Announcement

Collapse
No announcement yet.

F07 hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    F07 hankinta

    Pitkästä aikaa tällä foorumilla.. Viimeksi alla oli E60, niin satunnaisista syistä johtuen, tuli täälläkin aikanaan kirjoiteltua.

    Nyt hieman taas bimmeri polttelisi, tällä kertaa GTn muodossa ja tietysti dieseliversiona, kun ei vielä tarpeeksi ole ollut talvisin harmia dieseleistä.

    Mitähän tuossa F07:ssa olisi tiedettävää, ennen kun ostaa, ja kannattaako ostaa yli 150tkm kelattua?

    Tuppaavat toistaiseksi vielä pyytämään miljonäärien taskurahoja tuollaisista alle 150tkm ajetuista, niin sellaiset joudun karsimaan suunnitelmista. Ei ole Saksan dieselkielto vielä saanut katastrofia aikaan myyntihinnoissa.

    Mielellään kuulisin hyvät ja huonot uutiset ennen kun ostan, niin voin ottaa autokuumelääkettä tarvittaessa.. =)
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1822
    • N/A

    #2
    Originally posted by röllykkä View Post
    Pitkästä aikaa tällä foorumilla.. Viimeksi alla oli E60, niin satunnaisista syistä johtuen, tuli täälläkin aikanaan kirjoiteltua.

    Nyt hieman taas bimmeri polttelisi, tällä kertaa GTn muodossa ja tietysti dieseliversiona, kun ei vielä tarpeeksi ole ollut talvisin harmia dieseleistä.

    Mitähän tuossa F07:ssa olisi tiedettävää, ennen kun ostaa, ja kannattaako ostaa yli 150tkm kelattua?

    Tuppaavat toistaiseksi vielä pyytämään miljonäärien taskurahoja tuollaisista alle 150tkm ajetuista, niin sellaiset joudun karsimaan suunnitelmista. Ei ole Saksan dieselkielto vielä saanut katastrofia aikaan myyntihinnoissa.

    Mielellään kuulisin hyvät ja huonot uutiset ennen kun ostan, niin voin ottaa autokuumelääkettä tarvittaessa.. =)
    Perheessämme on ollut vuoden verran eli n. 30tkm kakaroiden kuskaimena 530d GT. En osaa sanoa tuon 150tkm rajapyykin merkityksestä, kun se on itsellä vielä hyvän matkaa edessä päin, mutta tekniikkahan näissä on aivan samaa kuin muissakin, joten eiköhän samat viat vaivaa. N57 lienee aika robusti kone, eikä kai noissa laatikoissakaan mitään erityistä ole?

    F07 taitaa olla enemmän F0x sukua kuin F1x, joten esim vanteet ja renkaat ovat samaa kokoa kuin seiskassa. En tiedä liekö tuolla juuri muuta käytännön merkitystä.

    Ei tuota autoa nyt oikein osaa kuin kehua. Omassani sattuu olemaan aktiiviohjaus ja dynamic drive, ja niitä olen oppinut arvostamaan; kokoisekseen auto pyörähtää pienessä tilassa ja maantiellä menee erittäin vakaasti. Kaupungissakin voi ajella pehmeämmällä alustalla ja moottoritiellä taas jäykemmällä. Suosittelen harkitsemaan, samoin comfort penkkejä.

    Tavaratila on yllättävänkin tilava ja käytännöllinen.

    Ei kun ostoksille. Meillä oli X5 ja F11 535d vaihtoehtoina. Seiska ei oikein osunut vaimon pirtaan ja kolmos-GT tuntui jotenkin "luokkaa alemmalta", joten tuohon F07:n sitten päädyimme. Emme ole katuneet, vaikka hyviä autojahan nuo kaikki olisivat olleet.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Ei kun ostoksille. Meillä oli X5 ja F11 535d vaihtoehtoina. Seiska ei oikein osunut vaimon pirtaan ja kolmos-GT tuntui jotenkin "luokkaa alemmalta", joten tuohon F07:n sitten päädyimme. Emme ole katuneet, vaikka hyviä autojahan nuo kaikki olisivat olleet...
      Kiitoksia kokemuksista!

      Aika lailla samanlaisia ajatuksia itselläkin. X5 oli harkinnassa, mutta jotenkin ei istu tarpeisiin, ja ei kuitenkaan ihan sitä mitä haen. Kolmos-GT oli myös harkinnassa, mutta nähtyäni tikkuselkäisille tarkoitetun takapenkin ja jotenkin toyota- maisemman kojelaudan , niin käännyin vitos-GT:n suuntaan. Vitosessa on mielestäni ihan fiksun oloinen tavaratila omiin tarpeisiin, sekä tilaa takana istuville. Eikä näytä ihan niin siirtolohkareelta kun X5.

      Hyvä tietää, että motti ja laatikko on suhteellisen robusteja. Takapään jousitukseen olen jo asennoitunut, että siihen saattaa joskus palaa rahaa.

      Onko noissa kaikissa vitos GT:ssä nelipyöräohjaus, vai tarkoittaako tuo DD juuri sitä?
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1822
        • N/A

        #4
        Originally posted by röllykkä View Post
        Onko noissa kaikissa vitos GT:ssä nelipyöräohjaus, vai tarkoittaako tuo DD juuri sitä?
        Ymmärtääkseni nelipyöräohjaus tulee option "2VH Integral Active Steering" mukana, joka on osa "229 Dynamic Drive" -pakettia, kuten myös "2VA Adaptive Drive" ja "223 Dynamic Damper Control". Anyway, tuollaiset optiot löytyy DD autoista, mutta en tiedä olisiko 2VH saanut uutena myös erikseen.

        Siis, DD autoissa on nelipyöräohjaus, mutta en osaa sanoa olisiko sitä ollut saatavilla myös erillisenä optiona.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • N54
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 526
          • Satakunta

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          Ymmärtääkseni nelipyöräohjaus tulee option "2VH Integral Active Steering" mukana, joka on osa "229 Dynamic Drive" -pakettia, kuten myös "2VA Adaptive Drive" ja "223 Dynamic Damper Control". Anyway, tuollaiset optiot löytyy DD autoista, mutta en tiedä olisiko 2VH saanut uutena myös erikseen.

          Siis, DD autoissa on nelipyöräohjaus, mutta en osaa sanoa olisiko sitä ollut saatavilla myös erillisenä optiona.
          Itse asiassa Adaptive Drive on paketin nimi, joka sisältää sekä Dynamic Damper Control säädettävän iskunvaimennuksen ja Dynamic Driven eli aktiivisen kallistuksenvakautuksen.

          2VH Integral Active Steering ei kuulu tuohon pakettiin, vaan se on erillinen lisävaruste, jonka on saanut myös ilman Adaptive Drive pakettia.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7520
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by N54 View Post
            Itse asiassa Adaptive Drive on paketin nimi, joka sisältää sekä Dynamic Damper Control säädettävän iskunvaimennuksen ja Dynamic Driven eli aktiivisen kallistuksenvakautuksen.

            2VH Integral Active Steering ei kuulu tuohon pakettiin, vaan se on erillinen lisävaruste, jonka on saanut myös ilman Adaptive Drive pakettia.
            Juuri näin. Eli aktiiviohjauksella ja Adaptive drivellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, lisäksi EDC:n (tai siis DDC:n) on saanut pelkästään.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1822
              • N/A

              #7
              Kiitos korjauksista. Aina oppii uutta!

              Anyway, suositeltavia ominaisuuksia kaikki
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • ErkkiE
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 597
                • Espoon haja-asutus

                #8
                Tosiaan GT on ennemmin seiskan pohjaa. Vaikuttaa toki käytettyihin osiin ja huomaahan sen koon ajossakin. Tavallinen viItonen tuntuu GT:n jälkeen pieneltä ja näppärältä. Tilat muuten mukavat, mutta kontti on muuhun autoon nähden aika pikkuinen, mutta jos se ei haittaa, niin mukava peli. 535d 8-vaihteiseen automaattiin naitettuna on ainakin mahtava yhdistelmä vaivattomuutta ja taloudellisuutta. Perustekniikka ihan vankkaa, viat samoja kuin normiviitosessa ja seiskassa.

                E

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎