Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 self level control failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    F11 self level control failure

    Pistetääs tännekkin juttua sitä mukaan kun edistyy. Eli Saksasta tuli F11 -12 535xd ja heitti otsikon mukaisen herjan parin päivän ajon jälkeen tauluun. Välillä vika pysynyt viikonkin poissa ja toisinaan tulee heti kun virrat laittaa päälle. Yleensä kuitenkin kilsan parin jälkeen kun lähtee ajamaan. Kyyti on normaalia eikä perä tipu. Pusseja tietenkin epäilin ja ne vaihdoin Arnotteihin, mutta jo seuraavana pvnä herja taas taulussa.

    Carlyllä antoi vikakoodeja korin puolelta jotain solenoid valveen liittyvää, mutta aiheesta ei google anna paljookaan juttua eikä realoem anna osanroo erikseen tuolle magneettiventtiilille, vaan koko kompurapaketti olisi tilattava. Jenkkilässä noita kuitenkin myydään erikseen ja myös kiinatuotantoa olisi saatavana ebaysta (F11 air suspension valve block / solenoid haulla). Bongasin kuitenkin yhdestä kuvasta kyseisen kilkkeen osanron: Wabco 4722555610. Ja kappas yksi osuma suomiverkkokaupasta https://www.nimark.fi/buy/WABCO_4722555610/

    Tilaukseen lähti. Katsotaan miten käy...
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    #2
    Magneettiventtiili vaihdettu. Hommana aika yksinkertainen. Ilman pihalle pusseista irrottamalla pussien letkut venttiilistä. Kompuralta tulevan letkun irrotusta piti vähän miettiä, mutta napsahti irti ruskeaa muovikaulusta painamalla. Pusseille menevistä letkuista irrotetaan vanhat nipat ja holkit. Kaikki 3 letkua vaan painetaa uuteen venttiiliin kiinni. Suojakotelo paikalleen ja auto käyntiin niin perä nous nopeasti ajokorkeuteen.

    Mutta vika ei poistunut. Torstaina jatkuu tutkimukset...
    Pahaa pelkään että pitää uusia kompura, vaikkei mitään oikeaa vikaa tunnukkaan olevan.
    EDIT: On siellä vielä joku vihreä rele nro. 61368373700 jota täytyypi koittaa.
    Attached Files
    Last edited by Kimmo-R; 10-10-2017, 19:47.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • Kimmo-R
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 400
      • Tampere

      #3
      Rele uusittu, ei vaikutusta. Testerillä koitettiin ajaa ylös/alas niin perä jäi ylös. Ja syy siihen miksi vika pysyy viikonkin pois selvisi. Aina kun tankki alta 1/4 niin vika tärähtää päälle, eli kompura ei jostain syystä päästä ilmoja pihalle kompensoidakseen keventynyttä perää. Äsken tankkasin virrat ja vika päällä niin lähti pois.
      Kerkesin jo korjaussarjan tilaamaan, niin täytyy samalla tutkia onko joku rööri tukossa.
      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
      --Audiokit.fi--
      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
      BMW i4 M50 Supercharged -23
      BMW i3 60Ah -14

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        #4
        Ongelma ratkesi kompuran vaihdolla. Uusi Saksasta 320€ posteineen kahdessa päivässä ovelle: https://www.ebay.co.uk/itm/401344131124

        Korjaussarjaa koitin ekana, mutta osat eivät olleet samanlaisia kuin vanhassa, vaikka ilmoituksen mukaan piti sopia. https://www.ebay.co.uk/itm/132219028100

        Sylinteri ja mäntä kyllä meni paikalleen ja kompura lähti pyörimään, mutta perä ei noussut. Loput kilkkeet ei sopinut mihinkään. Rekkula lähti myyjälle, mutta tais mennä satku kankkulan kaivoon. Purin vielä kompuran uudestaan rekkulakuvia varten. Eikä tosiaan mitään näkyvää vikaa löytynyt miksei päästänyt ilmoja pihalle.

        Yhteenvetona voisi sanoa, että kannattaa vaihtaa uus pelkkä kompura jos vastaavaa vikaa ilmenee. Alta tunnin homma vaihtaa vaikka pihalla selälleen. Magneettiventtiilejä harvemmin hajoaa, mutta senkin saa erikseen kuten yllä kirjoitin.
        Attached Files
        Last edited by Kimmo-R; 24-10-2017, 22:15.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • tuomaskivekas@hotmail.com
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 12
          • Naantali

          #5
          Originally posted by Kimmo-R View Post
          Ongelma ratkesi kompuran vaihdolla. Uusi Saksasta 320€ posteineen kahdessa päivässä ovelle: https://www.ebay.co.uk/itm/401344131124

          Korjaussarjaa koitin ekana, mutta osat eivät olleet samanlaisia kuin vanhassa, vaikka ilmoituksen mukaan piti sopia. https://www.ebay.co.uk/itm/132219028100

          Sylinteri ja mäntä kyllä meni paikalleen ja kompura lähti pyörimään, mutta perä ei noussut. Loput kilkkeet ei sopinut mihinkään. Rekkula lähti myyjälle, mutta tais mennä satku kankkulan kaivoon. Purin vielä kompuran uudestaan rekkulakuvia varten. Eikä tosiaan mitään näkyvää vikaa löytynyt miksei päästänyt ilmoja pihalle.

          Yhteenvetona voisi sanoa, että kannattaa vaihtaa uus pelkkä kompura jos vastaavaa vikaa ilmenee. Alta tunnin homma vaihtaa vaikka pihalla selälleen. Magneettiventtiilejä harvemmin hajoaa, mutta senkin saa erikseen kuten yllä kirjoitin.
          Moro, miten on toi sun kompura toiminut? Itsellä taitaa olla sama homma edessä. Ensin vajosi toinen puoli ja se saatiin kuriin pussin vaihdolla. Toinen pussi vaihdettu 2016. Nyt on koko perä tontissa ja sama herja näytöllä.

          Kyselin noista kompuroista ja hintahaarukka tosiaan 300-1100e. Sanoivat ettei noita halpoja kannata edes harkita. Mitäköhän eroja noissa on? Ilmakuivatus kaikissa vaikiona? Moottorin teho tms?

          Pitikö vikakoodit tms nollata tuon jälkeen?

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            #6
            Originally posted by [email protected] View Post
            Moro, miten on toi sun kompura toiminut? Itsellä taitaa olla sama homma edessä. Ensin vajosi toinen puoli ja se saatiin kuriin pussin vaihdolla. Toinen pussi vaihdettu 2016. Nyt on koko perä tontissa ja sama herja näytöllä.

            Kyselin noista kompuroista ja hintahaarukka tosiaan 300-1100e. Sanoivat ettei noita halpoja kannata edes harkita. Mitäköhän eroja noissa on? Ilmakuivatus kaikissa vaikiona? Moottorin teho tms?

            Pitikö vikakoodit tms nollata tuon jälkeen?
            Hyvin pelittäny. Toi "halpa" on ihan Wabcon alkuperäiskompura, mutta vaan pelkkä kompura. 500e sit saa jo telineineen magneettiventtiileineen, mutta ei niitä tartte. Pientä eroo oli mun vanhaan vissiin uudempi malli. Toki kaikissa kuivain se musta mötikkä ja ei tartte vikakoodeja nollata. Tonni juu on sit suomihinta.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎