Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 - LCI-mallisen M-Sport-ratin retrofit (läpyskä-versio)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2324
    • Uusimaa

    F11 - LCI-mallisen M-Sport-ratin retrofit (läpyskä-versio)

    Pystyykö tuollaisen retrofitin tekemään 4/2011 -malliseen F11:seen? Luettelo ei anna F10/F11:lle minkäänlaista osanumeroa sellaiselle F11 LCI-ratille, jossa olisi myös vaihdeläpyskät?

    eBayssa näitä on myytävänä F10/F11-malleihin, mutta kun annettua varaosanumeroa tarkemmin tutkii, paljastuu että myytävä ratti on osanumeron perusteella tarkoitettu 2/3/4-sarjaliseen? Sopiiko nämä ratit kuitnekin ristiin kaikkien F-mallien kesken?

    Sitten jossain eBay-ilmoituksessa sanottiin, että ratti myydään pyydettäessä "1-stage-airbagilla"? Ei kait sellaisia ole enää F-malleissa olemassakaan?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    #2
    3 ja 5 sarjat eroaa ratin osalta nimimerkillä kokemusta on

    Nimimerkki Hannue60 teki tuollaisen retrofitin ja on ollut tyytyväinen, omaan 7 myöskin haaveillut samaa mutta budjetti sen osalta vielä kateissa kun muut autot ja talo vie kassan

    Eli 5 sarjan tai x5 ratti hakuun, vaihto helppo ja ilmeisesti tarvitsee koodata.
    Kannattaa katsoa että tarvittavat varusteet löytyy uudesta ratista (täristin kaistavahtiin/kuolleen kulman avustin, aktiivi Vakkari, vaihde läpät, lämmitys, mitä haluaa tai mitkä haluaa lisätä).
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2324
      • Uusimaa

      #3
      Juu kiitos, näin epäilinkin. Mulla pitäisi olla nuo kaikki optiot ratissa (poislukien lämmitys), joten voi olla aika vaikea löytää käytettynä...

      Jenkkifoorumilta löysin tietoa, että euroopan autoissa käytetään single-stage-airbagia. Jenkeissä dual-stage-versiota.

      Minkähän vuoksi osaluettelosta ei löydy läpyskämallin ratille minkäänlaista osanumeroa, jos valitsee autoksi vaikkapa F11 vuosimallin 2015? Antaa vain yhden mallin, jossa ei ole mainintaa että olisi "Shift-paddles"-versio. (F11 LCI Rattivaihtoehdot). Vai onko kaikissa LCI M-Sport-rateissa vakiona nuo läpyskät?
      Last edited by JKK; 22-01-2017, 13:27.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Katsot "väärästä paikkaa".
        Tässä uudessa ratissa ei ole niin monta vaihtoehtoa kuin vanhassa,
        vibran saa vaikka jälkiasennettua rattiin ja samoin myös läpyskät näköjään...



        Tarvit siis:
        M sports steering wheel leather 32307851235
        Vibration generator 32337849416
        Decor trim cover, steering wheel M SPORTLENKRAD 32307846032
        Cover for steering wheel, rear PADDLES 32307848268
        connecting line, steering wheel 32307848332
        Foam rubber sound deadening 32307850621
        Airbag module, driver's side 32308090024 / 32307845797
        Set of screws 32307848333



        Switch, MF steering wheel, M-Sport 61317849412


        Set of rocker switches 61317848968

        Ja ehkä myös tämän:
        Control unit, steering wheel electronics 61317848640
        Last edited by MajorDrake; 22-01-2017, 19:08.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Saa sen ratin vaihdettua ja jos uusista osista kasaa niin on tosiaan tuollainen modulaarinen setti. Ja sen steering wheel modulen tarttee jos ratissa on joko lämmitys tai vibra.

          Minulla olisi hyllyssä yksi tuliterä eli käyttämätön prelci sport-ratti, ainoastaan vibra puuttuu.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2324
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Katsot "väärästä paikkaa".
            Tässä uudessa ratissa ei ole niin monta vaihtoehtoa kuin vanhassa,
            vibran saa vaikka jälkiasennettua rattiin ja samoin myös läpyskät näköjään...



            Tarvit siis:
            M sports steering wheel leather 32307851235
            *******************
            Ja ehkä myös tämän:
            Control unit, steering wheel electronics 61317848640
            Eikös mun tapauksessa tartte nimenomaan ratin numerolla "32307851236", jonka kohdalla lukee "no heater, lane change warning". Tuo "32307851235" on "heater"-malli, jota mulla ei ole. Enkä ehkä kaipaakaan...

            Noissa kuvauksissa varmaan "Traffic congestion assistant" = vibra?

            Vai saako sen täristimen tuunattua myös rattiin, joka ei ole osanumeroltaan tärinäversio? Eli rattien numerot menisi näin:

            32307851234 = ei lämmitintä, ei vibraa
            32307851235 = lämmitin, ei vibraa
            32307851236 = ei lämmitintä, vibra
            32307851237 = lämmitin ja vibra.

            Tässä vielä laskelma jos uudet palikat tilaisi GP:ltä (n. 2000 euroa)... Kova rahamies pitäisi olla että tuon hinnan maksaisi ratista

            32307851236: Ratti (ei lämmitystä / joo vibra): 588€
            32337849416: Vibrageneraattori: 98€
            32307846032: Decor trim cover: 101€
            32307848268: Rear Cover for paddles: 33€
            32307848332: Johtosarja: 36€
            32307850621: Foam rubber sound deadening: 8€
            32307845797: Airbag: 631€
            32307848333: Set of screws: 17€
            61317849412: Nappipaneelit, LCI M-Sport: 192€
            61317848968: Vaihdeläpyskät: 292€
            61317848640: Control unit steering wheel el. 192€ (tarvitseekohan tätä uusia?)
            Last edited by JKK; 22-01-2017, 23:11.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Kysyppä buksin-1 nimimerkiltä tuota rattia.
              Itsekin miettinyt tuota ratin vaihtoa mutta jäänyt vaan haaveiluasteelle..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Noissa kuvauksissa varmaan "Traffic congestion assistant" = vibra?
                En tiedä mitä eroa rateissa on mutta em. termi viittaa ruuhka-ajoavustimeen jota ei ole pre-lci:iin saanut...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Björkka
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 45
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  En tiedä mitä eroa rateissa on mutta em. termi viittaa ruuhka-ajoavustimeen jota ei ole pre-lci:iin saanut...
                  Mikä on tuo ruuhka-ajoavustin? Oliko se se joku automaattiohjaus hitaissa nopeuksissa? Onko retrofit pre-LCIhin mahdollista?
                  i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by Björkka View Post
                    Mikä on tuo ruuhka-ajoavustin? Oliko se se joku automaattiohjaus hitaissa nopeuksissa? Onko retrofit pre-LCIhin mahdollista?
                    Seuraa moottoritiellä edellä ajavaa max. 40-60 km/h nopeuteen asti (F15 2014 40km/h ja 2015 60 km/h). Suomessa siis aika turha varuste...

                    Ei varmaan ihan helpolla pre-lci:iin saa toimimaan,
                    vaatii ainakin aktiivicruisen ja pysäköintiavustimen (jotta osaa pyörittää rattia itse)...

                    Nopeusrajaa voi koodaamalla nostaa ja saa toimimaan myös muilla teillä...

                    Last edited by MajorDrake; 26-01-2017, 18:29.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Ileh
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 44

                      #11
                      Amatööri tarvitsee asiantuntijan vastauksen:
                      F11 LCI ratin lämmityksellä ja läpysköillä

                      -> päivitykseen tarvin LCI M-sport ratin lämmityksellä vai pitääkö vaatiiko se omat läpyskänsä?

                      Comment

                      • akzuh
                        BTCF Member
                        • Jan 2009
                        • 173
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Ileh View Post
                        Amatööri tarvitsee asiantuntijan vastauksen:
                        F11 LCI ratin lämmityksellä ja läpysköillä

                        -> päivitykseen tarvin LCI M-sport ratin lämmityksellä vai pitääkö vaatiiko se omat läpyskänsä?
                        En täysin ymmärtänyt kysymystä, mutta jos haluat ratin noilla varusteilla niin onhan se hyvä ostaa niin että ne on varusteltuna jo. Läpyskät on ratissa jotka pystyy ainakin lisäämään jälkikäteenkin jos puuttuvat ostettavasta ratista. Toki melko hintavia tuntuvat olevan myös käytettynä esim ebay. Jos lämmitystä ei ole alkuperäisessä ratissa/ auton varusteissa joutuu napin lisäämään myös. Koodauksesta ei ole tietoa, kissvesala tai böntti osaa vastata näihin tarkemmin.
                        F01 418/830 "Alpina D7"
                        E70 X5 30D
                        Instagram

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Sekä läpyskät että lämmitys pitää koodata käyttöön.

                          Ainoastaan LCI-malli msport-ruoriin läpyskät saa lisättyä, muut mallit pitää ostaa valmiiksi läpysköillä varustettuna.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • laamis
                            Newbiemmer
                            • Jul 2011
                            • 16
                            • Helsinki

                            #14
                            Nostetaan vanhaa ketjua kun löytyi haulla ensimmäisenä.

                            Autona -12 m550d. Ajatus vaihtaa ratti lci-malliseen. Nykyisessä ratissa kaikki herkut eli lämmitys, vibro, läpyskät ja acc.

                            Käytettynä noita metsästänyt ja olis nyt pari vaihtoehtoa, joskin vaatii askartelua.

                            Ensimmäinen vaihtoehto on ratti, jossa valmiina läpät ja lämmitys, mutta puuttuu vibro ja acc-napit. Puuttuvat löytyy käytettynä, mutta vaatiiko tuo jotain johtosarjan vaihtoa ratin sisään tai control unitin vaihtoa? Koodausta ymmärtääkseni ei tarvitse, koska lähtötilanteessa nuo kaikki jo on autossa.

                            Toinen vaihtoehto on ratti, jossa kaikki muut mutta läpät puuttuu. Nämä ilmeisesti menevät vain jollain johdolla ja toki ratin taustalevy + läppien kiinnitys, mutta eivät mene control unitin kautta ilmeisesti. Eikä koodausta tässäkään tapauksessa.

                            Kumpi olisi noista siis järkevämpi tie? Tuo control unit mietityttää eniten siis täytyykö vaihtaa?
                            f11 M550d
                            Supra MKIV TT 6spd Eurospec

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎