1) Takarenkaiden sisäsyrjän kuluminen check. Konalan merkkihuolto osasi ilahduttavasti säätää kulmat. Nyt kuluu tasaisesti.
2) Farkun takapussukat 85tkm check.
3) EGR 95tkm check.
Mukavaa, että näitä saa ääneen sanoa. Mersufoorumilla ei vikoja eemelissä tunnu olevan. Tai niitä ei ainakaan ääneen sanota...
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNopeasti vertailtuna tuntuu kalliimmilta tyyppivioilta kuin E sarjassa, oliko esim X-drivessä ongelmia E:ssä, ymmärtääkseni hyvin vähän.
Kyllä tehtaan GW-polittiikka saisi olla jakolaatikon ja egr-lämmönvaihtimen vuotojen suhteen asiakkaan kannalta paljon parempi,
onhan se ihmeellistä että käytettyjen autojen myyjän vastuu
valmistus/mitoitusvirheistä on isompi kuin tehtaan :think
Ts. kyllä jotain vastaantuloa pitäisi tulla 200 tkm asti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Macke View PostEipä nämä nyt sitten tälleen sivusta tarkasteltuna vaikuta ainakaan yhtään paremmilta kuin E6x sarjalaiset? Toki on eri ongelmat mutta ei mitenkään lievemmät ainakaan tolleen nopeesti vilastuna...
Leave a comment:
-
-
Eipä nämä nyt sitten tälleen sivusta tarkasteltuna vaikuta ainakaan yhtään paremmilta kuin E6x sarjalaiset? Toki on eri ongelmat mutta ei mitenkään lievemmät ainakaan tolleen nopeesti vilastuna...
Leave a comment:
-
-
120tkm ajettu F10 530d Xdrive. vm. 2011
- EGR
- oikee etunivelen suojakumi
- 1 suutin
- akku
- molemmat takaovet vettä tulee kynnykselle, mutta ei mene matolle asti (vasen pahempi )
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alea View Post- Lisäksi etupuskurin lakkaus lähtenyt isoina alueina kokonaan pois. Uudelleen maalaus.
- Talvella herjasi myös kylmimmillä keleillä akun kunnosta, jolle ei vielä ole tehty mitään.
EGR vaihdettu (tehdas maksoi), takaovi tiivistetty (artisti maksoi), takasten kulmia ronkittu (söi muutkin kuin runflatit piloille kesässä), akkuherjoja pakkasella (silti edelleen mennään alkuperäisellä akulla (5 vuotta täynnä)).. ja tuntuu, että hiukan hupenee vieläkin jäähdytinnestettä, vaikka EGR vaihdettiin.
Seuraavia vikoja odotellessa..
Leave a comment:
-
-
Hyvä lista, kiitoksia!
F11 525D X-Drive -12 ongelmat tähän mennessä on suoraan listasta:
- EGR 110tkm vuoto. Vaihdettiin.
- 125tkm outo "jyrinä" alustassa/voimansiirrossa motarinopeuksilla.
Tätä haettiin pitkään ja matkalla avattiin mm. jakolaatikko, josta löytyi öljyn seasta metallihiukkasia. Tämä meni kokonaan vaihtoon.
Samalla kertaa löydettiin oikean etuvetarin rikkoutuminen, joten sekin vaihdettiin.
Myös molempien takapussien huomattiin vuotavan, joten vaihdettiin sitten nekin.
Mikään näistä korjauksista ei kuitenkaan auttanut alkuperäiseen "jyrinään", vaan selvittely jatkui yhteensä 4-5 eri kertaa 1-2 päivää kerralla pajalla. Lopulta päätyivät mittaamaan tälle kaudelle asennetut uudet kesärenkaat (Goodyear) ja löysivät kolmesta renkaasta isoa heittoa, jota ei saanut tasapainotuksella kuriin. Koko setti vaihtui uusiin. Tämä lopulta poisti alkuperäisen ongelman.
- Lisäksi etupuskurin lakkaus lähtenyt isoina alueina kokonaan pois. Uudelleen maalaus.
- Talvella herjasi myös kylmimmillä keleillä akun kunnosta, jolle ei vielä ole tehty mitään.
Kaikki yllämainittu, paitsi puskurin maalaus, meni kokonaan BPS-takuuseen. Viimeisillä kerroilla sain jopa vuokra-auton maksutta käyttööni. Voi vain mielessä laskea paljonko tuo kaikki olisi verottanut omaa kukkaroa...
On tämä BMW-into murheiden myötä kummasti rauhoittunut, toki takuun toimiminen näinkin hienosti auttaa pysymään seuraavankin auton osalta samassa merkissä.
Jakoketju- ja vesivuoto-ongelmia odotellessa...Last edited by Alea; 12-09-2016, 10:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jani_88 View PostTiiätkö Markus yhtään tapausta, onko farkuista menny vielä kontin johtosarjoja?
Eikä ole tullut vastaan antenninvahtistin ongelmaa
tai termareita, nämä N57:t käy paaaljon kuumempana kuin vanhat,
eim. 550d:t kesällä jäy jopa liki 110 asteisena, lämmöt heiluu 90-110 asteen välissä ja flekti huutaa
usein pysähtymisen jälkeen jonkin aikaa...Last edited by MajorDrake; 09-09-2016, 09:59.
Leave a comment:
-
-
Hyvä lista, Major, kiitos! Itselläni ei muita vaivoja, mutta takaset (vielä) runflätit ovat kuluneet sisäreunoista, eilen vaihdoin etusten kanssa päikseen ensiavuksi. Seurataan asiaa, talvirenkaat ovat uudet odottamassa...
Takapään pohjaaniskukumit ovat aivan tohjona, takuuasia?
Leave a comment:
-
-
Netti autoon rajaa mallit 520d, niin onhan siellä aika monta uudella moottorilla varustettua. Ihme kun ei jakopäätä saada kestämään. Kumminkin tuo kaikkiaan olisi järkevin malli verojen kannalta ja myydyin malli. No samat viathan ne on toyotassakin, siinähän on näitä samoja moottoreita.
Leave a comment:
-
-
Pussit meni 140tkm huitteilla. Vettä tulee satunnaisesti sisään ovesta, eli sekin löytyy...
Vetarien kumit meni - meni vetaritkin. Onneksi oli takuu!!
Nyt tuntuu voimalinjassa väljää tai sit nykii välillä. Kauniisti ajaessa tuntee tuon. Yksi suutin antanut vikakoodeja jo 30tkm...
Leave a comment:
-
-
Onko noista F-sarjan 3 litrasen läppien poistosta vihjeitä kertoa? Vikakoodia tuntuu tulevan niistä välillä. Vai auttaakko purku ja putsaus mihin asti? Nyt 119tkm ajettu.
Leave a comment:
-
-
F11 520D 2011 pussi puhki ~80.000km
F11 535D xDrive 2012 pussi puhki ~100.000km
BMW:n piikkiin vaihdettiin molempiin molemmat puolet. Muita ongelmia ei noissa ole ollut.
Leave a comment:
-
Leave a comment: