Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw F11 530dA xdrive jyrisee pienemmälle vaihtaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Popi
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 3
    • Suomi

    Bmw F11 530dA xdrive jyrisee pienemmälle vaihtaessa

    Nyt kaivataan apuja. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Vika esiintyy auton ollessa vielä ns. kylmä, lähestyessä risteystä kun nostaa jalan kaasulta ja antaa auton rullata niin, että laatikko alkaa vaihtamaan pienempää vaihdetta. Vähän ennen jokaista vaihtoa auton runkoon tulee melko voimakasta resonaatiota. ( aivan kuin yrittäisi vedättää liian isolla vaihteella) Kierrokset ovat noin 800-1000 paikkeilla kun jyrinää esiintyy. Mielestäni lämpimänä laatikko vaihtaa 1000 kierroksen yläpuolelta pienempää eikä silloin jyrise. Korjaamolla on laatikko ohjelmoitu uudelleen vaihdettu jakolaatikkokin ilman apua. Missä kierrosluvuissa teidän muiden vaihdot tapahtuu??
    Last edited by Popi; 07-12-2016, 20:59.
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Popi View Post
    Nyt kaivataan apuja. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Vika esiintyy auton ollessa vielä ns. kylmä, lähestyessä risteystä kun nostaa jalan kaasulta ja antaa auton rullata niin, että laatikko alkaa vaihtamaan pienempää vaihdetta. Vähän ennen jokaista vaihtoa auton runkoon tulee melko voimakasta resonaatiota. ( aivan kuin yrittäisi vedättää liian isolla vaihteella) Kierrokset ovat noin 800-1000 paikkeilla kun jyrinää esiintyy. Mielestäni lämpimänä laatikko vaihtaa 1000 kierroksen yläpuolelta pienempää eikä silloin jyrise. Korjaamolla on laatikko ohjelmoitu uudelleen vaihdettu jakolaatikkokin ilman apua. Missä kierrosluvuissa teidän muiden vaihdot tapahtuu??
    Kyllä munkin auto jyrisee tuolla ko. kierrosalueella kylmänä ja varsinkin pakkasella kun lähtee ajamaan. Lämpimänä ei mielestäni jyrise mitenkään poikkeavasti. Kullostaa vähän siltä että toinen/molemmat moottorin tukikumit on finaalissa, tai sitten tukikumien alipaineohjaus ei toimi oikein (solenoidi, letku tms...). Näissähän on siis alipaineella ohjatut/säädettävät moottorin tukikumit. Kumien vaimennus/jäykkyys vaihtelee siis moottorin kierrosten mukaan.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      #3
      Tänään kävin uusimassa tehostajan nesteet ja samalla huomasin kuinka punainen, yhdeltä solenoidilta lähtevä alipaineletku roikkui vapaana koneen alaosassa. Tarkemmin kun tutkailin niin sehän oli nimenomaan moottorin kumityynyjä ohjaava alipaineletku, joka oli irronnut liittimestä, josta jakaantuu alipaine molemmille moottorin kumityynyille. Eli tarkemmin kuvattuna TÄSSÄ KUVASSA letku nro.15 oli irti alaosastaan. Aivan kuin ei olisi koskaan ollutkaan kiinni?

      Voin sanoa että tuolla alipaineohjauksella on aivan uskomattoman suuri vaikutus moottorin värinöihin. Kerkesin jo itsekin ihmettelemään, kuinka moottorin värinät tulee tosi voimakkaasti läpi verrattuna E61:seen. Nyt kun letku on paikallaan, on kuin olisi eri autolla lähtenyt hallilta kotiin kun kone käy koko kierrosalueen läpi silkinpehmeästi.

      Suosittelen tarkistamaan tuon jos jollain on vastaavaa ongelmaa. Jos on irti, vaatii kiinnitys alumiinisen pohjapanssarin irroituksen ja alakautta operoitava (ellei ole pari metriä pitkät kädet).
      Last edited by JKK; 19-12-2016, 00:18.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Popi
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 3
        • Suomi

        #4
        Mun auto ei jyrise millään kierrosalueella jos vaihde ei ole päällä. Nuo alipaineletkutki on tarkastettu ja kunnossa. Jos nostat jalan kaasulta kesken ajon, niin missä kierroslukemissa automaattilaatikkosi vapauttaa vaihteen ja vaihtaa pienemmälle? Mulla vaihtaa normaalisti vähän 1000/min yläpuolella, mutta jyrinän ilmaantuessa 800/min.
        Last edited by Popi; 22-12-2016, 22:32.

        Comment

        • suosukeltaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 111
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Popi View Post
          Mun auto ei jyrise millään kierrosalueella jos vaihde ei ole päällä. Nuo alipaineletkutki on tarkastettu ja kunnossa. Jos nostat jalan kaasulta kesken ajon, niin missä kierroslukemissa automaattilaatikkosi vapauttaa vaihteen ja vaihtaa pienemmälle? Mulla vaihtaa normaalisti vähän 1000/min yläpuolella, mutta jyrinän ilmaantuessa 800/min.
          Löytyikö tähän syytä?

          Itsellä tuntuu välillä voimakkaampi nykäisy kun mottorijarrutuksesta hieman nopeammin siirtyy vedon puolelle. Vaihteisto kuitenkin toimii hienosti joten voisi olla voimalinjassa tai joissain tukikumeissa. En oikein tiedä mihin veisi jotta saisi asiantuntevaa tarkastelua.

          Auto otsikosta poiketen takaveto F11 535d -11.

          Comment

          • Popi
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 3
            • Suomi

            #6
            Ei oo löytyny syytä. Merkkihuollosta kehotettiin vaihtamaan vaihdelaatikko. Kuulemma E kytkimen adaptaatiarvo liian suuri. No jätin nyt kuitenkin tuon 8000€ ostoksen tekemättä ja vei auton vaihdelaatikkokorjaamon, jossa käytettiin laatikko auki. Siistihän se oli. Vaarmuudeksi turbiiniin laitettiin uudet hilut sisälle ja E- kytkimen levyt ja pakka vaihdettiin, vaikka ei niissä mitään vikaa näkynyt. Remontille tuli hintaa pari tonnia. Sama kylmänä jyrisyttäminen ja 80 vauhissa ajoittainen nyppiminen jatkuu. Onko sitten joku anturivika? Olis kyllä kiva tietää kuka ymmärtää näistä vehkeistä jotain, paikalliseen merkkiliikkeeseen on jostain syystä mennyt usko......

            Comment

            • thaifly
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 67
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Popi View Post
              Ei oo löytyny syytä. Merkkihuollosta kehotettiin vaihtamaan vaihdelaatikko. Kuulemma E kytkimen adaptaatiarvo liian suuri. No jätin nyt kuitenkin tuon 8000€ ostoksen tekemättä ja vei auton vaihdelaatikkokorjaamon, jossa käytettiin laatikko auki. Siistihän se oli. Vaarmuudeksi turbiiniin laitettiin uudet hilut sisälle ja E- kytkimen levyt ja pakka vaihdettiin, vaikka ei niissä mitään vikaa näkynyt. Remontille tuli hintaa pari tonnia. Sama kylmänä jyrisyttäminen ja 80 vauhissa ajoittainen nyppiminen jatkuu. Onko sitten joku anturivika? Olis kyllä kiva tietää kuka ymmärtää näistä vehkeistä jotain, paikalliseen merkkiliikkeeseen on jostain syystä mennyt usko......
              Käsittämättömiä nämä merkkiliikkeiden diagnoosit. Kirkkain silmin kannustetaan asiakasta 8keur remppaan yhden adaptaatioarvon perusteella. Eikä olisi edes tullut sillä kuntoon. Huhhuh..
              __________________
              e90 M3 -11

              Ex:
              f11 530xdA M-Sport -12
              e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
              e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
              e61 530xdA LCI M-Sport -08
              e39 M5 Dakargelb II
              e61 523iA LCI -08
              e39 530iA -01
              e87 118d M-Sport -06
              e39 520i M-Sport -02
              e36 316i Compact -95
              e36 328i -95
              e30 318i -89

              Comment

              • salmol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2013
                • 244
                • Helsinki

                #8
                Siis jos tarkoitat että auto jyristää kun kierroksen menevät alle 1000rpm, niin kyllä jotain vikaa on, koska tuo ZF 8hp45 vaihtaa vaihteen pienemmälle AINA viimeistään 1000rpm kohdalla, eikä ikinä kierrokset mene ajossa tuon alle paitsi pysähdyksissä. Ainakaan minulla ei ole mennyt vaan vaihtaa aina pienemmälle kunnes on ykkösellä.
                Last edited by salmol; 22-12-2017, 21:12.
                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                Comment

                • JoniHH
                  Newbiemmer
                  • Sep 2010
                  • 4
                  • Vantaa

                  #9
                  Itsellä ainakin kaikki ajamani f10/11 tekee kylmänä samaa. Kaikki olleet xdrivejä.

                  Tällähetkellä oma M550d
                  Sekä Veljen M550d tekee ihan samaa, toinen outo "ominaisuus" joka kaikissa on ilmennyt, on tuo "ininä" peruuttaessa.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #10
                    Originally posted by JoniHH View Post
                    Itsellä ainakin kaikki ajamani f10/11 tekee kylmänä samaa. Kaikki olleet xdrivejä.

                    Tällähetkellä oma M550d
                    Sekä Veljen M550d tekee ihan samaa, toinen outo "ominaisuus" joka kaikissa on ilmennyt, on tuo "ininä" peruuttaessa.
                    Joo, mikähän tuo "ininä" tai vihellys lienee? Jos muutkin sen kuulevat, niin a) en ole (kovinkaan) hullu ja b) voitaneenko sitä sitten pitää ominaisuutena?
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Jönssi1
                      Newbiemmer
                      • Dec 2019
                      • 6
                      • Noormarkku

                      #11
                      Originally posted by Popi View Post
                      Ei oo löytyny syytä. Merkkihuollosta kehotettiin vaihtamaan vaihdelaatikko. Kuulemma E kytkimen adaptaatiarvo liian suuri. No jätin nyt kuitenkin tuon 8000€ ostoksen tekemättä ja vei auton vaihdelaatikkokorjaamon, jossa käytettiin laatikko auki. Siistihän se oli. Vaarmuudeksi turbiiniin laitettiin uudet hilut sisälle ja E- kytkimen levyt ja pakka vaihdettiin, vaikka ei niissä mitään vikaa näkynyt. Remontille tuli hintaa pari tonnia. Sama kylmänä jyrisyttäminen ja 80 vauhissa ajoittainen nyppiminen jatkuu. Onko sitten joku anturivika? Olis kyllä kiva tietää kuka ymmärtää näistä vehkeistä jotain, paikalliseen merkkiliikkeeseen on jostain syystä mennyt usko......
                      Löytyikö tähän ratkaisua koskaan?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎