Announcement

Collapse
No announcement yet.

Battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    #31
    Originally posted by Laku View Post
    Mikset tee lisävastusasennuksella jäähdytysnesteen lämmityskiertoa? Näin itse tehnyt ja vaikka sisällä ei ole niin lämmin valmiiksi, on turvallisempi olo startatessa ja hehkutkin näyttävät säästyvän.
    On niin harvoin ulkona ja todella nopea sisätilojen lämmitys menee koneen lämpiåmisen edelle kun tuo kuitenkin ongelmitta hörähtää tulille, eikä edes kuullosta juuri miltään sen pahemmalta.

    Luotan että sillä esilämmityksellä ei tee mitään koska se on noin suunniteltu :think
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • Kari hoo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 85
      • Kymenlaakso

      #32
      Joo, viime talvena teki Ekan kerran ton herjauksen matalasta akkuvarauksesta. No silloin akkukaupasta uus geeliakku eikä sen jälkeen pakkasia oikein ollutkaan. No, tänään sitten taas tuo sama akkuongelma... Charge battery tauluun ja sisävalot ym. Piemeeksi. Mittasin Akun jännitteen piruillessani ja kas kummaa - 13,7v oli jännite. Jäin ihmettelemään jotta onko tuo oikeasti ominaisuus vai johtuuko tuo jostain viallisesta piiristä tms. Eihän latauskäsky pitäisi noilla jännitteellä ilmestyä??? Auto f10 2010 530d

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by Kari hoo View Post
        Joo, viime talvena teki Ekan kerran ton herjauksen matalasta akkuvarauksesta. No silloin akkukaupasta uus geeliakku eikä sen jälkeen pakkasia oikein ollutkaan. No, tänään sitten taas tuo sama akkuongelma... Charge battery tauluun ja sisävalot ym. Piemeeksi. Mittasin Akun jännitteen piruillessani ja kas kummaa - 13,7v oli jännite. Jäin ihmettelemään jotta onko tuo oikeasti ominaisuus vai johtuuko tuo jostain viallisesta piiristä tms. Eihän latauskäsky pitäisi noilla jännitteellä ilmestyä??? Auto f10 2010 530d
        Jännite ei kerro miten täynnä akku on, ellei akku ole levännyt. Täysi akku on ~12.7-12.9V, yli sen oleva jännite kertoo, että sitä on lähiaikoina ladattu.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2553
          • Kirkkonummi

          #34
          Auto otettu käyttöön 11.11., ajettu n. 3900km ja ensimmäinen "Increased battery discharge" -varoitus viikolla. Seisoi kaksi yötä n. -20°C pakkasessa, mutta toimi aivan normaalisti. Ehkä se on vain varoitus, mutta akun sijainti takakontissa on talvikeleillä surkea. Koko ajan ajoviimassa ja kun mennään pakkaselle, ei varausta oteta vastaan. Edellisen F30:n kohdalla CTEKin älylaturi (Motonetin tarjouksesta) oli käytössä muutamat kerran, ei ilmoituksia.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1111
            • Espoo

            #35
            Aamulla piuhan päässä parkkiksen asfalttia säteilyttäen pari tuntia, ajo jäähallille noin reilu kilsa, auto hallin pihalla neljä tuntia ja sama reilun kilsan matka himaan, auto ilmoittaa sammuttaessa "Charge battery". Lähti saman tien normaalisti käymään ja ajelin sitten puolisen tuntia, minkä jälkeen ei tänään enää parin kylmäkäynnistetyn reissun jälkeen herjannut. Onko syytä tehdä muuta kuin "seurata"? Aikaisemmin ei mitään akkuherjaa ole ollut eikä akun iästä ole tietoa. Veikkaan, että on 2011 520d:n alkuperäisakku. Lämpömittari näytti tänään aika tasaisesti -20 astetta koko ajan.
            Last edited by PNM2; 06-01-2017, 22:55.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • SilverHawk
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2016
              • 271
              • Helsinki

              #36
              Käsittääkseni auto vaan ilmoittaa, että akun varaus purkautuu nopeammin näillä keleillä. IMO.

              Edellisessä E90 tuli kovilla pakkasilla sama herja esille, mutta ei vaatinut toimenpiteitä. Teki vaan pikkusen pidemmän lenkin autolla niin avot. Nykynen F10 lähtee kuin palmun alta näilläkin pakkasilla.

              Comment

              • kmr
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 175
                • Turku / Kotka

                #37
                Itsellä tuli myös charge battery -herja ruutuun kun parin kympin pakkasella ja puolen tunnin ajon jälkeen sammutti auton.




                Edit: Vuorokauden huilin jälkeen akun jännite oli 12V tasan, eli puolikuollut.
                Last edited by kmr; 07-01-2017, 22:07.
                F11 530Xd M-sport
                ex. E92 325d -07
                ex. E30 320tic -87

                Comment

                • Roito
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 3921
                  • Tavastila/Kotka

                  #38
                  Eilen -25c ja ilman lämmitystä emännän f20 tulille, sitten puolen tunnin pätkä ajoa ja takasin kotiin niin tuli tuo battery discharge ruutuun... jätin auton vajaa tunniks louskuttamaan pihalle samalla sammuttaen ylimääräiset virransyöjät.

                  ei tullut enään uudestaan ja tänään pelannut ihan moitteitta.
                  BMW E70 X5 käyttismöhkö
                  MB W639 Kummisetä

                  Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17528
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by Roito View Post
                    Eilen -25c ja ilman lämmitystä emännän f20 tulille, sitten puolen tunnin pätkä ajoa ja takasin kotiin niin tuli tuo battery discharge ruutuun... jätin auton vajaa tunniks louskuttamaan pihalle samalla sammuttaen ylimääräiset virransyöjät.

                    ei tullut enään uudestaan ja tänään pelannut ihan moitteitta.
                    Eikö nyt olisi kannattanut laittaa laturiin mieluummin yön yli ajaksi ?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by Laku View Post
                      Eikö nyt olisi kannattanut laittaa laturiin mieluummin yön yli ajaksi ?
                      Kyllähän tuo minunkin mielestä olisi paljon järkevämpi laittaa yöksi laturiin, kuin jättää tyhjäkäynnille tunniksi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • bittivirhe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 513
                        • Pohjois-Savo

                        #41
                        Originally posted by SilverHawk View Post
                        Käsittääkseni auto vaan ilmoittaa, että akun varaus purkautuu nopeammin näillä keleillä. IMO.
                        Itse asiassa akku itsepurkautuu kylmässä hitaammin kuin lämpimässä. Toinen juttu on sitten se, että akun kapasiteetista on kylmässä käytettävissä vain osa.

                        Kellään ei ilmeisesti ole akunlämmitintä käytössä, kun ei ole kehuskellut?
                        G05 45e
                        ex: F11 530d xDrive
                        ex: E84 X1 xDrive 25d

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by bittivirhe View Post
                          Itse asiassa akku itsepurkautuu kylmässä hitaammin kuin lämpimässä. Toinen juttu on sitten se, että akun kapasiteetista on kylmässä käytettävissä vain osa.

                          Kellään ei ilmeisesti ole akunlämmitintä käytössä, kun ei ole kehuskellut?
                          Mulla on akun lämmitin tosin E39:ssä. Sama lämmitin kyllä kävisi näihinkin hyvin. Maksoi ~60€, joten ei mikään mahdoton sijoitus.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Roito
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 3921
                            • Tavastila/Kotka

                            #43
                            Originally posted by Laku View Post
                            Eikö nyt olisi kannattanut laittaa laturiin mieluummin yön yli ajaksi ?
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Kyllähän tuo minunkin mielestä olisi paljon järkevämpi laittaa yöksi laturiin, kuin jättää tyhjäkäynnille tunniksi.

                            Olisi juu tottakai, mutta laturi tallilla ämmässä kiinni eikä kerennyt sitä lähteä sieltä hakemaan, nappaan sen kyllä mukaan ensikerralla kun käyn.
                            BMW E70 X5 käyttismöhkö
                            MB W639 Kummisetä

                            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                            Comment

                            • Kari hoo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 85
                              • Kymenlaakso

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Mulla on akun lämmitin tosin E39:ssä. Sama lämmitin kyllä kävisi näihinkin hyvin. Maksoi ~60€, joten ei mikään mahdoton sijoitus.
                              Mistä hommasit?? Alkoi kiinnostamaan😃

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by Kari hoo View Post
                                Mistä hommasit?? Alkoi kiinnostamaan😃
                                Jenkkilästä tilasin kun täällä ei silloin juuri ollut kovin hyvä tarjonta. Kolmatta talvea autossa ja hyvin on toiminut 60w teho. En nyt muista mistä ostin, mutta valmistajan sivut on tässä: https://www.wolverineheater.com/product-p/bh-60.htm. Sopii BMW hyvin kun melkein kaikissa akku on takakontissa. Tuossa lämmittimessä ei ole panssarikaapelia, joka pitäisi olla, jos sen asentaisi konehuoneeseen.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎