Announcement

Collapse
No announcement yet.

f11 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forsmanni
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 146
    • Turku, Finland

    #31
    Originally posted by Driver22 View Post
    Näin 2006 vuodesta asti koukkuja bemareihin asennelleena, voin sanoa että siinä ajonvakautuksen tai auton toiminnassa ei ole mitään eroa kärry perässä on sitten autokohtainen sarja tai ei. Ainoa harmillinen juttu on tuo että takatutkat pitää napista kytkeä pois.

    PF-Jonesilla on hinnat nousseet viime vuosina, tilasin kokeilun vuoksi ebaysta DGH-systemsin vertikaalisen irroitettavan koukun tällä kertaa. Näyttäisi aika vastaavalta kuin PFJ:n myymät Witterit.

    Itsellä olisi myös F11 koukun tilaus ja asennus edessä. Eli tuo CAN-johtosarja ei ole millään tavalla pakollinen? n120e säästäisi jos ottaa tuon yleismallisen. Ainoa miinus siis että parkkitutkat eivät ymmärrä että on kärry perseessä? Onko muita miinuksia yleismallin johtosarjalla?

    Brink valmistajan irrotettavaa koukkua katsonut. Ohjeet ainakin näyttivät selkeiltä.
    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
    -Plancraft BMW Boat
    (b130/m10b20-->m60b40)
    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #32
      Originally posted by Forsmanni View Post
      Itsellä olisi myös F11 koukun tilaus ja asennus edessä. Eli tuo CAN-johtosarja ei ole millään tavalla pakollinen? n120e säästäisi jos ottaa tuon yleismallisen. Ainoa miinus siis että parkkitutkat eivät ymmärrä että on kärry perseessä? Onko muita miinuksia yleismallin johtosarjalla?

      Brink valmistajan irrotettavaa koukkua katsonut. Ohjeet ainakin näyttivät selkeiltä.
      F-sarjaan en ole asentanut, kun siinä oli koukku tehtaalta. Mutta juttuhan on se että niillä väylillä ole merkistystä niinkauan kuin takavaloille menee kuitenkin normaali 12V jännite. Luulisin että F-sarjassa ei sen kummempaa ongelmaa ole. Toki yleismittaria pitää osata käyttää että löytää ne piuhat mistä ohjausvirta varastetaan, eli esim. vilkku päälle ja etsiä pistokkeen kautta mittaamalla että mistä piuhasta se sitten varastetaan.

      Tuo DGH-systemsin koukku tuli asenneltua viikonloppuna e91 lci:hin, ja laadultaan aika vastaavan oloinen Witterin kanssa eli hyvä. Sähkösarja oli jopa hieman parempi kuin PF-Jonesin yleissarja, johdot oli integroitu ohjaureleeseen ja tarvitsi vain löytää oikeat piuhat mittarilla. Mahdollisuus olisi myös valmistajan mukaan saada tuo parkkitutka kytkettyä pois, yksi releen piuhoista pitäisi kytkeä pdc-ohjainyksikön maajohtoon :think pitää joskus tutkia ja kokeilla toimiiko kun jaksaa. Siihen asti painellaan pdc-nappia.

      Eli toisinsanoen merkkikohtaisella sarjalla pääset varmasti helpommalla, mutta hyvin nuo yleissarjatkin on itsellä toimineet.

      Ps. koukkua valittaessa ottaisin itse vertikaalisesti eli pystyyn kiinnitettävän irroitettavan koukun, noilla horizontaalisilla voi joutua leikkelemään diffuusoria varsinkin M-Sport takapuskimella. Ainakin e91 oli PF-Jonesilla tarjolla vain horizonttaali-koukkua Brinkiltä, Witteriä myös vertikaalisena mutta kuten kirjoitin hinta oli mielestäni jo kova kun sieltä postikulutkaan ei ole halvimmat.
      Last edited by Driver22; 22-10-2018, 15:14.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Driver22 View Post
        e91 koukun hinta noussut noin 100e...
        Hmm... mulle on tullut juuri tänään tuo toinen e91 koukku pihaan. Se makso 470€

        2015, tämä summa lienee ollut muutaman euron enemmän punta/€ muunnoksen takia.
        Last edited by fraatti; 22-10-2018, 18:20.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          #34
          Originally posted by fraatti View Post
          Hmm... mulle on tullut juuri tänään tuo toinen e91 koukku pihaan. Se makso 470€

          2015, tämä summa lienee ollut muutaman euron enemmän punta/€ muunnoksen takia.
          Ja minulle tuli ebaysta koukku lähimpään postiin kaikkineen 220e: DGH irroitettava vertikaalikoukku ebaysta 7-pin sähkösarjalla

          Meni e91 LCI-msporttiin paikalleen ilman että tarvitsi diffua/takapuskuria leikellä.
          Last edited by Driver22; 23-10-2018, 07:52.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • HellFire
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 280
            • Turku

            #35
            Originally posted by Driver22 View Post
            F-sarjaan en ole asentanut, kun siinä oli koukku tehtaalta. Mutta juttuhan on se että niillä väylillä ole merkistystä niinkauan kuin takavaloille menee kuitenkin normaali 12V jännite. Luulisin että F-sarjassa ei sen kummempaa ongelmaa ole. Toki yleismittaria pitää osata käyttää että löytää ne piuhat mistä ohjausvirta varastetaan, eli esim. vilkku päälle ja etsiä pistokkeen kautta mittaamalla että mistä piuhasta se sitten varastetaan.
            Jos laittaa 7-napaisen, niin ei siinä F11 kohdalla paljon arpomista ole. Ulommat takavalot ovat hyvin esillä ja ne täytyy kuitenkin irroittaa, että saa puskurin pois. Ulompiin valoihin menee ainoastaan taka/jarruvalo, sekä vilkku ja maa jotka kaikki tarvitaan, joten kyse on vain järjestyksestä. Ainoa etsittävä on sumuvalo. 13-napaiseen tarvitsee etsiä myös peruutusvalo ja ne lisävirrat. Sumu- ja peruutusvaloja ei kannata hakea sisemmiltä takavaloilta saakka, koska kaapelin veto on v-mäinen homma.
            I wanted a faster horse.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #36
              Originally posted by Driver22 View Post
              Ja minulle tuli ebaysta koukku lähimpään postiin kaikkineen 220e: DGH irroitettava vertikaalikoukku ebaysta 7-pin sähkösarjalla

              Meni e91 LCI-msporttiin paikalleen ilman että tarvitsi diffua/takapuskuria leikellä.
              Joo ei mennyt omaan autoon ja ilmaisesti jotain "merkki"-koukkua oli hakusessa. Westfalia ainakin pelannut ok.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

                #37
                Originally posted by fraatti View Post
                Joo ei mennyt omaan autoon ja ilmaisesti jotain "merkki"-koukkua oli hakusessa. Westfalia ainakin pelannut ok.
                Kerran ostin aikanaan Westfalian irroitettavan koukun, kustannus jotain hiukan alta viiden sadan. Sen jälkeen ostanut PF-Jonesilta Witteriä ja nyt tämä DGH, ja todennut että laatu- ja toimivuuseroa ei juuri ole eikä sillä "orkkisvalmistajan koukulla" saa vastinetta rahalle. Viidellä sadalla saa jo ebaysta käytettyjä sähkökoukkuja...

                Itsekin nyt mietin mallikohtaisen sähkösarjan ostamista, mutta niissäkin joutuu ohjausvirtoja yhtälailla ryöstämään, tai en tiedä kaikista mutta ainakin PF-Jonesilta saatavasta. Omasta mielestä +100-120e lisä sähkösarjasta on turhan kallis siinä mielessä että tulee lappu mukana joka kertoo että mistä ne virrat ryöstetään, kun sen voi itsekin katsoa ihan helposti. Eri asia jos kyseessä olisi plug&play sarja tyyliin valmiiseen pistokkeeseen kiinni.
                Last edited by Driver22; 23-10-2018, 16:45.
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by HellFire View Post
                  Ulommat takavalot ovat hyvin esillä ja ne täytyy kuitenkin irroittaa, että saa puskurin pois.
                  Eikä tarvi...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎