt sitten tälleen sivusta tarkasteltuna vaikuta ainakaan yhtään paremmilta kuin E6x sarjalaiset? Toki on eri ongelmat mutta ei mitenkään lievemmät ainakaan tolleen nopeesti vilastuna...

    Leave a comment:


  • Fremen
    replied
    120tkm ajettu F10 530d Xdrive. vm. 2011

    - EGR
    - oikee etunivelen suojakumi
    - 1 suutin
    - akku
    - molemmat takaovet vettä tulee kynnykselle, mutta ei mene matolle asti (vasen pahempi )

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Alea View Post
    - Lisäksi etupuskurin lakkaus lähtenyt isoina alueina kokonaan pois. Uudelleen maalaus.
    - Talvella herjasi myös kylmimmillä keleillä akun kunnosta, jolle ei vielä ole tehty mitään.
    Etupuskurin lakkaus? Kolaroimattomasta autosta? Minulla on myös etupuskuri maalauksen/lakkauksen tarpeessa.

    EGR vaihdettu (tehdas maksoi), takaovi tiivistetty (artisti maksoi), takasten kulmia ronkittu (söi muutkin kuin runflatit piloille kesässä), akkuherjoja pakkasella (silti edelleen mennään alkuperäisellä akulla (5 vuotta täynnä)).. ja tuntuu, että hiukan hupenee vieläkin jäähdytinnestettä, vaikka EGR vaihdettiin.

    Seuraavia vikoja odotellessa..

    Leave a comment:


  • Alea
    replied
    Hyvä lista, kiitoksia!
    F11 525D X-Drive -12 ongelmat tähän mennessä on suoraan listasta:
    - EGR 110tkm vuoto. Vaihdettiin.
    - 125tkm outo "jyrinä" alustassa/voimansiirrossa motarinopeuksilla.
    Tätä haettiin pitkään ja matkalla avattiin mm. jakolaatikko, josta löytyi öljyn seasta metallihiukkasia. Tämä meni kokonaan vaihtoon.
    Samalla kertaa löydettiin oikean etuvetarin rikkoutuminen, joten sekin vaihdettiin.
    Myös molempien takapussien huomattiin vuotavan, joten vaihdettiin sitten nekin.

    Mikään näistä korjauksista ei kuitenkaan auttanut alkuperäiseen "jyrinään", vaan selvittely jatkui yhteensä 4-5 eri kertaa 1-2 päivää kerralla pajalla. Lopulta päätyivät mittaamaan tälle kaudelle asennetut uudet kesärenkaat (Goodyear) ja löysivät kolmesta renkaasta isoa heittoa, jota ei saanut tasapainotuksella kuriin. Koko setti vaihtui uusiin. Tämä lopulta poisti alkuperäisen ongelman.
    - Lisäksi etupuskurin lakkaus lähtenyt isoina alueina kokonaan pois. Uudelleen maalaus.
    - Talvella herjasi myös kylmimmillä keleillä akun kunnosta, jolle ei vielä ole tehty mitään.

    Kaikki yllämainittu, paitsi puskurin maalaus, meni kokonaan BPS-takuuseen. Viimeisillä kerroilla sain jopa vuokra-auton maksutta käyttööni. Voi vain mielessä laskea paljonko tuo kaikki olisi verottanut omaa kukkaroa...
    On tämä BMW-into murheiden myötä kummasti rauhoittunut, toki takuun toimiminen näinkin hienosti auttaa pysymään seuraavankin auton osalta samassa merkissä.
    Jakoketju- ja vesivuoto-ongelmia odotellessa...
    Last edited by Alea; 12-09-2016, 10:58.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jani_88 View Post
    Tiiätkö Markus yhtään tapausta, onko farkuista menny vielä kontin johtosarjoja?
    Ei ole tullut vastaan, rakenne on ihan eri kuin E61...

    Eikä ole tullut vastaan antenninvahtistin ongelmaa
    tai termareita, nämä N57:t käy paaaljon kuumempana kuin vanhat,
    eim. 550d:t kesällä jäy jopa liki 110 asteisena, lämmöt heiluu 90-110 asteen välissä ja flekti huutaa
    usein pysähtymisen jälkeen jonkin aikaa...
    Last edited by MajorDrake; 09-09-2016, 09:59.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Hyvä lista, Major, kiitos! Itselläni ei muita vaivoja, mutta takaset (vielä) runflätit ovat kuluneet sisäreunoista, eilen vaihdoin etusten kanssa päikseen ensiavuksi. Seurataan asiaa, talvirenkaat ovat uudet odottamassa...

    Takapään pohjaaniskukumit ovat aivan tohjona, takuuasia?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Netti autoon rajaa mallit 520d, niin onhan siellä aika monta uudella moottorilla varustettua. Ihme kun ei jakopäätä saada kestämään. Kumminkin tuo kaikkiaan olisi järkevin malli verojen kannalta ja myydyin malli. No samat viathan ne on toyotassakin, siinähän on näitä samoja moottoreita.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Pussit meni 140tkm huitteilla. Vettä tulee satunnaisesti sisään ovesta, eli sekin löytyy...

    Vetarien kumit meni - meni vetaritkin. Onneksi oli takuu!!

    Nyt tuntuu voimalinjassa väljää tai sit nykii välillä. Kauniisti ajaessa tuntee tuon. Yksi suutin antanut vikakoodeja jo 30tkm...

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Onko noista F-sarjan 3 litrasen läppien poistosta vihjeitä kertoa? Vikakoodia tuntuu tulevan niistä välillä. Vai auttaakko purku ja putsaus mihin asti? Nyt 119tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • hydrophyte
    replied
    F11 520D 2011 pussi puhki ~80.000km
    F11 535D xDrive 2012 pussi puhki ~100.000km

    BMW:n piikkiin vaihdettiin molempiin molemmat puolet. Muita ongelmia ei noissa ole ollut.

    Leave a comment:

Working...
X