Viime viikolla auton nähneenä hieno on tämäkin ja varmasti myös odotettu. Uutena juttuna G31:ssä on mm, takapenkkien muunneltavuus jolla saadaan muistaakseni 30 Litraa lisää tavaratilaa konttiin.
Hieman ohi topikin auton, mutta kyllä G30 on takatiloiltaan huomattavasti tilavampi kuin kaverin uusi E-malli. Ei kahdesti tarvitsisi miettiä kumman kyytiin tolpalta lähtisin.
BMW voisi tehdä nuo perusmallit nykyään M-sport puskureilla ja sitten M-sport olisi vielä asteen räyheämpi tai eritavalla muotoiltu. Perusbemari on aina melkoinen anjovisfile vakiopuskureilla. Vrt. nykyään Audi ja Mersu tekee jo "nuorekkaampia" noista perusmalleista ja audin korimuotoilu pulleampine lokasuojineen vs. bemun ujot taitteet. Näitä on monia juttuja missä konservatiivisuus alkaa kohta olemaan pahe.
Toinen esimerkki nelossarja. Hehkulappua ja halogeeniä armon vuonna 2014 (millos ekat ledit olikaan bemareiden valoissa :think) , kun muut laittaa täyttä lediä (LCI tottakai aina korjattuna). Muutenkin perusmalli olisi siinäkin pitänyt olla sporttisempi (M-sport) ja sitten M-sport vielä erikoisempi. Nuorehkoille ja nuorille perheille suunnattu malli kuitenkin. Bemarilla on varmasti tulevaisuuden valo- ja materiaaliteknikka konsepteissa, mutta ulostulot aina muiden jälkeen. Volvo toi vuosia sitten modifioitavat mittaristot V40 malleihin jne jne. Jonkun pitäs käydä vähän pyöräyttämässä noita saksan jannuja Monella muulla alalla esim. IT-alalla, verkkoratkaisuissa jne firmat kyllä haluaa olla edelläkävijöitä...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mutta kun itselle riittäisi 1:1,25 tai sinnepäin. Eli liian isoja nämä uudet 5-sarjalaiset. Toki 3-sarjaakin tarjolla, mutta jos näitä 5:n muotoja haluaa...
BMW voisi tehdä nuo perusmallit nykyään M-sport puskureilla ja sitten M-sport olisi vielä asteen räyheämpi tai eritavalla muotoiltu. Perusbemari on aina melkoinen anjovisfile vakiopuskureilla. Vrt. nykyään Audi ja Mersu tekee jo "nuorekkaampia" noista perusmalleista ja audin korimuotoilu pulleampine lokasuojineen vs. bemun ujot taitteet. Näitä on monia juttuja missä konservatiivisuus alkaa kohta olemaan pahe.
Toinen esimerkki nelossarja. Hehkulappua ja halogeeniä armon vuonna 2014 (millos ekat ledit olikaan bemareiden valoissa :think) , kun muut laittaa täyttä lediä (LCI tottakai aina korjattuna). Muutenkin perusmalli olisi siinäkin pitänyt olla sporttisempi (M-sport) ja sitten M-sport vielä erikoisempi. Nuorehkoille ja nuorille perheille suunnattu malli kuitenkin. Bemarilla on varmasti tulevaisuuden valo- ja materiaaliteknikka konsepteissa, mutta ulostulot aina muiden jälkeen. Volvo toi vuosia sitten modifioitavat mittaristot V40 malleihin jne jne. Jonkun pitäs käydä vähän pyöräyttämässä noita saksan jannuja Monella muulla alalla esim. IT-alalla, verkkoratkaisuissa jne firmat kyllä haluaa olla edelläkävijöitä...
Erittäin samaa mieltä
Suorastaan naurattaa F10 halogeeni valoilla
Ja toinen asia vähän samaan hommaan liittyvä on, että nämä multimedia hömppä varusteet ja kaiken maailman sivu kamerat ja ratin tärinät tms on vakiona joka 25K€ Ooppelissa ja Kian perus mallissa.
BMW / Audi / Mb kuskit joutuvat pulittamaan 3500€ proffa navista ja siihen vielä muut vastaavat höysteet päälle niin 10-15K€ on palanut.
Kyseesä on kumminkin hyvin halpaa tekniikkaa mitä kiinassa tehdään ja suurin osa on pelkkää softaa noista varusteista niin hiukan ihmetyttää moinen toiminta.
Ehkä BMW:eellä ajatellaan, että kenellä on varaa ostaa vaikka 50-200K€ uusi auto niin ei siinä 10-15K€ tunnu enään missää em varusteissa.
BMW autoihin pelkät multimedia varusteet ym kamerat tms maksaa puolet tavallisesta kansan autosta jossa ne samat kilkkeet tulevat kumminkin mukana.
Näillä ne tuulipuku miehet Skodissaan sitten pätevät meille premium kuskeille
En näiden uusien tyylistä vielä oikein makuun pääse, muistuttaa liikaa muita merkkejä. Takavalot ei kyl iske sit yhtään...
Sit kauhistus iski itsellä ainakin kun kumisuutari oon, kun autossa on pulttijako 5x112 ja 66.5mm keskireikä, eli täysin samat kuin Audissa ja Mersussa. Ja ymmärtääkseni tulossa samanlailla muihinkin uusiin malleihin. Identiteetti katoaa tällei pikkuhiljaa näissä uusissa Biimereissä, vielä puuttuu etuvetoset...ainiin, ei puutu... :think Penny for my thoughts...
...on vakiona joka 25K€ Ooppelissa ja Kian perus mallissa.
BMW / Audi / Mb kuskit joutuvat pulittamaan 3500€ proffa navista ja siihen vielä muut vastaavat höysteet päälle niin 10-15K€ on palanut.
Kyseesä on kumminkin hyvin halpaa tekniikkaa mitä kiinassa tehdään ja suurin osa on pelkkää softaa noista varusteista niin hiukan ihmetyttää moinen toiminta.
Tavallaan tämä on ihan totta, mutta sen verran kyllä puolustan näiden "premium-merkkien" navileluja että ovat kyllä käyttöfiilikseltään ja tatsin puolesta yleensä aivan eri planeetalta kuin ooppeleiden, foordien ja koreanihmeiden vastaavat kiinanlelut. Nehän on tuntumaltaan aivan kammottavia leluja ja näyttöjen laatukin on yleensä hirveää kuraa. Sen mitä itse olen niitä joissain uusissa vuokra-autoissa käyttänyt.... Jos yhtään on yksityiskohdille nyanssintajua, huomaa esim. BMW:n iDriven tapauksessa että sitä ei ole tilattu ihan siltä huokeimmalta kiinalaisvalmistajalta (vrt. vaikka uusiin Fordeihin). Joten siinä mielessä on ymmärrettävää että niistä joutuu vähän ylimääräistä maksamaan. Veikkaanpa jopa että BMW:n/Mersun kojetaulujenn peruskamppeetkin on alihankkijahinnoiltaan arvokkaampaa tavaraa kuin halpismerkkien ns. "vakiovaruste-navit".
Tavallaan tämä on ihan totta, mutta sen verran kyllä puolustan näiden "premium-merkkien" navileluja että ovat kyllä käyttöfiilikseltään ja tatsin puolesta yleensä aivan eri planeetalta kuin ooppeleiden, foordien ja koreanihmeiden vastaavat kiinanlelut. Nehän on tuntumaltaan aivan kammottavia leluja ja näyttöjen laatukin on yleensä hirveää kuraa. Sen mitä itse olen niitä joissain uusissa vuokra-autoissa käyttänyt.... Jos yhtään on yksityiskohdille nyanssintajua, huomaa esim. BMW:n iDriven tapauksessa että sitä ei ole tilattu ihan siltä huokeimmalta kiinalaisvalmistajalta (vrt. vaikka uusiin Fordeihin). Joten siinä mielessä on ymmärrettävää että niistä joutuu vähän ylimääräistä maksamaan. Veikkaanpa jopa että BMW:n/Mersun kojetaulujenn peruskamppeetkin on alihankkijahinnoiltaan arvokkaampaa tavaraa kuin halpismerkkien ns. "vakiovaruste-navit".
Juu, oikeassa olet tuossa asiassa, että varmasti ovat näiden premium autojen varusteet laadukkaampia kuin halpa autojen vastaavat, ja me ketkä noita olemme tottuneetkin käyttämään niin eipä tee mieli kajota Ooppelin / Kiian halpa naviin .
Mutta kummassa on sitten hinta laatu suhde parempi, jos Kiiassa tms vastaavat hilppeet tulee jo kaupanpäälle vakiona? "Tavallinen tuulipuku autoilija" ei noita eroja ymmärrä, tai ei ainakaan halua ymmärtää, eli isompi osa kansasta näkee nuo hilppeet aivan samanlaisina ja ihmettelee BMW:een 10 kertaista hintaa ja ajattelee, että se merkki siinä vaan maksaa.
Harmittaa vaan tuo näytön sijoittelu... Tekee aika halvan oloisen "irtonäyttö"fiiliksen kun se töröttää vähän erillään eikä mielestäni satu mitenkään tuohon ohjaamon muuhun tyyliin. Olisivat vaan jatkaneet samalla tyylillä kuin F:n iso näyttö, mikä istuu hienosti kojelaudan kokonaisuuteen.
Harmittaa vaan tuo näytön sijoittelu... Tekee aika halvan oloisen "irtonäyttö"fiiliksen kun se töröttää vähän erillään eikä mielestäni satu mitenkään tuohon ohjaamon muuhun tyyliin. Olisivat vaan jatkaneet samalla tyylillä kuin F:n iso näyttö, mikä istuu hienosti kojelaudan kokonaisuuteen.
Olisivat tosiaan lähestyneet vaikka enemmän tuonne mersun suuntaan, jossa koko instrumentti on yhtä leveää lasinäyttöä kojelaudan sisällä. Kai se on tämä nykyajan handheld-buumi, että kaiken pitää olla tablettia ja mobilea. Kyl se menee vielä ohi Veikkaan että mersu tuo ekana sen että koko kojelaudan toiminnot on hudia.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Comment