F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alea
    replied
    Originally posted by Alea View Post
    Hyvä lista, kiitoksia!
    F11 525D X-Drive -12 ongelmat tähän mennessä on suoraan listasta:
    - EGR 110tkm vuoto. Vaihdettiin.
    - 125tkm outo "jyrinä" alustassa/voimansiirrossa motarinopeuksilla.
    Tätä haettiin pitkään ja matkalla avattiin mm. jakolaatikko, josta löytyi öljyn seasta metallihiukkasia. Tämä meni kokonaan vaihtoon.
    Samalla kertaa löydettiin oikean etuvetarin rikkoutuminen, joten sekin vaihdettiin.
    Myös molempien takapussien huomattiin vuotavan, joten vaihdettiin sitten nekin.

    Mikään näistä korjauksista ei kuitenkaan auttanut alkuperäiseen "jyrinään", vaan selvittely jatkui yhteensä 4-5 eri kertaa 1-2 päivää kerralla pajalla. Lopulta päätyivät mittaamaan tälle kaudelle asennetut uudet kesärenkaat (Goodyear) ja löysivät kolmesta renkaasta isoa heittoa, jota ei saanut tasapainotuksella kuriin. Koko setti vaihtui uusiin. Tämä lopulta poisti alkuperäisen ongelman.
    - Lisäksi etupuskurin lakkaus lähtenyt isoina alueina kokonaan pois. Uudelleen maalaus.
    - Talvella herjasi myös kylmimmillä keleillä akun kunnosta, jolle ei vielä ole tehty mitään.

    Kaikki yllämainittu, paitsi puskurin maalaus, meni kokonaan BPS-takuuseen. Viimeisillä kerroilla sain jopa vuokra-auton maksutta käyttööni. Voi vain mielessä laskea paljonko tuo kaikki olisi verottanut omaa kukkaroa...
    On tämä BMW-into murheiden myötä kummasti rauhoittunut, toki takuun toimiminen näinkin hienosti auttaa pysymään seuraavankin auton osalta samassa merkissä.
    Jakoketju- ja vesivuoto-ongelmia odotellessa...
    Tähän tarinaan (=tämän auton omistukseen) saatiin karu päätös, kun takaperä laukesi taas 10kk ja 20tkm edellisen vaihdon jälkeen, ja jätti pihaan. Lavetilla paketti hoitoon. Ilmeisesti varaosatakuu hoitanee kustannukset, mutta itseäni auto jo sen verran syletti, että vaihtoon meni samalla hetkellä.
    Positiivista oli se, ettei jakoketju-, eikä vesivuotoja näkynyt tässä yksilössä.
    Jatkossa mennään e93:lla.

    Leave a comment:


  • Heksunaattori
    replied
    ˆˆ
    Itse epäilen ettei tämä suuttimista tai hehkuista johdu...

    - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
    - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
    - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
    - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
    - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
    - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa

    Kysyin tutulta, joka bemareista tietää ja hän ehdotti vaihtamaan dieselsuodattimen ja sen jälkeen putsaamaan EGR venttiilin mikäli suodattimen vaihto ei auta.

    Suodatin vaihdettu eilen ja nyt pakkasia odotellessa niin selviää oliko mitään hyötyä. Suodatin vaihdettu viimeksi tosiaan 30tkm sitten vuonna 2014, joten sen vaihto olisi kuitenkin ollut edessä parin kk päästä seuraavassa huollossa.
    Last edited by Heksunaattori; 14-12-2016, 13:39.

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Samanlainen kosla ja samanlainen vika korjaantui suuttimen vaihdolla viime talvena. Nyt alkanut taas välillä hyrskyttämään kylmänä...

    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Terve!

    Onko muilla tullut vastaan N57 kylmänä käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenkin normalisoituu koneen lämmetessä?
    Koodit luettu eikä anna koodia hehkuista tai EGR...

    Auto F10 525dA vm. 2010, ajettu vajaa 60tkm

    Leave a comment:


  • BesiF10
    replied
    530xd

    530xd f10 190kw tuli ostettua tuossa elokuun lopussa. Nyt ajanu sillä n.10tkm ja tykkään autosta kovasti. Etu oikea laakeri meni vaihtoon oston jälkeen ja egr venttiilin lauhdutin? ( huomasin että nesteet katoaa ) tyyppivika? muita ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut.


    Ajoltaan tämä on aivan mahtavaa, jämäkkä ja hiljainen auto, kulkee kuin juna!

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Terve!

    Onko muilla tullut vastaan N57 kylmänä käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenkin normalisoituu koneen lämmetessä?
    Koodit luettu eikä anna koodia hehkuista tai EGR...

    Auto F10 525dA vm. 2010, ajettu vajaa 60tkm
    Kyllä tuo hehkutukseen viittaisi silti.
    Hehkujen ohjain menee itsellä vaihtoon viikon päästä..

    Leave a comment:


  • Heksunaattori
    replied
    Terve!

    Onko muilla tullut vastaan N57 kylmänä käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenkin normalisoituu koneen lämmetessä?
    Koodit luettu eikä anna koodia hehkuista tai EGR...

    Auto F10 525dA vm. 2010, ajettu vajaa 60tkm

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by Stombe View Post
    Tänään tutkiskelin enemmän, tosiaan venttiikopan alapuolella on turbojen takapuolen (edestä katsottuna) lohkon alueelta öljyistä pintaa, ei puhtaana pitävää eli vähän tihkuvaa. Huonostihan sinne näkee ilman että purkaa enemmän kuin muovit pois.
    Onko siinä turboille öljyn liittimet sellaisia että niistä voisi tihkuttaa?
    Venttiikoppa oli kuljettajan puolelta kuten moottorin lohkokin aivan puhdas.
    Likaa oli vain vänkärin puolella lohkossa ja enemmän takaosassa, hivenen myös vauhtipyörän kopan päältä tullu (vain vänkärin puolella).

    Edit: Tein tutkivaa journalismia, ja kysyn josko täältä lisää löytyisi asiaan kokemusta..?

    Onko imusarjoissa ollut ongelmia eli halkeamisia? Onko niistä joutunut öljyä ulos (lohkon pinnoille) jota luontaisestikkin kulkee imusarjassa?

    Tai toinen, onko näistä tuplaturboista mennyt turboja sököksi? Voiko akseli-välyksen seurauksesta tulla turbon ulkopuolelle öljyä?

    Kolmas, onko huohottimen tai tarkemmin sen suodattimen tukkeentumista ollut samalaista joka vanhemmissa malleissa on ollut mahdollinen, jota kautta sitten voisi öljyä joutua lohkolle?
    Öjynsuodattimen jalka? Väärällä puolella mutta tarkasta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Stombe
    replied
    Originally posted by Stombe View Post
    Kerran jo pois F11:n möin ja taas F11:n ostin, tällä kertaa 35d:n. Kyllä se mieli vetää silti bemareihin aina vain takasin!

    En tiedä onko varsinaisesti tyyppiviasta kyse, mutta vikaa ilmeni kuitenkin ja vähän ehdotuksia korjaamiseksi kaipailisin muutakin kuin jäätävän hintaista valohoitoa marmoorilla.


    Enpä kerinny ajaa kuin muutaman sata kilsaa hankinnasta kun tänään liikennevaloissa rupesi haisemaan palanu öljy. Ajattelin edessä olevan Tojotan haisevan. Kaupan pihaan kaartaessa Tojotan hävitessä edestä ajattelin ongelman väistyneen, mutta eipä mitään! Oma autohan se savuaa konepeiton alta..

    Tsekkasin heti konehuoneesta että pakoputken päältä/alta tai siltä seudulta eli moottorin takaa käry tulee kun puhelimen lampulla tirkistelin. Tätä edelti manuaalisesti moottorijarrulla tulo liikennevaloihin ikäänkuin kokeillessa miten toimii (sport-automaatti) ja valinnaksi jäi M2 jolla se lähti eteenpäin, tosiaan kakkosella lähti liikennevaloista. Varsinaisesti mitään raskasta rasittamista ei edeltänyt, perheen kanssahan kauppareissulla oltiin.

    Onko ollut muualla havaintoa vastaavasta?
    Voiko moottori pullauttaa jostain öljyä ulospäin joutuen pakoputken päälle?
    Vuotaisko venttilikopantiiviste tosiaan jo näin tuoreessa pelissä? -> 2011 & 160tkm/3936h ajettu.
    Vai onko jotain letkuvuotoja ollut havaittavissa?

    Joskus reilu vuosi sitten mulla oli 318i E91 josta vuoti venakopan tiiviste, oli ajettu noin 200tkm ja uusiahan se piti.

    Tänään tutkiskelin enemmän, tosiaan venttiikopan alapuolella on turbojen takapuolen (edestä katsottuna) lohkon alueelta öljyistä pintaa, ei puhtaana pitävää eli vähän tihkuvaa. Huonostihan sinne näkee ilman että purkaa enemmän kuin muovit pois.
    Onko siinä turboille öljyn liittimet sellaisia että niistä voisi tihkuttaa?
    Venttiikoppa oli kuljettajan puolelta kuten moottorin lohkokin aivan puhdas.
    Likaa oli vain vänkärin puolella lohkossa ja enemmän takaosassa, hivenen myös vauhtipyörän kopan päältä tullu (vain vänkärin puolella).

    Edit: Tein tutkivaa journalismia, ja kysyn josko täältä lisää löytyisi asiaan kokemusta..?

    Onko imusarjoissa ollut ongelmia eli halkeamisia? Onko niistä joutunut öljyä ulos (lohkon pinnoille) jota luontaisestikkin kulkee imusarjassa?

    Tai toinen, onko näistä tuplaturboista mennyt turboja sököksi? Voiko akseli-välyksen seurauksesta tulla turbon ulkopuolelle öljyä?

    Kolmas, onko huohottimen tai tarkemmin sen suodattimen tukkeentumista ollut samalaista joka vanhemmissa malleissa on ollut mahdollinen, jota kautta sitten voisi öljyä joutua lohkolle?
    Last edited by Stombe; 01-11-2016, 19:15.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Esim. ahtaaseen parkkiin ajettaessa usein lähes välttämätöntä..
    Usein kuitenkin vain taidon puutetta tai laiskuutta. Kun nuorena on alkuajokokemuksen saanut ilman ohjaustehostinta olevilla raskasohjauksisilla autoilla, temppu ei ole edes vaikeaa. Ratin voi kääntää vaikka laidasta laitaan yllättävän lyhyen ajomatkan aikana jos sen opettelee
    Last edited by Havis; 29-10-2016, 13:46.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Ohjauksen kääntelyä auton ollessa paikallaan tulee välttää viimeiseen saakka. Kun tehostimen pumpun voimalla väännellään rengasta paljaalla pitävällä pinnalla saa ohjausnivelet sellaista vääntökäsittelyä ettei sitä mikään nivel kauaa kestä.

    Eikö sitä opetettu jo autokoulussa kaikille?
    Esim. ahtaaseen parkkiin ajettaessa usein lähes välttämätöntä. Ja F10 on jo sen koko luokan auto,että useimmat parkkipaikat alkaa olla ahtaita. Jos ei aja sinne taaimmaiseen parkkiriviin satojen metrien päähän.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Muutamaan otteeseen ruvennut kiristämään hermoja kun paikallaan ollessa rattia vähän käännellessä kuuluu sellainen klik klik ääni.
    Ohjauksen kääntelyä auton ollessa paikallaan tulee välttää viimeiseen saakka. Kun tehostimen pumpun voimalla väännellään rengasta paljaalla pitävällä pinnalla saa ohjausnivelet sellaista vääntökäsittelyä ettei sitä mikään nivel kauaa kestä.

    Eikö sitä opetettu jo autokoulussa kaikille?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Millaisella systeemillä huuhtelit ne öljyt? Sehän hotaisee aika vimmalla sitä öljyä kun pannun laittaa käyntiin? Apumies ratin takana ja toinen kaatoi vauhdilla uutta öljyä säiliöön? Näinkös? Ja paluuputki jatkoletkulla jätesäiliöön? E39:iin nimittäin tein tuon homman ja aika vikkelästi sai vaihtaa uutta pulloa.... Mietin että onkohan hyötyä laittaa joku kuristin sinne paluuletkun ulosvirtauspäähän, jotta vähän hitaammin imisi sitä säiliötä tyhjäksi?
    No, "huuhtelemalla".. Eli imin säiliöstä pois niin paljon kuin pystyi ettei horase tyhjää ja siten uutta öljyä säiliö täyteen. Sitten ratti äärilaidasta toiseen ja takaisin keskelle ja taas imettiin säiliö ja uutta tilalle. Ton tein varmaan 10 kertaa ja 2 litraa öljyä. Nyt on ainakin ihan puhdasta öljy.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kuningaspulttia koitin kiristellä, mutta tuntui että 17 hylsy antoi myöden...
    Siinä on vissiin mutterilukite laitettu säätöpultin väliin ja joissain yksilöissä on todella tiukassa se ensimmäinen nitkahdus. Joissakin taas tuntuu että ei ole mitään ongelmaa.

    Originally posted by Juspa View Post
    Vaihtelin muuten huuhtelemalla ohjaustehostimen öljyt ja tuntuu että ääni pieneni?? Noh, katotaan oliko vaan lumetta.. (vai kiristyikö kuningasmutteri vähäsen???)
    Millaisella systeemillä huuhtelit ne öljyt? Sehän hotaisee aika vimmalla sitä öljyä kun pannun laittaa käyntiin? Apumies ratin takana ja toinen kaatoi vauhdilla uutta öljyä säiliöön? Näinkös? Ja paluuputki jatkoletkulla jätesäiliöön? E39:iin nimittäin tein tuon homman ja aika vikkelästi sai vaihtaa uutta pulloa.... Mietin että onkohan hyötyä laittaa joku kuristin sinne paluuletkun ulosvirtauspäähän, jotta vähän hitaammin imisi sitä säiliötä tyhjäksi?
    Last edited by JKK; 28-10-2016, 20:49.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Täytyy sanoa että ihan 100% varma en ole, koska ranne ei meinannut mahtua ahtaasta välistä kun aivan hammastankoon asti yritti ulottua. Pitäisi purkaa hieman enemmän tavaraa tieltä pois että pääsisi kunnolla käsiksi...

    Jokatapauksessa välys oli selkeästi tämän kuvan osan numero 5 alapäässä. Joko hammaskosketuksessa tai sitten alimmassa ristinivelessä. Ja juuri tuosta alemmasta akselin osasta on julkaistu uudempi paranneltu versio, kuten osanumerosta näkee. Eli jotain häikkää siinä on... Hintaa n.200 euroa. Ja tässä tapauksessa kyse on siis x-driven ohjausakselista, joka on eri numerolla kuin takavetoisen, mutta varmaan perusrakenne samaa kuraa...
    Tänään testailin ja mulla tuntuu ja kuuluu pyöritellessä akselista se ääni juuri tuosta nivelestä tai sieltä hammastuksesta. Koitin itse ristiniveltä vedellä pituussuunnassa enkä saanut tuntumaan siinä klappia. Kuningaspulttia koitin kiristellä, mutta tuntui että 17 hylsy antoi myöden ja 16 ei saanut mahtumaan.. pitää paremmalla ajalla koittaa uudestaan.
    Vaihtelin muuten huuhtelemalla ohjaustehostimen öljyt ja tuntuu että ääni pieneni?? Noh, katotaan oliko vaan lumetta.. (vai kiristyikö kuningasmutteri vähäsen???)

    Ja mulla siis autona E60 vaikka F -topicissa ollaankin, mutta kai se sopii kun oire ja aiheuttaja ovat ilmeisesti samoja..
    Last edited by Juspa; 28-10-2016, 20:16.

    Leave a comment:


  • Stombe
    replied
    Kerran jo pois F11:n möin ja taas F11:n ostin, tällä kertaa 35d:n. Kyllä se mieli vetää silti bemareihin aina vain takasin!

    En tiedä onko varsinaisesti tyyppiviasta kyse, mutta vikaa ilmeni kuitenkin ja vähän ehdotuksia korjaamiseksi kaipailisin muutakin kuin jäätävän hintaista valohoitoa marmoorilla.


    Enpä kerinny ajaa kuin muutaman sata kilsaa hankinnasta kun tänään liikennevaloissa rupesi haisemaan palanu öljy. Ajattelin edessä olevan Tojotan haisevan. Kaupan pihaan kaartaessa Tojotan hävitessä edestä ajattelin ongelman väistyneen, mutta eipä mitään! Oma autohan se savuaa konepeiton alta..

    Tsekkasin heti konehuoneesta että pakoputken päältä/alta tai siltä seudulta eli moottorin takaa käry tulee kun puhelimen lampulla tirkistelin. Tätä edelti manuaalisesti moottorijarrulla tulo liikennevaloihin ikäänkuin kokeillessa miten toimii (sport-automaatti) ja valinnaksi jäi M2 jolla se lähti eteenpäin, tosiaan kakkosella lähti liikennevaloista. Varsinaisesti mitään raskasta rasittamista ei edeltänyt, perheen kanssahan kauppareissulla oltiin.

    Onko ollut muualla havaintoa vastaavasta?
    Voiko moottori pullauttaa jostain öljyä ulospäin joutuen pakoputken päälle?
    Vuotaisko venttilikopantiiviste tosiaan jo näin tuoreessa pelissä? -> 2011 & 160tkm/3936h ajettu.
    Vai onko jotain letkuvuotoja ollut havaittavissa?

    Joskus reilu vuosi sitten mulla oli 318i E91 josta vuoti venakopan tiiviste, oli ajettu noin 200tkm ja uusiahan se piti.
    Last edited by Stombe; 28-10-2016, 19:04.

    Leave a comment:

Working...
X