Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi 5-sarja julkaistu, G30
Collapse
X
-
No lopultakin...odottelin tätä jo Pariisissa!
Ihan hyvältä näyttää...Seiskan muodoilla mennään taas kuten jo tavaksi on 80-luvulta lähtien tullut...E60 ainoana poikkeuksena toki.
Nokkaan tullut enemmän muhkeutta ja pyöreyttä näemmä...muistuttaa enemmän F30 näin sivu viistosta konepellin etuosan linja.
Sisusta on tuota kammottavaa "irtonaista" näyttöä lukuunottamatta hyvinkin onnistunut. En kyllä voi käsittää miksei tuota voi integroida enään kuten F10 oli...:think Näyttää vaan todella tökeröltä ja halvalta tuommoinen. Menisi sitten edes piiloon kojetaulun sisään kun ei tarvita tai jotain...
Toivottavasti tulee sport-keppi näihinkin sillä tuo vaikio keppi ei omaan silmään oikein istu. Hieman turhan terävä muotoilu ja onhan se liian isokin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Tämähän näyttää vielä enemmän G11, kuin mitä odotettiin (erinäisten lehtien hahmotelmat ja spekulaatiot). Mikäpäs siinä, perustyylikästä ja varmasti livenä koko tuo taas presenssiä moninkertaisesti lisää. Ei varsinaisesti löydy mitään huonoa kulmaa, tai muuta suoranaista negatiivista sanottavaa.
Mutta mutta... Jotenkin tuosta kuitenkin haisee läpi semmoinen varman päälle pelaaminen muotoilun suhteen. Itse epäilisin, että tämä design tulee "vanhenemaan" vielä F10/11:5-sarjaakin nopeammin ja ennenkaikkea sen kilpailevia malleja MB:ltä, Audilta tai vaikka Volvoltakin. Se on sinällään hieman surullista, kun lähivuosina nähtiin kuitenkin mihin BMW:n design voisi olla matkalla i8:n muodossa.
Toisena esimerkkinä alkuun paljon kritiikkiä saaneet Banglen luomukset e60/e61 ja e65/e66 eivät näytä vieläkään "vanhentuneilta" (jos ei viihde-/ muuta elektroniikkaa huomioida), vaan kysymyksessä on paljon ajattomampi design. Tässä on hyvä muistaa, että e65:tä valmistettiin aikana, joilloin esim. Audin lippulaiva näytti tältä:
Oli miten oli, ei tuo mikään pettymys ole, muttei herätä myöskään mitään suuria tunteita. En usko, että designiltaan on kovin pitkäikäinen, mutta varmasti erinomainen auto kaikinpuolin.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostSisusta on tuota kammottavaa "irtonaista" näyttöä lukuunottamatta hyvinkin onnistunut. En kyllä voi käsittää miksei tuota voi integroida enään kuten F10 oli...:think Näyttää vaan todella tökeröltä ja halvalta tuommoinen. Menisi sitten edes piiloon kojetaulun sisään kun ei tarvita tai jotain...G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
"Downsizingia on harrastettu moottoripuolella. Bensiinikoneista 530i on kaksilitrainen ja nelisylinterinen. Se tuottaa 252 hevosvoimaa, kun taas 540i puolestaan on kolmelitrainen, kuusisylinterinen ja liikuttaa 5-sarjaa 340 hevosvoiman turvin.
Dieselmoottoreista hieman myöhemmin markkinoille tuleva 520d on jo totutusti nelisylinterinen ja kaksilitrainen (190 hv), ja 530d kuusisylinterinen ja 265-hevosvoimainen."
Näyttö on sen takia varmaan "irtonaisen näköinen", kun pitänyt saada se huomattavasti lähemmäksi (kosketusnäyttö), mutta olen kyllä samaa mieltä - näyttää copy pastetulta tuohonLast edited by rizzo; 13-10-2016, 17:54.
Comment
-
-
Kyllä olisi vähän toivonut rohkeampaa ulkokuorta, mutta juu eipä taida olla myöskään mitään irtonaisen näköistä peräluukkua tms, että kai tohon on oltava tyytyväinen. Se, että e34 ja e60 näyttää edelleen makeilta niin erottuuko tuo enään edukseen 10-15 vuoden päästä niin, no toivotaan? Toisaalta uuden auton ostajillehan ne muotoillaan eikä suomalaiselle työn tekijälle joka pystyy ostamaan 250tkm ajetun nelipyttysen 530i:n vuonna 2030:-D No onhan tuo varmasti livenä makee peli, et onnee vaan ken sellaisen alleen saa
M5:ttä odotellessa, onkos sen koneesta jo annettu tietoa? Onko sylintereitä vielä enemmän kuin ahtimia
Comment
-
-
Munuaiset on aika isot enkä ymmärrä miksi noihin etulokareihin on pitäny pistää nuo ilma-aukot, ne on rumat.
M-Sportin takapuskimen diffu on kyllä ylikokonen. Putkien pitäisi olla paaljon ylempänä jotta näyttäisi hyvältä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEi ton rinnalla F10/11 mene niin nopeasti vanhaksi kun e60/61 meni F sarjan rinnalla.
Eipä nyt ainakaan ulkonäköön suurta tottumista tarvita, sen verran samoilla linjoilla kuitenkin mennään.
Sisustaan lupaillaan vissiin vieläkin laadukkaampia materiaaleja mitä äffässä oli..se olisi hyvää kehitystä varsinkin ajatellen sitä massiivista hyppäystä mikä E60:seen oli äffässä.
Kuinkakohan kattavia vakiovarusteita alkaa näissä jo olla? F10 kun oli vielä aika riisuttu ja tokihan suomalaiset saiturit sitten otti vain perusperusvehkeitä.
Hommahan vaan alkaa olla jo semmoinen että halpakotteroissakin alkaa olla jos jonkinlaisia hilavituttimia vakiona niin premiumit eivät enään olekaan niin premiumeja. Tähän olisi syytä BMW:lläkin jo tarttua mielestäni.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostSeuraavaksi voisi kokeilla v90 ihan vaihtelun vuoksi, siihenki saa hudin..
Hauska homma, mutta tuo etuvalojen ja munuaisten homma on mennyt just niinkuin uuden 3-sarjalaisen kanssa ennustettiin. Siinä menee etuvaloista kapea ripamainen osa munuaisiin asti. Silloin ennustus oli, että tulevissa malleissa "ripa" kasvaa kunnes lopulta munuaiset integroituvat täysin etuvaloihin. Saapa nähdä tulevissa malleissa, lähellä ollaan jo. :think
Edit: Näemmä tässä G30:ssä on jo munuaisetkin liittymässä toisiinsa. Palataanko tässä tosiaan pikku hiljaa retromaiseen maskiin missä munuaiset ja valot on yhtenäisessä maskikappaleessa.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Kyllä on majavansieraimet venytetty todellakin liian isoiksi, ja muotoilu yhtä "pappaa" kuin äffässä. Rinkeliskoda ja mesenaatti ne vaan tekee edelleen nuorekkaamman ja sporttisemman näköisiä pelejä nykyisellään, ja E6X näyttää aina vaan paremmalta näihin verrattuna. Sisustat on toki paljon hienompia kuin kuuskymppisessä, mutta siihen se sitten jäikin.
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostSeuraavaksi voisi kokeilla v90 ihan vaihtelun vuoksi, siihenki saa hudin..F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostÄäni tälle Itellä samat ajatukset ja voi olla että hinnat niissä tulee nopeammin alas kuin G-sarjalaisissa.
"Voll" Bemarit on uutena järettömän kalliita ja 3 vuotiaana ja 150 tkm ajettuna hinta on pudonnu n. 60%...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Taitaa olla enemmänki ku 60%.. ilmeisesti vain siitä syystä että 5 srj on saksassa niin suosittu liisari.
Tietty jos parin vuoden päästä alan taas autoa haikailla niin loppusarjan f11 voi olla edukkaampi kun v90.... ja varusteet aika voll.
Mutta sitte ajallaan... varmaan tuo uus vitonenki ui liiveihin ajan kans.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Comment