Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 535i vai D?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonkko123
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1114
    • Kuopio

    F10 535i vai D?

    Heitin mietintämyssyyn uuden auton hankinnan, mutta vähän löytyi tietoa foorumilta 535i:stä ?

    Mielipiteitä? Tyyppiviat?ymsymsymsyms Kumpi sinun mielestäsi?:think

    Autolla ei mikään kiire, sitten kun sopiva osuu kohdalle niin voisin käydä jopa poimimassa.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by sonkko123 View Post
    Heitin mietintämyssyyn uuden auton hankinnan, mutta vähän löytyi tietoa foorumilta 535i:stä ?

    Mielipiteitä? Tyyppiviat?ymsymsymsyms Kumpi sinun mielestäsi?:think

    Autolla ei mikään kiire, sitten kun sopiva osuu kohdalle niin voisin käydä jopa poimimassa.
    Tuo 35i on paras Bemarin bensakone,
    niissä nyt ei ylenkalliita ongelmia ole, suuttimia ja puolia saattaa mennä mutta ne ei ole älyttömän kalliita, lisäksi turbot saattaa mennä vaihtoon...

    Dieselissäkin on omat murheensa, niistä löytyykin tyyppivikalistalta enemmän tietoa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      #3
      Iso/tehokas bensakone on tietty aina kunkku. Itse valitsin dieselin koska siinä saa ns. käytännön suorituskykyä (lue: vääntöä) kustannustehokkaasti.

      Jännä huomata miten paljon jengi tekee valintoja sen perusteella mitä autossa voi mahdollisesti hajota. Mulle sillä asialla ole ikinä juurikaan ollut merkitystä. Kaikkihan ne hajoo aikanaan.
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • sonkko123
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1114
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Balle View Post
        Iso/tehokas bensakone on tietty aina kunkku. Itse valitsin dieselin koska siinä saa ns. käytännön suorituskykyä (lue: vääntöä) kustannustehokkaasti.

        Jännä huomata miten paljon jengi tekee valintoja sen perusteella mitä autossa voi mahdollisesti hajota. Mulle sillä asialla ole ikinä juurikaan ollut merkitystä. Kaikkihan ne hajoo aikanaan.
        Jos lähemmäs 30kiloa laittaa autoon kiinni, vaatii se minun mittapuulla muutakin kuin sen että saa ravata korjaamolla kokoajan/korjata koko ajan.
        Varmasti kummassakin i ja d, on omat murheensa. Mutta lähinnä sillä lähdin kyselemään kun i mallista ei juurikaan ollut tietoa täällä, dieselistä sen sijaan oli loputtomiin.

        Comment

        • Balle
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3413
          • UKI, Suomen New York

          #5
          Originally posted by sonkko123 View Post
          Jos lähemmäs 30kiloa laittaa autoon kiinni, vaatii se minun mittapuulla muutakin kuin sen että saa ravata korjaamolla kokoajan/korjata koko ajan.
          Varmasti kummassakin i ja d, on omat murheensa. Mutta lähinnä sillä lähdin kyselemään kun i mallista ei juurikaan ollut tietoa täällä, dieselistä sen sijaan oli loputtomiin.
          Mulla on ollut toistakymmentä bemaria, uusia ja vanhoja. Paljon ajettuja ja vähän ajettuja. Yhdenkään kanssa ei ole saanut alvariinsa ravata korjaamolla.
          Oma MIELIPIDE on että noista tyyppivioista tehdään aivan liian suuri numero.
          Ja kuten sanoit, molemmissa i ja d on kuitenkin omat murheensa.
          Possuja ja Bemareita

          Comment

          • sonkko123
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1114
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Balle View Post
            Mulla on ollut toistakymmentä bemaria, uusia ja vanhoja. Paljon ajettuja ja vähän ajettuja. Yhdenkään kanssa ei ole saanut alvariinsa ravata korjaamolla.
            Oma MIELIPIDE on että noista tyyppivioista tehdään aivan liian suuri numero.
            Ja kuten sanoit, molemmissa i ja d on kuitenkin omat murheensa.
            Aivan, sehän se pointti ei kumminkaan ollut, varmasti autoon tulee vikaa, tai voi olla että ei. mutta tarkoitukseni oli että saisi tietää enemmän i mallin tyyppivioista yms kun niistä foorumilla ei ole juttua!

            Matias

            Comment

            • Balle
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3413
              • UKI, Suomen New York

              #7
              Originally posted by sonkko123 View Post
              Aivan, sehän se pointti ei kumminkaan ollut, varmasti autoon tulee vikaa, tai voi olla että ei. mutta tarkoitukseni oli että saisi tietää enemmän i mallin tyyppivioista yms kun niistä foorumilla ei ole juttua!

              Matias
              Joo, sori kun en pystynyt sun varsinaiseen kysymykseen vastaamaan. Eikä sen mun kommentti ollut sulle suunnattu, vain yleinen havainto.
              Possuja ja Bemareita

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #8
                Originally posted by Balle View Post
                Mulla on ollut toistakymmentä bemaria, uusia ja vanhoja. Paljon ajettuja ja vähän ajettuja. Yhdenkään kanssa ei ole saanut alvariinsa ravata korjaamolla.
                Oma MIELIPIDE on että noista tyyppivioista tehdään aivan liian suuri numero.
                Ja kuten sanoit, molemmissa i ja d on kuitenkin omat murheensa.
                Sama. Nykyinen F11 on mun eniten ajettu penari tähän mennessä, eli n. 200 tkm. Ja mikä peli: x-drive (vetarit ja jakolaatikot paukkuu), touring (ilmapussit paukkuu) ja sokerina pohjalla: N47 kahdella turbolla

                Mitään ei ole sattunut. Touaregin ostin viime syksynä 120 tkm ajettuna. Se on huomenna menossa kuudetta kertaa korjaamolle...
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • sonkko123
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1114
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Balle View Post
                  Joo, sori kun en pystynyt sun varsinaiseen kysymykseen vastaamaan. Eikä sen mun kommentti ollut sulle suunnattu, vain yleinen havainto.
                  Nou hätä, hyvä että aiheuttaa keskustelua

                  Tässä muutama mitä hieman tutkiskellut.





                  Tässä hieman hinta sitten pomppasi :



                  Hienoja autoja kertakaikkiaan, pitäisi varmaan käydä koeajamassa tälläinen, tietäisi vielä enemmän kun pelkästään netistä luetun niin jos se sitten auttaisi päätöksen teossa.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #10
                    Ainoastaan ekassa on comfort-jakkarat. Tossa viimeisessä on ihan peruslättänäpenkit, eli sitä ei kyl kannata ajatellakaan... Kun käyt koeajoilla, kiinnitä huomiota penkkeihin
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • >Jon1<
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1054
                      • Kuopio

                      #11
                      Ehdottomasti diesel vaikka dieselveroa joutuukin maksamaan mutta se vääntö
                      ex:F11 535xd M-Sport
                      ex:e61 530D M-Sport
                      ex:e38 740i mafia
                      ex:e36 328
                      ex:e36 320
                      ex:e30 320->325

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6709
                        • PK-seutu

                        #12
                        Ehdottomasti bensa! Se on vaan varsin ikävää, että F-sarjat on aika pitkälti pelkkää dieseliä Suomessa varsinkin. Ja jos itsekin sellaisen ostan niin se on pelkästään yhdestä syystä diesel: Co2 ja Suomen autovero. Jos vertailet F1x mallien co2 arvoja ja mietit auton tuomista niin aika äkkiä voi todeta, ettei mieltä hankkiä bensaa, valitettavasti

                        Jos budjetti sallii niin ehdottomasti bensa
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • sonkko123
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1114
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by pyroz View Post
                          Ehdottomasti bensa! Se on vaan varsin ikävää, että F-sarjat on aika pitkälti pelkkää dieseliä Suomessa varsinkin. Ja jos itsekin sellaisen ostan niin se on pelkästään yhdestä syystä diesel: Co2 ja Suomen autovero. Jos vertailet F1x mallien co2 arvoja ja mietit auton tuomista niin aika äkkiä voi todeta, ettei mieltä hankkiä bensaa, valitettavasti

                          Jos budjetti sallii niin ehdottomasti bensa
                          Tuo on kyllä valitettava totuus kun veroja rupeaa miettimään.
                          Pitää tutkailla tullin sivuja kun ja jos niitä on tuotu, että paljonko ollut verotus kys. autossa, voisi antaa osviittaa tulevaan budjettiinkin.

                          i ja d-mallien hinnoissa saksassa ei mitään hirveitä eroja ole sinänsä, riippuen toki varustelusta.
                          535i hinnatalkaen suomessa 39k€> ja saksassa niitä saa 17-30väliin.
                          Pikkuhiljaa hyvä tulee, etsiskellään rauhassa, menee ainakin kesään vielä että saan tarvittavat kolikot kasaan, ellei noita muita vehkeitä rupea laittamaan lihoiksi. Jospa siihen mennessä olisi saksanmaallakin hinnat tippuneet vähän

                          Comment

                          • sonkko123
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1114
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by >Jon1< View Post
                            Ehdottomasti diesel vaikka dieselveroa joutuukin maksamaan mutta se vääntö
                            paljonkohan arviolta tuollaiseen laivaan on dieselvero/vuosi ?:think

                            Comment

                            • jupa3
                              Newbiemmer
                              • Feb 2005
                              • 20

                              #15
                              Originally posted by touring39 View Post
                              Ainoastaan ekassa on comfort-jakkarat. Tossa viimeisessä on ihan peruslättänäpenkit, eli sitä ei kyl kannata ajatellakaan... Kun käyt koeajoilla, kiinnitä huomiota penkkeihin
                              Tuo eka on liettuassa.. :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎